تازه های سایت

6. شهريور 1394 - 12:17
با حضور وزیر جهاد کشاورزی
پروژه پمپاژ تأمین آب چالمور و چاه تلخ باشت افتتاح شد+تصاویر
پروژه ایستگاه پمپاژ تأمین آب روستاهای چالمور و چاه تلخ از توابع شهرستان باشت با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، صبح امروز و در پنجمین روز از هفته دولت با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی، خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از مدیران کل استانی ومسئولان شهرستانی ایستگاه پمپاژ تأمین آب کشاورزی روستاهای چالموره و چاه‌تلخ از توابع شهرستان باشت افتتاح شد.

 

جعفر گوهرگانی رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین گفت: با اجرای این طرح 300 هکتار از اراضی شیب‌دار دیم منطقه چال مور و چاه تلخ شهرستان باشت تأمین آب می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه، کاهش محرومیت منطقه و جلوگیری از فرسایش خاک از اهداف اجرای طرح ایستگاه پمپاژ آب چال مور و چاه تلخ باشت است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال 1387 آغاز شده که تعداد خانوار بهره‌بردار از این طرح 150 خانوار بوده است.

 

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایستگاه پمپاژ چالموره و چاه‌تلخ با دبی 240 لیتر در ثانیه اختلاف ارتفاع 183 متر داشته و شامل ابنیه و تأسیسات مختلفی است.

 

گوهرگانی با بیان اینکه، این ایستگاه شامل محوطه‌سازی، کانال ورودی، حوضچه آبگیر، تأسیسات مکانیکی و تعداد چهار دستگاه الکتروموتور 355 کیلووات است، افزود: احداث خط انتقال به طول 11 هزار متر لوله فولادی 600 میلی‌متری و 3 هزار و 500 متر لوله فولادی 160 میلی‌متری است و استخر ذخیره آب آن 800 متر مکعب و در کل توانایی تحول در کشاورزی این منطقه را برای کشت محصولات استراتژیک دارد.

 

دیدگاه‌ها

نوش جون طایفه گشین که فقط بلدن حرف بزنند
جهان بخش خیزات با رای اصولگرا به شورا راه یافت اما در جلسات اصولگرایی شرکت نمی کند نمی دانم چرا 000000000

نظرات کاربران