تازه های سایت

6. آذر 1396 - 13:03
باحضور پرشور مردم باشت/
دسته روی عاشقان امام حسن عسکری (ع)زیر باران پاییزی+تصاویر
دسته عزاداری عاشقان امام حسن عسکری(ع) در سالروز شهادت آن حضرت از مسجد امام سجاد(ع) تا حرم امام زاده محمود(ع) شهرستان باشت را در 8 کیلومتر زیر باران پیاده روی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛  صبح امروز دسته عزاداری عاشقان امام حسن عسکری(ع) در سالروز شهادت آن حضرت از مسجد امام سجاد(ع) تا حرم امام زاده محمود(ع) شهرستان باشت را در 8 کیلومتر زیر باران پیاده روی کردند.

 

این دسته روی عزاداری به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت و با حضور امام جمعه و امام جمعه موقت،سرپرست اداره تبلیغات اسلامی،رئیس شورای شهر،شهردار و حضور مردم ولایت مدار شهرستان باشت برگزار شد.

 

در مسیر پیاده روی موکب های مردمی ازعاشقان امام حسن عسکری(ع) پذیرایی کرده و با نوشیدنی های گرم به استقبال این عزاداران رفتند.

 

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در گلزار شهدای منصورآباد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار کرد: این پیاده روی 8 کیلومتری ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و ضمن اینکه ما به شهروندانی که با ماشین شخصی از کنارمان رد می شدند فهماندیم که امروز سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت ولی عصر حضرت مهدی موعود (عج) است.

 

وی افزود: باراش باران روی سر عاشقان امام عصر خود از برکات این روز بزرگ است.

 

امام جمعه باشت به مظلومیت امام حسن عسکری (ع) اشاره و عنوان کرد: این امام در شهر سامرا که یک شهر نظامی بوده زندگی میکردند وخلیفه وقت با زندانی کردن امام در این شهر امام را زیر نظر داشته و میخواستند به این واسطه امام اخر شیعیان را نیز به شهادت برسانند.

 

حجت الاسلام عبودی گفت: با تدابیر خداوند امام آخر ما از گزند ستمکاران محفوظ ماند و دشمن که نمیتوانست وجود امام عسکری (ع) را تحمل کند ایشان را به شهادت رساندند و فکر می کردند که امام دوازدهم ما شیعیان به دنیا نیامده است.

 

وی از حضور پرشور مردم ولایت مدار و مسئولان شهرستان باشت تشکر کرده و افزود: امیدواریم  با برگزاری این مراسمات فرهنگی در شهرستان بیشتر مشکلات فرهنگی شهرستان حل شود چنانکه مردم ولایتمدار شهرستان باشت تا کنون در همه برنامه های فرهنگی و مذهبی شهرستان حضور پرشوری را به عمل آورده اند.

 

تصاویر:

 

نظرات کاربران