تازه های سایت

28. ارديبهشت 1395 - 9:33
پیش بینی برداشت 14 هزار تن غلات مازاد بر مصرف در شهرستان باشت
برداشت غلات از مزارع باشت آغاز شد+تصاویر
مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: برداشت محصول غلات از 13 هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، علی مرادی در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از 13 هزار هکتار از مزارع شهرستان باشت زیر کشت گندم و جو رفته است، گفت: از این میزان سه هزار و 180هکتار به کشت گندم آبی، هفت هزار و 535 هکتار به کشت گندم دیم و دو هزار و 529 هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت ضمن اشاره به اینکه، بخشی قابل توجهی از محصولات تولیدی توسط کشاورزان برای مصرف خودشان انبار می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 14 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و به شرکت غله و بازرگانی استان تحویل داده شود.

 

مرادی ارقام کشت شده در این شهرستان را شامل رقم کریم، دهدشت، کوهدشت و ارقام کشت شده آبی را چمران و بهرنگ و سایر ارقام محلی ذکر کرد.

 

وی بیان داشت: شهرستان باشت با توجه به داشتن خاک حاصلخیز، هوای مساعد و پراکنش مناسب بارندگی در این سال زراعی و نیز رعایت اصول فنی و آموزش کشاورزان توسط این اداره، به حمدالله تولید محصول غلات در این شهرستان مناسب بوده است.

 

مرادی در پایان با اشاره به اینکه، جهت رفاه حال کشاورزان عزیز دو مرکز خرید گندم در روستاهای کته و شوش آماده خرید محصولات کشاورزان است، بیان داشت: امسال قیمت گندم معمولی یک هزار و 275 تومان و گندم دوروم یک هزار و 315 تومان قیمت گذاری شده است.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران