تازه های سایت

2. مهر 1396 - 10:26
دوره ی آموزشی و مهارتی تغذیه مرکبات با حضور دکتر ترکیه ای در باشت برگزار شد+تصاویر
دوره ی آموزشی و مهارتی تغذیه مرکبات با حضور دکتر تایفور آدریچ از دانشگاه ازمیر ترکیه در سالن کانون پرورش فکری کودکان باشت با حضور باغداران و کشاورزان باشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز؛ دوره ی آموزشی و مهارتی تغذیه مرکبات با حضور دکتر تایفور آدریچ از دانشگاه ازمیر ترکیه در سالن کانون پرورش فکری کودکان باشت با حضور باغداران و کشاورزان باشتی برگزار شد.

در این جلسه به تغذیه سالم و مواد لازم برای نگهداری از مرکبات پرداخته و دکتر تایفور آدریچ به سولات باغداران باشتی پاسخ داد.

 

دکتر تایفور آدریچ در این دوره آموشی عنوان کرد: سخت ترین قسمت کشاورزی تغذیه گیاه بوده و مواد ارگانیک که در خاک وجود دارد مهم است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم مرکباب سالمی و خوبی به دست بیاوریم نباید مقدار ارگانیک خاک را زیر 2 بیاوریم.

 

این دکتر ترکیه ای که 50 کشور دنیارا سفر کرده و آشنایی کامل با مرکبات دارد تصریح کرد:بهترین کودهای ارگانیک کودهای حیوانی هستند و اول باید این کودها سوخته شود.

 

وی ادامه داد: باید به دقت از کود حیوانی استفاده کرد زیرا علف های هرز را به زمین کشاورزی می آورد.

 

دکتر تایفور به باغات لیمو اشاره و گفت:اگر علت خشک شدن شاخه های لیموترش بیماری باشد کودهای ازت دار نباید استفاده شود ،زیرا درخت را ضعیفتر می کند.با کود زیاد هم نمی شود محصول زیادتری به دست آورد و باید به مقدار لازم هر درخت کود استفاده شود.

 

نظرات کاربران