تازه های سایت

30. مرداد 1394 - 10:34
با حضور حاج غلامرضا سازگار
کارگاه آموزشی مداحان کهگیلویه و بویراحمد در باشت برگزار شد+تصاویر
به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت و با حضور حاج غلامرضا سازگار شاعر و ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع) اولین دوره تخصصی کارگاه آموزش مداحی با حضور بیش از 100 نفر از مداحان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حاج غلامرضا سازگار شاعر و ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع) در این کارگاه آموزشی گفت: یک مداح باید برای مداحی مطالبی از قبیل شعر آشنایی با تاریخ و معارف زندگانی اهل بیت مقتل و کرامت را دارا باشد.

 

وی افزود: یک مداح اگر بنا باشد یک ساعت مداحی کند مثلا برای شهادت حضرت زهرا (س) ابتدا باید یک رباعی صلوات بخواند سپس یک غزل امام زمان و بعد ازآن یک قصیده یا مثنوی در مدح بی بی که درحین خواندن قصیده یک کرامتی از بی بی که معمولا متناسب با معنی یکی از ابیات قصیده است بخواند و سپس یک غزل مصیبت و بعد روضه و زبان حال و بعد از آن یک نوحه واحد شور این یک منبر کامل است.

 

این ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع)، سرماخوردگی، داد زدن بیجا، خواندن زیاد، استرس، خوردن چیزهایی که برروی حنجره اثر می گذارد و استعمال دخانیات را از مهمترین عوامل گرفتگی صدا برشمرد.

 

گفتنی است این کارگاه آموزشی یکروزه با حضور بیش از 100 نفر از مداحان مرد و زن استان کهگیلویه و بویراحمد به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت در این شهرستان برگزار شد.

 

دیدگاه‌ها

سلام جلسه خوب وتأثیرگذاری بود .تداوم این جلسات می توانددربالاببردن سطح مداحی مداحان شهرستان تأثیربسزایی داشته باشد. ازعوامل برگزاری این جلسه خصوصا اداره تبلیغات اسلامی باشت تشکرمی کنیم

نظرات کاربران