تازه های سایت

25. مهر 1393 - 12:11
پیاده روهای شهر باشت در تسخیر مغازه داران/برخوردهایی که مداوم نیستند + تصاویر
برخی از مغازه داران شهر ما انگار عادت کرده اند که جلوی مغازه هایشان را پر کنند از کارتن های میوه، لوازم خانگی و اسباب و وسایل داخل مغازه ها، انگار که کم کم دارد باورشان می شود که پیاده رو جزئی از مغازه های آنهاست و انگار که پیاده رو ملک شخصیشان است.

به گزارش خامی، تجاوز به حقوق دیگران از جمله روشهای ناپسند و غیراخلاقی می باشد که متاسفانه برخی نه تنها از انجام آن ابا ندارند بلکه بعضا خود را صاحب حق و حقوق دانسته و در سایه عدم نظارت و برخورد قانونی متولیان پا را از گلیمی که قانون برایشان گسترانیده فراتر نهاده و به حریم شهروندان تجاوز می نمایند، اگر بخواهی این تجاوز آشکار و قانون گریزی و رفتار غیراخلاقی و ناپسند را به عینه مشاهده کنی کافی است در سطح شهر باشت گشت و گذاری نمایی و قضاوت کنی که حق با شهروندان است یا کسبه ای که با هر عنوانی پیاده روها را اشغال کرده اند؟!

 

موضوع "سد معبر" گرچه به ظاهر ساده است اما موجی از نارضایتی مردم شهر باشت را به دنبال داشته است.

 

معبر همانطور که از نامش پیداست به معنی محل عبور است و در اصطلاح به محلی اطلاق می‌ شود که از آن برای عبور و مرور استفاده می شود.

 

طبق ماده 101 قانون شهرداری ایران "معابر و خیابانهای عمومی که در اثر تفکیک اراضی احداث می‌ شود متعلق به شهرداری است و شهرداری در قبال آن به هیچ عنوان وجهی به صاحب آن پرداخت نخواهد کرد". در جایی دیگر در تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری ایران نیز "اراضی کوچه‌های عمومی و میدان‌ها و پیاده روها و خیابان‌ها و به طور کلی معابر و مسیر رودخانه‌ها و نهرها و مجاری فاضلاب شهرها و باغهای عمومی و گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر که مورد استفاده عموم است ملک عمومی محسوب و در مالکیت شهرداری است".

 

سد معبر به هر عملی اطلاق می‌شود که باعث انسداد معابر عمومی می شود به طوری که عبور و مرور از آنها به طور دائم یا موقت غیرممکن یا دشوار شود.

 

در واقع شهرداری موظف است از معابر به عنوان یک ملک عمومی حفاظت کند و همواره آن را برای استفاده عموم آماده نگهداشته و از تجاوز اشخاص نسبت به آنها جلوگیری کند که این عمل از سوی شهرداری باشت در یکساله اخیر مورد توجه بوده اما متأسفانه این برخوردها مداوم نیستند.

 

برخی از مغازه داران شهر ما انگار عادت کرده اند که جلوی مغازه هایشان را پر کنند از کارتن های میوه، لوازم خانگی و اسباب و وسایل داخل مغازه ها، انگار که کم کم دارد باورشان می شود که پیاده رو جزئی از مغازه های آنهاست و انگار که پیاده رو ملک شخصیشان است.

 

در تصاویر زیر اشکال مختلفی از سد معبر در شهر باشت را می بینید که از سد معابر توسط دستفروشان گرفته تا سد معبر توسط مغازه داران میوه فروش، توقف اتومبیل در مکانهای غیرمجاز و وسایل نقلیه برای فروش کالا، اشغال پیاده روها از جمله آنهاست.

 

 

 

 

 

 

 

شهردار باشت: بازارچه میوه فروشان تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد

 

بهنام برازنده شهردار باشت در گفتگوی تلفنی با این پایگاه خبری در مورد راهکارهای جلوگیری از سد معبر در شهر باشت گفت: بازارچه میوه‌فروشان و گردآوری میوه‌فروشان در مکانی مشخص که باعث ایجاد سد معبر و به معضلی در شهرستان تبدیل شده است، باید ساماندهی شده و مسئولان با تعامل و همکاری هر چه سریعتر تکلیف این موضوع را مشخص کنند.

 

وی افزود: محل این بازارچه جهت ساماندهی صنف میوه فروشان مشخص شده و این بازارچه در خیابان  شهدا با 10 دهنه مغازه تا یکماه آینده آماده واگذاری به متقاضیان میوه فروش می باشد.

 

شهردار باشت ادامه داد: این بازارچه از مدتها پیش آماده شده ولی به دلیل اینکه برخی از قوانین و اصول در آن رعایت نشده هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 

برازنده با بیان اینکه، برای ساماندهی این بازارچه مبلغ 1 میلیارد ریال هزینه لازم است؛ گفت: شهرداری باشت تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا ظرف مدت یکماه آینده این بازارچه به بهره برداری برسد.

 

وی ساماندهی صنف میوه فروشان، کاهش بار ترافیکی و جلوگیری از سد معبر را از مهمترین دلایل انتقال میوه فروشان خیابان ولی عصر به این بازاچه عنوان کرد.

 

گزارش/  فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

خداییش برازنده کارهای اساسی زیادی انجام میدهد از جمله غسالخانه جدید .حتما اقن کار را هم انجام میده

نظرات کاربران