تازه های سایت

25. بهمن 1395 - 19:27
سیل و طغیان رودخانه های باشت/بارش کم سابقه باران در شهر باشت+تصاویر
در پی بارش سنگین باران از شب گذشته تا کنون رودخانه های فصلی شهرستان باشت طغیان کرده اند و در برخی مناطق سیلاب به راه افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، بارش شدید باران که از شب گذشته تا کنون ادامه دارد، سبب جاری شدن سیل در شهرستان‌ باشت گردید.

 

سید مسعود حسینی فرماندار باشت در تماس تلفنی با این پایگاه خبری گفت: به علت بارش سنگین باران در این شهرستان جاده های روستاهای، امام ضامن، مله برفی، چاه تلخ، تلچگاه، پشت کوه، بهره عنا و لیراب بسته بودند که با تلاش دستگاه های خدمات رسان شهرستان الان باز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی جاده های روستایی این شهرستان باز است گفت: به علت بارش شدید باران امکان قطعی راه های ارتباطی وجود دارد.

 

حسینی با بیان اینکه، آمادگی دستگاه های اجرایی نقش مهمی در کاهش خسارات دارد، بیان داشت: در زمان وقوع هر بحرانی آماده باش و فراخوان نیروها در کمترین زمان ممکن و ورود دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه های خاص در مهار بحران و کاهش تلفات اهمیت ویژه ای دارد.

 

پر شدن هر 17 حوضچه ذخیره آب آبدهگاه

 

همه 17 حوضچه تغذیه مصنوعی ساخته شده در منطقه آبدهگاه باشت پر شده است.

 

 باند محصور شده هر حوضچه تغذیه مصنوعی آبدهگاه به 800 متر می رسد که مجموع طول باندهای آن حدود 13.8 کیلومتر است.

ارتفاع هر حوضچه حدود 250 سانتی متر است که با آبگیری تمامی حوضچه ها مقدار آب ذخیره شده در مخازن آن حدود هشت میلیون و 300 هزار مترمکعب آب دخیره خواهد شد.

 

گفتنی است، رودخانه فصلی باشت نیز بعد از 5 سال دوباره پر آب شده است و آب از سطح این رودخانه که حدود 10 کیلومتر از آن پارک ساحلی شده است در حال عبور است.

 

نظرات کاربران