تازه های سایت

1. مرداد 1394 - 8:31
با حضور فرماندار باشت:
مشکلات آب شرب حوزه خان احمد باشت بررسی شد+تصاویر
با حضور فرماندار باشت، مشکلات آب شرب حوزه خان احمد باشت بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، صبح  امروز سید مسعود حسینی فرماندار باشت به همراه خرسندی بخشدار بوستان و هفت لنگی رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان از مشکلات آب شرب حوزه خان احمد بازدید کردند.

 

فرماندار باشت در حاشیه این بازدید گفت: محل تامین آب شرب حوزه خان احمد یک حلقه چاه آهکی به عمق ۲۰۰ متر است که در حالت عادی ۲۵ لیتر برثانیه آبدهی دارد و اکنون حدود ۱۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد و به زودی مشکلات این تلمبه مرتفع خواهد شد هر چند هم اکنون نیز این مرکز قریب ۸۶۴ مترمکعب آبدهی روزانه دارد.

 

حسینی افزود: هفت روستا با ۲۱۰ مشترک از این چاه  استفاده    می کنند و حجم  مخازن ذخیره آب ۶۰۰ متر مکعب است.

 

وی بیان داشت: بر اساس استاندارد برای هر خانوار حدود ۷۵۰ لیتر در روز و در مجموع برای این حوزه حدود ۱۵۸ متر مکعب آب لازم است و این در حالیست که روزانه حدود ۸۰۰ متر مکعب آب جهت مصرف  مردم به شبکه ها تزریق می شود.

 

حسینی در ادامه افزود: مقدار پرت آب از کنتور اصلی چاه و مقدار مصرف کنتور خانوار ها دارای اختلاف بسیار چشمگیریست و حدود ۷۰۵ متر مکعب مازاد تولید و هدر روی آب داریم.

 

فرماندار باشت گفت: در بازه زمانی ۴۵ روزه ۲۵۹۲۰ متر مکعب آب تولید و به شبکه تزریق می شود در حالی که فروش در ۴۵ روز ۸۶۳۸ متر مکعب می باشد یعنی تقریبا ۶۷ درصد هدر رفت آب داریم.

 

وی همچنین به مشکل انشعابات غیر مجاز و مصرف خارج از قانون برخی خانوارها اشاره کرد و گفت: در برخی خانوار ها حوضچه هایی با ظرفیت بسیار بالای بتنی درست کرده اند که  این نیز مزید بر علت است و گاه مشکلاتی در راستای آبرسانی ایجاد می کند و لازم است همه در استفاده صحیح از آب با توجه به شرایط بحران آبی کنونی تلاش نماییم و در راستای فرهنگ سازی مناسب در این  زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

 

حسینی سپس به مشکلات روستاها و لزوم حمایت از این قشر اشاره کرد و افزود: بدون تردید با حمایت و فراهم کردن امکانات لازم می توان از روستاییان پشتیبانی کرد تا روند مهاجرت کند شود و در آینده مهاجرت معکوس به روستاها داشته باشیم چرا که چرخ محرک جامعه قشر زحمت کش و کم توقع روستاییان و دامداران و کشاورزان است.

 

IMG_4229

 

IMG_4231

 

IMG_4230

 

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران