تازه های سایت

30. خرداد 1395 - 9:22
کودک باشتی بر اثر عقرب زدگی دار فانی را وداع گفت/جوابیه مرکز بهداشت و درمان باشت در این خصوص
کودک 2 ساله ساکن روستای بوستان از توابع شهرستان باشت بر اثر عقرب زدگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به گفته یکی از سایت های محلی استان، پدر و مادری اهل بوستان باشت کودک دوساله خود را به نام فرناز-ن که در اثر عقرب‌زدگی شرایط جسمی حادی داشت را به درمانگاه بوستان برده و به علت عدم امکانات کافی وی را از آجا به درمانگاه باشت منتقل می‌کنند.

 

این سایت ادامه داده است: طبق گفته برخی از بستگان متوفی، کودک حدود یک ساعت در درمانگاه باشت بستری بوده که به علت نداشتن سرم و داروی ضد عقرب‌زدگی وی را به بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل می‌کنند اما هنگام رسیدن به گچساران، کودک علائم حیاتی نداشته و بااین‌حال به دستور پزشک متخصص اطفال اقدامات لازم را جهت احیا بیمار انجام می‌دهند و متأسفانه پس از تلاش بسیار، بیمار احیا نشده و وی را فوت‌شده اعلام می‌کنند.

 

این سایت ادعا کرده است، مرگ این کودک ۲ ساله آن‌هم توسط عقرب‌زدگی در حالی اتفاق افتاده است که هر درمانگاهی می‌بایست در فصل تابستان، پیش‌ پاافتاده‌ترین داروهای امروزی یعنی سرم عقرب‌زدگی را داشته باشد.

 

با این حال کریم رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت نسبت به این موضوع واکنس نشان داد و جوابیه ای در این خصوص برای پایگاه خبری باشت نیوز ارسال کرده است.

 

متن کامل جوابیه مدیر شبکه درمان و بهداشت شهرستان باشت را در ذیل می خوانیم:

با سلام و احترام

 

 

نظر به رسالت سازمانی  در پاسخگویی به افکار عمومی و مطابق قانون مطبوعات در پاسخ به خبر مندرج عقرب گزیدگی دختری در شهرستان باشت در یکی از پایگاه های خبری استان، موارد مشروحه ذیل الذکر جهت استحضار ارسال میگردد.

 

1.مرکز خدمات جامع سلامت بوستان، مطابق دستورالعمل وزارت یک مرکز روستایی بوده و ساعت کاری مرکز فقط تا ساعت 2 عصر میباشد.و موضوع حضور بیماران در ساعت بعد از 2 عصر در مرکز مذکور به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

2.تجهیزات پزشکی،منابع انسانی، داروها و فضای فیزیکی و شاخص های سلامت مرکزخدمات جامع سلامت بوستان از زیباترین ومجهزترین مراکزسلامت کشور میباشد.

 

3.ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفی، تمامی اقدامات درمانی در مرکز خدمات جامع شهید بهشتی باشت مطابق تشخیص و دستورات پزشک انجام شده و بیمار در کمترین زمان ممکن به شهرستان گچساران اعزام شد.

 

4.سرم ضدعقرب و ضدمار به تعداد فراوان در مرکز سلامت شهید بهشتی باشت موجود بوده و در راستای اجرای دستورات پزشک، داروی سرم ضدعقرب به  این بیمار تزریق شده است.

 

5.داروها و تجهیزات پزشکی مراکز سلامت باشت به طور روزانه کنترل و در دفاتر تحویل و تحول ثبت و امضا میشود.

 

6.مطابق دستورالعمل احیای  2015 ، و پایش مدیریت شبکه از مستندات بیماری کودک مذکور، پزشک و  پرسنل مرکز سلامت شهید بهشتی باشت، اقدامات درمانی خود را به طور دقیق و صحیح انجام داده اند.

 

7.بیمار فوق پس از احیای قلبی ریوی توسط همکاران به بیمارستان شهید رجایی اعزام و تحویل همکاران اورژانس بیمارستان گچساران گردید.

 

8.موضوع بیماری، درمان، و فوت در هرمرکزسلامت کشور میبایست در کمیته های تخصصی بررسی و تصمیم گیری شود.

 

9.تحریریه این سایت محلی که خبر را درج نموده است، میبایست مستندات علمی و قانونی  این خبر را مطابق قانون و به جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی در اختیار مردم قرار دهد.

 

10.این مدیریت با استقبال از نظرات و انتقادات و پیشنهادات کارشناسی و علمی همواره آمادگی خود را اعلام میدارد.

 

11.خادمان سلامت باشت با خانواده این مرحومه ابراز همدردی و عرض تسلیت  و از خداوند منان آرزوی صبر جزیل داریم.

 

12.امیدوارم در راه رسالت خطیر رسانه،و تنویر افکارعمومی،موفق و پیروز باشید.

 

ارادتمند

کریم رضائی
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

درود بر جناب رضایی ما به عملکرد جنابعالی شک نداریم
جناب دکتر رضایی عزیز همه ما قبول داریم که شما دست به قلمت خوبه ولی این دست به قلم شدن همه جا خوب نیست!!! بچه ای که فوت کرده بر اثر عقرب زدگی بوده،بر اثر تصادف که نبوده،!!!بر اثر سقوط که نبوده!!!اگه امکانات داشتید چرا اعزامش کردید گچساران ؟؟؟ اگه امکانات نداشتید مثل یه مرد قبول کنید و مثل یه مرد گردن بگیرید تا مسولین کاری بکنند نا سلامتی شهرستان باشت هم عضوی از این جامعه است. اینکه شما دست به قلم بشید و توجیه کنید کار درستی نیست بلکه نمک پاشیدن بر زخم همه ماست که سالها از بی امکاناتی عزیزانمان را از دست میدیم. کم نبودن چنیین مواردی که ما از بی امکاناتی مجبور شدیم عزیزانم را به شهرستان گچساران بفرستیم و کم نبودن عزیزانی را که بر اثر بی امکاناتی از دست دادیم.
توجیح قشنگی نبود.......................................... .................................................................... ....................................................................
تسلیت به خانواده فرناز عزیز. امیدوارم دکتر رضایی به جای اینکه برای ما دست به قلم بشه ، به جای اینکه در صدد توجیه کردن باشه برای مسولان بالاتر دست به قلم بشه تا ما از این بدبختی و فلاکت دربیاییم.
تا ... شبکه هست باشت پیشرفت نمیکند و به هیچ جا نخواهند رسید مطمئن باشید
درمانگاه باشت هیچ گونه امکاناتی ندارد و دکتر هاش همش دانشجو هستند دکتر درست وحسابی ندارد ادم سالم بیاد مرده برمیگردوننش فقط پول رو میشناسند همین
جناب دکتر رضایی : بنده روزچهرشنبه 2/4/95جهت ازمایش خون وادرافرزند دوساله ام به شبکه بهداشت شهرستان باشت مراجعه نمودم نمونه گیر خون این شبکه از گرفتن خون فرزند من خودداری نموده وبه بهانه کودک بودن به پرستاران ارجاع نمودند که متاسفانه پس ازاینکه تمام بازوی فرزندمن را خونی کردند نتوانستند ازایشان خون بگیرند پس از اعتراض بنده همان اقایان نمونه گیرخون ایشان را گرفتند .سوال من این است وظیفه کدام یک از افراد نامبرده است که در ازمایشگاه خدمت رسانی نمایند .پرستار یا پرسنل ازمایشگاه ؟
راستی بعد شش ماه دستگاه نوار قلب کودک بخش مامایی براش نوار آوردی آقای رضایی خوش قلم ----

نظرات کاربران