تازه های سایت

3. مرداد 1395 - 9:34
بی حجابی و بدحجابی موجب تهدید امنیت اجتماعی است
بی حجابی و بدحجابی و پایبند نبودن به قید و شرط زمینه گناه را فراهم می کند، زمینه فساد را فرهم می کند و جرم وجنایت را دوچندان و این خطر و تهدیدی بسیار بزرگ برای اجتماع است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، شیخ امین مرتضی پور در یادداشتی در وبلاگ شهدا نوشت: مقوله «پوشش و استتار بدن» به عنوان جزء جدایی ‏ناپذیر حیات انسانى است.

 

براى حجاب کارکردهایى در دو حوزه فردى و اجتماعى، قابل تصوّر است:

الف: کارکردهاى فردى: همچون پاسخگویى به نیاز فطرى «خوداستتارى» و تأمین امنیّت در برابر گرما و سرما.

ب: کارکردهاى اجتماعى: هویّت‏ بخشى و ایجاد امنیّت اجتماعى از جمله این کارکردهاست، چراکه نوع پوشش و حجاب، نشان‏ دهنده، آداب و رسوم، سنّت‏ها، ارزش‏ها و باورهاى یک جامعه است.

 

اسلام حجاب را نه نتها بر زن واجب دانسته بلکه بر مرد هم این حجاب را هم واجب کرده است، اسلام به دنبال این است که زن و مرد در بیرون از خانه و در محل اجتماع فقط به دنبال کار و تلاش باشند و از وقت گذاشتن برای چیزهای دیگر چون امیال جنسی خود داری کند.

 

اسلام به دنبال این است که زن را در جامعه بسان یک کالا نگاه نکنند و از او استفاده ها شود و بعد رها شود، به دنبال این است که زن در جامعه از امنیت برخوردار باشد و نیازهای جنسی فقط در چهار چوب شرع و در خانواده برطرف شود نه دراجتماع و محل کار.

 

در غرب زن فقط و فقط به عنوان یک کالا دیده می شود و قیمت گذاری می شود و خرید و فروش می شود و خوشگل ترین آنها باارزش ترین انهاست و و آنهایی که قیافه و اندامی ندارند بدون قیمت رها می شوند، ولی اسلام به زن شخصیت می بخشد و زن را چون گل می بیند و زن را مکمل مرد می داند و عقیده دارد که پشت هر مرد موفقی یک زن فداکار وجود دارد.

 

امروزه متاسفانه جوانان ما با الگو گرفتن از غرب روی آوردند به بی حجابی و بد حجابی، و این خطر بزرگی است برای خانواده ها برای جامعه، دختری که باوضعیت نامناسب وارد اجتماع می شود، دختری که خودش را با هزاران رنگ متفاوت زینت داده است تا نظر دیگران را به خود جلب کند  باید انتظار این را داشته باشد که دیگر جوانان او را به عنوان یک انسان نگاه نکنند و بلکه به عنوان یک کالا او را ببینند، و باید منتظر این باشد که اجتماع توسط افرادی سودجو قیمت گذاری شود.

 

دختری که با وضعیت نامناسب وارد اجتماع می شود یقین داشته باشد که پسرانی همچو خود پیدا خواهند کرد که به هیچ قید و بندی پایبند نیستند، وباید منتظر هرخطری باشد از الفاظ زشت و رکیک و ناشایست گرفته تا خطری چون تجاوز و ارتباط نامشروع با رضایت یا بدون رضایت، چنان چه اگر به دادسرها مراجع کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که چنین اتفاقاتی بارها افتاده  ولی جوانان عبرت نگرفتند و باز بازیچه دست شیطان وغرب شدند.

 

بی حجابی و بدحجابی و پایبند نبودن به قید و شرط زمینه  گناه را فراهم می کند، زمینه فساد را فرهم می کند و جرم وجنایت را دوچندان و این خطر و تهدیدی بسیار بزرگ برای اجتماع است.

 

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

دزدی ، غارت ، چپاول ، فقر ، فحشاء و هزار مصیبت و کوفت و زهرمار دیگه موجب تهدید امنیت اجتماعی نیست !!!!!! اما.... بسیار باید متاسف بود از این بابت .
بی حجابی در راس تمام منکرات جامعه هست

نظرات کاربران