تازه های سایت

24. مرداد 1393 - 19:06
آغاز عملیات بازسازی دهکده و باغ موزه دفاع مقدس در یاسوج/اعزام خانواده های شهدا به محضر رهبر انقلاب/نصب تابلوهای جدید شهداء در سطح استان
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:برای بهتر نشان دادن روحیه ایثار و شهادت در بین مردم و جوانان ساخت و بازسازی دهکده و باغ موزه دفاع مقدس در یاسوج را شروع کرده ایم.

به نقل از بویرخبر،سرتیپ دوم پاسدار یونس امیری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور مقامات اجرایی و مدیران کل استان برگزار شد، گفت:این باغ موزه دفاع مقدس که متشکل از 30 غرفه و در دو بخش حماسه دیروز و حماسه فردا است و در زمینی به مساحت دو هزارمتر مربع و با نمایش ادوات و تجهیزات نظامی سبک و نیمه سنگین، بازروایی نقش بانوان در دوران دفاع مقدس‌، اتاق فرماندهان و فتح خرمشهر گوشه‌هایی از حال و هوای دوران جنگ تحمیلی برای مردم استان بازسازی خواهد شد.

وی در ادامه  با اشاره به این که حدود 25 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، یاد آور شد: یکی از روش‌های خوب انتقال ‌دهنده معارف و ارزش‌های دفاع مقدس بهره‌گیری ازابزارهنردر قالب‌های نوشتاری و تصویری است.

امیری خاطر نشان ساخت: یکی از روش‌های تهاجم در حوزه اقتصادی تحریم است اما با داشتن همین روحیه مقاومت وایستادگی می‌توانیم در این جبهه نیز پیروز باشیم.

 وی ادامه داد: دارا بودن روحیه دفاع و استقامت مهمترین درسی است که باید از دوران هشت سال دفاع مقدس بیاموزیم و آن را برای آینده گان به یادرگار بگذاریم..

امیری در ادامه ابراز داشت: بی‌شک مردم ایران در همه دوران‌ها با الگو قرار دادن این روحیه توانستند در مقابل تهدید و هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند و با الهام از فرمایشات مقام ولایت به پیروزی برسند و حاکمان دیکتاتور و مستبد را ساقط کنند.

وی تصریح کرد: مسئولیت ترویج این فرهنگ در ابتدا برعهده افرادی است که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند ،سپس رسانه‌ها و دیگر نهادها با انتشار آن باید به رسالت خود در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کنند.

فرمانده سپاه فتح استان درموردساخت و بازسازی این دهکده دفاع مقدس در یاسوج مرکز استان گفت:عملیات ساختاری و تجهیز این دهکده و باغ موزه دفاع مقدس را از دوسال پیش و در زمان استاندار اسبق استان شروع کردیم و در حال حاضر با ایجاد بودجه در این امر شروع به عملیات ساختاری آن نموده ایم.

امیری در مورد وضعیت سمعی و بصیری این نمایشگاه گفت:در این دهکده دفاع مقدس ،سعی کرده ایم تمامی خاطرات  و صحنه های دلاوری رزمندگان استان و کشور را در این نمایشگاه به دید عموم بگذاریم.

وی در ادامه یکی از نکات برجسته این باغ موزه دفاع مقدس را بازسازی عملیات غرور آفرین والفجر هشت دانست و گفت: همزمان دراین باغ موزه سعی کرده ایم زندگی عشیره ای و بومی مردم استان در گذر زمان را در فضایی زیبا و خاطر انگیز به دید عموم بگذاریم.

برگزاری کنگره شهدای استان در سال 94

فرمانده سپاه فتح با اشاره به برگزاری گنگره شهدای استان در سال 94در شهر یاسوج گفت:اصل برگزاری کنگره های شهداء بازگو کردن روحیه ایثار و شهادت رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس در بین جوانان و مردم است.

امیری ادامه داد:این کنگره بیشتربه منظور پاسداشت مقام شهدا و انتقال معرفت به نسل جوان خواهد بود.

وی تأکید کرد: ما باید با برگزاری برنامه های مختلف و پاسداشت شهادت معرفت و فرهنگ شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم.

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه کنگره شهدای استان در سه سطح کشوری، استانی و قشری برگزار می شود، گفت: بخش هایی از این کنگره که همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا آذر ماه ادامه خواهد داشت.

نصب تابلوهای جدید شهداء در سطح استان

امیری در ادامه از نصبت تابلوها و نمادهای شهداء در سطح استان خبرداد وگفت:نمادهای شهیدان در مناطق مختلف با توجه به فرهنگ و اداب مربوط به هر منطقه طراحی خواهند شد .

وی با اشاره به همکاری خوب سایر نهادها با کنگره ملی شهدای استان گفت: موضوع شهدا جدا از مسائل حزبی وگروهی مطرح می شود وهمه ما باید به عنوان یک وظیفه ملی به آن بپردازیم.

فرمانده سپاه فتح استان در پایان از تشرف فرمایی خانواده های شهداء استان و نماینده ولی فقیه به محضر رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت:با برنامه ریزی های بعمل آماده و همزمان با برگزاری این کنگره ملی در سطح استان ،جمعی از خانواده های شهداء استان به همراه نماینده ولی فقیه و مسئولان اجرایی استان به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران