تازه های سایت

22. ارديبهشت 1395 - 19:23
وقتی فعل خواستن صرف نمی شود
غربت شهدای شهر باشت زیر سایه بی‌توجهی مسئولان + تصاویر
در حالی که مسئولان شهرستان باشت از سازماندهی و مرمت گلزار شهدای این شهرستان خبر داده اند اما گلزار شهدای شهر باشت نیمه تمام رها شده و فاقد امکانات بهداشتی و محوطه سازی است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، و ما تا به ابد به آن‌ها که قمقمه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم، دیر یا زود همه خواهیم رفت، همه ما به‌سوی مقصد اصلی و جایگاه همیشگی کوچ خواهیم کرد، در رفتن هیچ شکی نیست مهم چگونه رفتن است. اللهم ‌ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیل‌الله.

 

متن بالا مقدمه ای بود تا یادآوری کنیم که شهدا حق بزرگی بر گردن تمامی ملت ایران دارند پس نباید یاد و خاطره آنان به فراموشی سپرده شود، چرا که قدرت، عزت، دین، آبرو، استقلال، پیشرفت و اقتدار کشور مدیون خون شهداء است.

 

شهید همواره در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در این میان گلزارهای شهدا نقش تسری عقاید انقلابی را ایفا می کنند، در شرایطی که این مسئله لزوم حفظ و مرمت گلزارهای شهدا را گوشزد می‌کند، اما وضعیت گلزار شهدای شهر باشت با 23 شهید بعد از حدود 6 سال از ساماندهی هنوز نیمه کاره به حال خویش رها شده است.

 

این در حالی است که مسئولان باشتی بعد از انتشار چندین خبر (لینک خبر 1) (لینک خبر 2) و پیگیری های این پایگاه خبری، قول ساماندهی کامل این گلزار را داده بودند ولی متأسفانه بعد از گذشت حدود 18 ماه، این گلزار هنوز همانند قبل و تنها با یک تغییر که آن هم تعویض سردر گلزار بود مانده است.

 

http://bashtnews.ir/sites/default/files/fullimages/1395/02/22/45.jpg

 

همچنین در نشستی که با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس اداره بنیاد شهید باشت و معاون عمران ومسکن بنیاد شهید وامور ایثارگران استان برگزار شد (لینک خبر) با وجود مصوب شدن بندهایی جهت ساماندهی این گلزار، ولی متأسفانه تاکنون هیچگونه اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

 

همانگونه که قبلا نیز ذکر کرده بودیم، نبود روشنایی مناسب و پرچم در گلزار شهدا، نداشتن فضای سبز و گلکاری، انجام نشدن عملیات بهسازی و آسفالت محوطه گلزار از جمله مشکلات و کمبودهای زیباسازی این مکان است.

 

تأمین آب شرب و احداث آبخوری‌، احداث سرویس‌های بهداشتی، نصب سطل زباله و نظافت نیز از اهم مشکلات بهداشتی گلزار شهدای شهر باشت است.

 

در تصاویر زیر وضعیت نامناسب گلزار شهدای باشت را مشاهده می کنید که علی رغم کارهای خوب صورت گرفته بر روی مزار شهداء و محوطه درونی گلزار، فضای بیرونی آن از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

 

گفتنی است، این تصاویر امروز 22 اردیبهشت 95 گرفته شده است که خوانندگان محترم می توانند با مراجعه به دو لینک بالایی تصاویر گذشته و حال را با یکدیگر مقایسه نمایند.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

درود برکامران عزیز

نظرات کاربران