تازه های سایت

30. ارديبهشت 1394 - 10:48
برداشت گندم و جو در شهرستان باشت آغاز شد+تصاویر
مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: برداشت محصول گندم، جو و کلزا از ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، علی مرادی در گفتگو با این پایگاه خبری و با اشاره به اینکه، باشت یکی از قطب‌های مهم تولید گندم و جو در استان کهگیلویه و بویراحمد است و هر ساله بخش مهمی از گندم استان را تامین می‌کند، گفت: برداشت محصولات زراعی غلات شامل کلزا، گندم و جو در سطح وسیع 14 هزار و 300 هکتار اراضی زراعی این شهرستان از 15 اردیبهشت آغاز و هم اکنون ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه، بخشی از محصولات تولیدی کشاورزان در سطح شهرستان مصرف شده و یا توسط کشاورزان برای مصرف خودشان انبار می‌شود بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 11هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و به سیلوی استان تحویل داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم نان، امسال در شهرستان باشت 11 هزار و 550 ریال، هر کیلو گندم دوروم 11 هزار و 850 ریال و هرکیلو کلزا 22 هزار ریال است.

 

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: عملیات برداشت محصول گندم، جو و کلزا توسط 50 دستگاه کمباین بومی و مهاجر صورت می گیرد.

 

مرادی ارقام کشت شده گندم در باشت را شامل رقم کریم، دهدشت، کوهدشت و ارقام کشت شده آبی را چمران و بهرنگ و سایر ارقام محلی ذکر کرد.

 

وی با اشاره به اینکه، تا کنون 45 درصد از سطح مزارع زیر کشت این شهرستان برداشت شده است، افزود: هم‌اکنون سه مرکز خرید در این شهرستان آماده خرید محصولات زراعی شهرستان باشت هستند.

 

 

دیدگاه‌ها

امسال میزان گندم های برداشتی در قیاس با سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته ......یعنی مثلا زمینی که هر ساله 8 تن گندم می داده به 4 تن تقلیل پیدا کرده که این جای بسی تامل رو داره امیدوارم که جهاد کشاورزی باشت جواب قانع کننده ای برای دلیل این موضوع داشته باشن....این امر نارضایتی خیلی از کشاورزان زجر کشیده رو در پی داشته ....

نظرات کاربران