تازه های سایت

22. آبان 1394 - 21:27
اینجا میوه زیتون رایگان است و هیچ قمیتی ندارد
خطر نابودی درختان زیتون در شهرستان باشت+تصاویر
نبود خریدار، صنایع تبدیلی و حمایت بخش‌های دولتی از تولیدکنندگان زیتون در شهرستان باشت باعث شده است که باغداران این درخت به فکر برچیده شدن باغات خود باشند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، نبود سردخانه، سیلو و صنایع تبدیلی در باشت موجب شده است که تولیدات این شهرستان هنوز هدفمند نشوند تا بتوان برای کشاورزان و باغداران باشتی تولید درآمد و سرمایه کند.

 

یکی از محصولاتی که شاید هیچ وقت نتوانست باغداران این خطه را راضی کند در قالب طرحی در سال 72 به عنوان طرح طوبی در باغات و زمین های این شهرستان غرس شد.

 

یکی از باغداران باشتی در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: غرس درخت زیتون در این شهرستان به دلیل انجام نشدن تحقیقات لازم در زمینه استفاده از ارقام مناسب در نقاط و شرایط مناسب، در حال حاضر بازدهی آنچنانی ندارد که به نظر می رسد باید بسیاری از درختان باغات زیتون بریده شود.

 

وی ادامه داد: برخی از این درختان فقط سایه دارند و میوه نمی دهند ولی برخی دیگر میوه دارند ولی به فروش نمی روند و اینگونه است که می توان گفت اینجا میوه زیتون رایگان است و هیچ قمیتی ندارد.

 

این باغدار باشتی در پایان گفت: زیتون کاران این شهرستان با زحمت و صرف هزینه‌ها این محصول را تولید می‌کنند، اما تاکنون نبود صنایع تبدیلی کافی و راه‌های ارتباطی دور تا مرکز خرید موجب شده تا میوه های زیتون این شهرستان تنها زیر درختان انباشه شده و خراب شوند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران