تازه های سایت

16. ارديبهشت 1396 - 13:29
رژه زباله ها در خیابان های شهرستان باشت+تصاویر
نمي‌دانم چرا همه ما منتظريم يك معجزه شود تا كره خاكي از شر اين همه «پسماند»، «زباله»، «آشغال» يا هر چه شما اسمش را مي‌گذاريد راحت شود و يك نفس آسوده بكشد. يا نه، شايد فكر مي‌كنيم زمين خودش بايد آستين‌هاي همتش را بالا بزند و كاري كند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،نمي‌دانم چرا همه ما منتظريم يك معجزه شود تا كره خاكي از شر اين همه «پسماند»، «زباله»، «آشغال» يا هر چه شما اسمش را مي‌گذاريد راحت شود و يك نفس آسوده بكشد. يا نه، شايد فكر مي‌كنيم زمين خودش بايد آستين‌هاي همتش را بالا بزند و كاري كند.

 

انگار ما به اين نقطه از توهم رسيده‌ايم كه ما هركاري مي‌كنيم، هر جا زباله‌اي مي‌ريزيم و هر صحنه زيبايي را كه با كثيفي خراب مي‌كنيم يكي پشت سرمان مي‌آيد كه اشتباهات و ريخت و پاش ما را رفع كند،زباله‌هاي زشت، هديه بي‌رحمانه انسان به طبيعت و محيط پيرامون است.

 

صحنه وحشتناك تلنبار شدن حجم زيادي از زباله و نايلون كه در دشت و كوير به بوته‌هاي تيغ چسبيده است، ديدن لاك‌پشتي كه در بطري آب ما گيركرده و مرده است، ديدن پليكاني كه گردنش در لاستيك زباله اسير شده يا ماهي‌اي كه توپ نايلون خورده و مرده است يا تنفس برايش سخت شده تنها گوشه‌اي از فاجعه زباله ريختن ماست.

 

این روزها که به شدت گرمای هوا افزوده میشود،موج بارشی  به استان کهگیلویه و بویراحمد آمده که  باعث خوشحالی مردم شده و حال هوای شهرستان هارا خنک کرده است.

 

پس از بارش های چند ساعته تصمیم گرفتیم از حال و هوای شهر جویا باشیم،که با ورود به مرکز شهر باشت با وضع نامناسب خیابان ها مواجه شدیم.

 

وضع نامناسب خیابان ها به دلیل ریختن زباله  مغازه داران و کاسب های باشتی به درون جوی آب بوده و بارش باران همه این زبال ها را به سطح خیابان هدایت کرده و چهره خیابان های شهر را بسیار زشت و نامطلوب کرده است.

 

درحال عکس گرفتن از این مکان ها در فلکه ورودی شهر بودیم و با برخورد با مسافرانی که تازه وارد شهر شده بودند مواجه شدیم بعد از هم صحبتی با این مسافران،آنها به خیابان ها اشاره کرده وبا تاسف گفتند شهرستان باشت که مکانی زیبا و طبیعت ناب آن زبانزد همه است و سالانه گردشگران زیادی دارد چرا به این وضع نامناسب دچار شده است.

 

این وضع زیبنده شهرستان باشت نمی باشد امیدواریم که مردم به کمک مسئولان فرهنگ ریختن زباله ها را در این شهراصلاح کرده تا شهری زیبا توام با تمیزی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران