تازه های سایت

2. بهمن 1394 - 21:51
امام جمعه موقت باشت
سخنان ریاست جمهور در جمع استانداران و فرمانداران زیبنده این مقام نبود
امام جمعه موقت باشت در خطبه های نماز جمعه این هفته باشت گفت: سخنان ریاست محترم جمهور در جمع استانداران و فرمانداران کشور زیبنده این مقام نبود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حجت الاسلام حجت الاسلام بلادی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان باشت خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و ضمن اشاره به اینکه یکی از موانع رسیدن به تقوا وسواس است؛ گفت: وسواس هرگونه صدای آهسته ای که به انسان وارد می شود و بعد از آن افکار انسان به نامطلوب می گراید، خناس یعنی جمع شدن و به عقب رفتن، شیطان باطل را در لعابی از حق تزیین می کند و گناه را در لباس عبادت و گمراهی را در لباس هدایت.

 

وی در ادامه به وسواس در وضو گرفتن اشاره کرد و با بیان روایتی از پیامبراکرم (ص) افزود: برای وضو شیطانی است که به او ولهان می‌گویند هرگاه کسی هنگام وضو (بسم الله) نگوید، این شیطان او را به تردید می‌اندازد.

 

خطیب موقت جمعه باشت در ابتدای خطبه دوم نیز خود و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و بیان داشت: امروزه در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه باید دقت کنیم که در صحبت هایمان ارکان، اجزا و بدنه نظام آسیبی نبیند و مهر، عطوفت و وحدت در جامعه حاکم گردد، لذا هر کدام از ماها به تناسب جایگاهمان حرفمایمان اثر گذار است.

 

وی ادامه داد: سخنان ریاست محترم جمهور در جمع استانداران و فرمانداران زیبنده این مقام نبود.

 

بلادی گفت: این جمله ریاست جمهور را که، بگذاریم خانه ملت آینه ملت باشد را درست دانست ولی  اینکه رئیس جمهور بگوید مجلس خانه ملت است نه خانه یک جناح را جمله نادرستی عنوان کرد.

 

امام جمعه موقت باشت همچنین این جمله روحانی را که معیار در همه مراحل باید قانون باشد با جمله دیگرش که احراز صلاحیت با مردم است را در تضاد دانست و عنوان کرد: احراز صلاحیت با شورای نگهبان است و بعد از تایید شورای نگهبان آن وقت احراز صلاحیت با مردم است.

 

وی در ادامه به وظایف شورای نگهبان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از وظایف شورای محترم نگهبان  نظارت بر داوطلبی انتخابات و همه پرسی ها است.

 

بلادی در خصوص نفوذ گفت: نفوذ همه اش این نیست که یک جریانی، شخصی یا فکری از خارج وارد شود و به ما ضرر و ضربه بزند، بلکه خیلی از کسانی که ردصلاحیت شدند ولو در این آب وخاک اند اما همان فکر نفوذی ها را دارند وباید ردصلاحیت می شدند.

 

خطیب موقت جمعه باشت در پایان به اجرای مصوبه کنگره امریکا درخصوص محدودیت روادید برای اتباع ایرانی و کسانی که به ایران سفرمی کنند اشاره کرد و این را یکی از موارد لغو برجام عنوان کرد.

 

 

دیدگاه‌ها

اخ سی رئیس جمهور
"اين كه رييس جمهور بگويد مجلس خانه ملت است نه خانه يك جناح ،جمله نادرستي است"!!! جل الخالق. سيد شما انسان پرهيزگاري هستيد تا اين حد در دام اصولگرايان افتادن سزاوار نيست.به جمله ات فكر كن : "اين كه رييس جمهور بگويد مجلس خانه ملت است نه خانه يك جناح ،جمله نادرستي است"!!! جمله از دوبخش تشكيل شده بخش اول:"اين كه رييس جمهور بگويد مجلس خانه ملت است" منظور شما اينه كه مجلس خانه ملت نيست؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! بهتر است مراجعه بفرماييد به صحيفه نور حضرت امام جلد21 ص11 تا درستي اين جمله برايتان مشخص شود بخش دوم:يا "اين كه رييس جمهور بگويد مجلس خانه يك جناح نيست"اين جمله نادرست است؟؟!!!!!!!!!!!!!! در جواب شما را ارجاع ميدهم به اين جمله امام بزرگوار كه فرمودند: "نباید کسی انتظار داشته باشد که حتماً نمایندگان باید از گروه و صنف خاصی باشند" صحيفه نورجلد21 ص11 سيد عزيز شما را بخدا شما كه انسان اهل مطالعه هستي قبل از اينكه به نماز جمعه بيايي در مورد سخناني كه ميخواهي براي نمازگزاران ايراد كني فكر كن صحيفه نور را هم دقيق مطالعه كن تا يكنفر بيسواد مثل من اشكال به حرفهات ما وارد نكنه .آخه جايگاه نماز جمعه خيلي مقدسه ميدوني اجداد شما تا چه حد تقوا را در مورد ديگران رعايت ميكردند.اينكه شما از اين تريبون شخصي را مورد عتاب قرار دهي در حاليكه ايشان امكان دفاع از خود را نداشته باشند براي جايگاه مقدس نماز جمعه زيبنده است؟؟
چقدر خوشحال بوديم كه بعد از نسل طلايي روحانيون سادات بحريني ده بزرگ( حضرات حاج سيد عبد الوهاب بلادي،سيد غلامحسين بلادي سيد عبد المناف بلادي و حاج سيد نورمحمد بلادي) كه خدايشان بيامرزد سيدي وارسته پا به عرصه دينداري و مذهب گذاشته كه حاضر نيست آخرت خودش را با هيچ چيز عوض كند.اما چقدر زود اين خوش حالي به پايان رسيد .آن بزرگان به رحمت حق آرميده هرگز حاضر نبودن به خاطر خوشآمد فرد يا گروهي ...... البته فكر ميكنم سيد حبيب آنقدر وارستگي دارد كه در صورتيكه متوجه اشتباه خود شود در همان تريبون نماز جمعه اين خطاي فاحش را جبران نمايد. سيدجان بخدا نه اعضاي هيات نظارت معصوم هستند نه شوراي نگهبان . يه ذره هم احتمال بدهيد كه در اثر غفلت (نه تعمد)هيات نظارت يا شوراي نگهبان كساني از حق طبيعي محروم شده باشند. آيا ادعاي حق افراد رد صلاحيت شده بايداينگونه واكنش ها را از جانب انسانهاي باتقوايي مثل شما داشته باشد .
مگه شما آخوندها داد نمیزنید حق گرفتنی است . آیا دفاع یک ریس جمهور که نماینده بیش از 25 میلیون نفر یباشد زیبنده او نیست . خدایا به ئداد این ملت برس
زمان احمدی نژادایشان مواضعش هم همینطوربود؟ همه مشی این آقایان رامیدانند!ترویج یک تفکریک جناح
سید عزیز درست فرمودند..صلاحیت یا رد صلاحیت در وحله اول با شورای محترم نگهبان است وسپس مردم فهیم وبا درایت ما بین این عزیزان صلاحیت شده افراد را انتخاب کرده وروانه مجلس می کنند...پس مجلس خانه ملت هست وبلاشک حاج بلادی هم قبول دارن که مجلس خانه ملت هستند...سید قانون را فصل الخطاب می دانند..وایشان فردی بسیار باسواد وخطیبی توانا هستند وبه هیچ وج بدون مطالعه مطلبی نمی گویند...بنده سالها از نزدیک ایشان را می شناسم.سید فردی مومن هستندو تحت تاثیر اصلاحات یا اصولگرا یا هر گروه دیگری نبوده ونیستند..ایشان به صراحت مثل یک پدر معنوی به هر دو گروه همیشه گوشزد های دارند..ما نباید ناراحت بشیم که سید انتقاد سازنده از رئیس جمهوری محترم دارند دارند...
آقایون این سیدکارش درسته تاحالادنبال هیچ جناحی رو نگرفته انسانی مردم دار وبا تقواست خواهشا جو سازی نکنید
كاش امامان جمعه واز جمله سيد حبيب عزيز مكتوبات و سخنان امام بزرگوار در باب انتخابات،حق مردم ،جمهوريت مهمتر از همه شوراي نگهبان را بدون عينك اصولگرايي و يا ترس از زورمندان با ديدگاه مستقل مطالعه مي فرمودند.هنوز عتاب حضرت امام كه جانم فداي اوباد را به شوراي نگهبان در ماجراي انتخابات مجلس سوم از ياد نبرده ايم. در آن انتخابات كه جناح چپ (اصلاح طلبان فعلي) پيروز شده بودند شوراي نگهبان از تاييد انتخابات خودداري ميكرد و بفكر باطل كردن انتخابات در بسياري از حوزه ها ومشخصاحوزه انتخابيه تهران بودند .حضرات امام كه رضوان الهي بر او باد طي نامه به آقاي امامي خواستار تاييد آن انتخابات شدن.متن كامل آن نامه از صحيفه نور . بسمه تعالی جناب حجت الاسلام آقای امامی، عضو شورای محترم نگهبان جنابعالی می‏دانید که اینجانب هیچ‏گاه میل نداشتم در مورد انتخابات مسئله‏ای بگویم؛ ولی اوضاع را به صورتی دیدم که اگر پا درمیانی نمی‏کردم به اصل نظام و اسلام، آن هم در شرایط کنونی، صدمه می‏خورد. البته شورای محترم نگهبان در دورۀ قبل، در ظرف 31 روز، تمام حوزه‏ها را تأیید یا ابطال و یا متوقف کرد. ولی در این دوره که وضع هم حساستر است، تا به حال که 26 روز از انتخابات می‏گذرد، شما از 196 حوزه فقط 45 حوزه را تأیید کردید. اگر در تهران به عقیدۀ شما اختلاف بود، رسیدگی به شمارش آرای شهرستانها که ممکن بود. باید سعی شود حقی از بین نرود. شما هم تمام تلاش خود را بنمایید تا لااقل تکلیف انتخابات مرحلۀ دوم از دورۀ سوم را روشن کنید. قابل ذکر است که نمایندۀ اینجانب[1]و دو نمایندۀ شورای محترم نگهبان که از طرف آقایان برای رسیدگی به وضع انتخابات تهران تعیین شده بودند، چند روز قبل نزد اینجانب آمدند و به صحت و سلامت انتخابات تهران شهادت دادند. ان شاءاللّه‏ موفق باشید. 14 / 2 / 67 روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی هر وقت اين فرازهاي تاريخي و ماندگار زندگي آن حضرت را ميخوانم چقدر دلم براي آن عزيز سفركرده كه صد قافله دل همره اوست تنگ ميشود.
درود وسلام ورضوان خداوند بر امام راحل ومقام عظمای ولایت سیدنا خامنه ای وشورای بصیر نگهبان

نظرات کاربران