تازه های سایت

21. ارديبهشت 1396 - 10:28
کار آفرین باشتی/
آغار برداشت بهلیمو در مزرعه ایران بهلیمو باشت+تصاویر
مشکلات اساسی کار آفرین باشتی هنوز حل نشده است مسئولان به گوش باشید...

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، شهرستان باشت با توجه به آب و هوای مناسب و شرایط اقلیمی خاص یکی از بهترین نقاط  کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از استان های همجوار برای کشت انواع گیاهان دارویی است.

 

وجود ظرفیت های لازم و درآمد زایی پرورش گیاه دارویی به لیمو در شهرستان باشت باعث شده که افراد زیادی به سمت کاشت این گیاه معطرروی بیاورند و بتوانند علاوه بر در آمدزایی پرسود،برای جوانان منطقه که به دلیل نبود توسعه در این شهرستان بیکار هستند اشتغال زایی کنند. 

 

سید وحید درویشپور یکی از جوانان باشتی است که برای بیش از 100 شهروند شهر خود ایجاد اشتغال کرده است،به اصرار این پایگاه خبری درویش پور حاضر به مصاحبه شدند بلکه گره از کار این کارآفرین برداشته شود ولی تاکنون 4ماه از انتشار گزارش مربوط به این مزرعه داروی گیاهی میگذرد ولی هیچ گونه کاری برای وی صورت نگرفته است.

 

درویشپور

 

سید وحید درویشپور عنوان کرد:در طی این سالها مسئولین فقط بازدیدهای  های نمادین میکنند و هیچ یک از مشکلات مربوط به این مزرعه را حل نکرده اند،چندین بار قول وام اقتصاد مقاومتی به من داده اند  ولی هربار به بهانه از دادن این وام تفره رفته اند.

 

یکی از گله مندی های اساسی  این کارآفرین باشتی جاده منتهی به این مزرعه بود که بعدازگذشت یکسال از دستور استاندار محترم به فرماندار و پیگیری های زیاد  آسفالت نشده است و مشکلات بسیار بزرگی برای عبور و مرور  و کارگران وجود آورده است،باید دید آیا مسئولان مشکل این کار آفرین باشتی را حل میکنند یا...؟!؟

 

 

درویشپور

 

 

و حال اردیبهشت از راه رسیده و برداشت به لیمو و استویا و دارویهای گیاهی دیگر در این مزرعه آغاز شده که این روز را با حضور امام جمعه محترم حجت السلام عبدالرحیم عبودی،امام جمعه موقت حجت السلام سید حبیب بلادی،رئیس جهاد کشاورزی جواد شمشیری ،رئیس اداره تبلیغات اکبر ظهرابی و حضور کارگران و شهروندان باشتی جشن گرفته و آغاز کردند.

 

درویشپور

 

سید وحید درویش پور تشکر ویژه از امام جمعه شهرستان داشتند که چندین بار از مزرعه بازدید داشته اند و باعث دلگرمی و انگیزه ادامه کار برای این کارآفرین بوده است.

به امید روزی که به کار آفرینان اهمیت بیشتری داده شود تاهم چرخ زندگی این کار آفرینان و هم چرخ زندگی کارگران   بچرخد.

 

 

نظرات کاربران