تازه های سایت

28. مهر 1394 - 9:31
مردم باشت چه انتظاری از دولت روحانی در دومین روز از اجرای برجام دارند (+تصاویر)
یکی از مغازه داران باشتی می گوید: رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل‌های پایدار، رونق اقتصادی در سراسر کشور ایران اسلامی، رفع کلیه تحریم ها، ثبات قیمت ها، افزایش قدرت خرید و نیز افزایش دآرمد مردم قطعا از خواسته های ملت از دولت روحانی خواهد بود که امیدواریم این قول دولت یازدهم عملی شود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، همزمان با فرارسیدن روز «پذیرش» برجام، ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا دستور آمادگی برای لغو تحریم‌ها علیه ایران در روز «اجرا» را صادر کردند.

 

توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر مذاکرات هسته‌ای ایران و بدنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده و آلمان) منعقد شد.

 

مذاکرات رسمی برای طرح جامع اقدام مشترک دربارهٔ برنامه اتمی ایران با پذیرفتن توافق موقت ژنو بر روی برنامه هسته‌ای ایران در نوامبر ۲۰۱۳ شروع شد.

 

سرانجام پس از بیست و دو ماه مذاکره دولت روحانی، محمدجواد ظریف به همراه تیم مذاکره کننده ایرانی بعد از ۱۷ روزه مذاکره فشرده، سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) در وین پایتخت اتریش موفق به دستیابی به یک توافق جامع و نهایی با گروه ۱+۵، بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران شدند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در یک نشست رسمی در مقابل رسانه‌ها در وین با خواندن بیانیه‌ای به زبان انگلیسی و فارسی اعلام کردند که توافق نهایی در برنامه هسته‌ای ایران به دست آمده است.

 

در ۱۹ مهر ۱۳۹۴، رأی گیری در رابطه با این طرح انجام شده و کلیات طرح مذکور با ۱۳۹ رأی موافق، ۱۰۰ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

 

نهایتاً در ۲۱ مهر ۱۳۹۴، جزئیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام با ۱۶۱ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید.

 

طرح اجرای برجام روز بعد نیز در شورای نگهبان با اکثریت قاطع آراء تأیید و در ۲۳ مهر ۱۳۹۴، علی لاریجانی، رئیس مجلس، قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

 

و امروز 28 مهرماه سال 1394 مصادف با دومین روز اجرای برجام است. در همین راستا خبرنگار ما با حضور در سطح شهر، نظر شهروندان باشتی را درباره اجرایی شدن برجام جویا شده است.

 

رفع بیکاری، ایجاد شغل‌، رونق اقتصادی، رفع کلیه تحریم ها، ثبات قیمت ها، افزایش قدرت خرید قطعا از خواسته های ملت از دولت روحانی خواهد بود

 

 

سید علیرضا کریمی یکی از مغازه داران باشتی در خصوص این سؤال ما که به نظر شما بعد از عملی شدن برجام چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل‌های پایدار، رونق اقتصادی در سراسر کشور ایران اسلامی، رفع کلیه تحریم ها، ثبات قیمت ها، افزایش قدرت خرید و نیز افزایش دآرمد مردم قطعا از خواسته های ملت از دولت روحانی خواهد بود که امیدواریم این قول دولت یازدهم عملی شود.

 

این رزمنده سالهای جبهه و جنگ می گوید: البته به آمریکا و همپیمانانش به هیچ عنوان نمی توان اعتماد داشت زیرا که سالهای متمادی قول شکنی ها خود را نشان داده اند پس باید ملت بیدار ایران در صورت برداشته نشدن تحریم ها همانند گذشته و البته بیشتر از گذشته با همدلی و همزبانی دست در دست هم در راه پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان قدم بردارند، که قطعاً همینگونه خواهد بود انشالله.

 

 

وی در ادامه سخنانش از تیم مذاکره کننده هسته ای نیز تشکر و قدرانی کرد و گفت: ما هرگز تلاش ها و زحمات دیپلمات های کشورمان به خصوص آقای ظریف را فراموش نخواهیم کرد و امیدارم که تصمیمات گرفته شده بر اساس منافع ملی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

دولت باید به مشکلات جوانان از قبیل اشتغال و ازدواج و نیز مشکلات تأمین مسکن رسیدگی کند

 

در ادامه با یکی از جوانان شهرمان به گفتگو پرداختیم؛ مسعود حسینی می گوید: دولت باید به مشکلات جوانان از قبیل اشتغال و ازدواج و نیز مشکلات تأمین مسکن رسیدگی کند.

 

وی همچنين به بحث گراني اجناس و کالاهای مورد نیاز زندگی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بعد از این توافق و عملی شدن برجام آقای روحانی به وعده های خود در روز انتخابات و بعد از آن عمل کند.

 

این جوان باشتی، تأمین رفاه و افزایش قدرت خرید مردم را از جمله خواسته هاي خود از دولت در صورت برداشته شدن تحريم ها عنوان كرد و افزود: اگر بنا به هر دلیلی برجام به نتيجه نرسد، ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران همانند گذشته گوش به فرمايشات رهبر فرزانه خود با تمام تلاش و توان ایران اسلامی را بیش از پیش به سوي پيشرفت و آباداني و حل مشكلات پيش خواهند برد.

 

دولت باید به مناطق محروم توجه ویژه داشته باشد/ کشورهای غربی بارها ثابت کرده اند که همیشه غیر قابل اعتماد هستند

 

 

یکی دیگر از مغازه داران باشتی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: دولت باید به مناطق محروم توجه ویژه داشته باشد و درصدد رفع مشکلات اقتصادی این مناطق باشد زیرا که افراد فقیر و محروم همیشه در تیرس آسیب قرار دارند.

 

وی ادامه داد: تحریم ها باعث شد کشور ما دیگر صرفاً وابسته به نفت نباشد و با شعارهای سالانه مقام معظم رهبری شاهد شکوفایی ایران در همه عرصه ها از جمله اقتدار دفاعی باشم.

 

کمایی در پایان گفت: به نظرم کشورهای غربی بارها ثابت کرده اند که همیشه غیر قابل اعتماد هستند و بعید به نظر می رسد که آنها اینبار هم به تعهدات و گفته های خود در خصوص مسئله برجام جامع عمل بپوشانند.

 

 

گزارش/فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران