تازه های سایت

24. مرداد 1393 - 19:40
هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران از بام ایران
در جریان ششمین سفر استانی دولت تدبیر و امید، رئیس جمهور علاوه بر جلسه عمومی با مردم استان چهارمحال و بختیاری، با نمایندگان روستائیان، عشایر و کارآفرینان در بخش توسعه‌ای استان، جلسات متعددی داشت و مطالبات و نیازها و راه‌های حل معضلات و مشکلات و پیشرفت استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شد.

به نقل از مهر، کاروان تدبیر و امید در ششمین سفر استانی خود چهارشنبه 15 مردادماه وارد شهرکرد شد. حسن روحانی در بدو ورود به استان چهارمحل و بختیاری در ورزشگاه انقلاب شهرکرد  دراجتماع بزرگ مردم باتاکید بر اینکه وحدت، یکپارچگی و برادری ، راه تاریخی کشورمان است ، تصریح کرد: به عهدم با مردم وفادارم و با هم مسیر رفع فقر و رسیدن به پیشرفت ، تعالی و ترقی ایران عزیز را طی خواهیم کرد.

همچنین رئیس جمهور با بیان اینکه  این دولت چهار طرح و 79 پروژه برای استان چهارمحال و بختیاری در این سفر نظر گرفته است، مجموع اقدامات دولت را در یکسال اخیر برشمرد که مهمترین محورهای سخنرانی رئیس جمهور بدین شرح است:

* دولت تدبیر و امید در مسائل مهم کشور اعم از مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی ، گام‌های اولیه، روشن، آشکار و مشهودی را به کمک شما مردم، هدایت‌های رهبری و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولیعصر (عج) برداشته است.

* طی 2 ماه اخیر، طرح تحول سلامت اجرایی شده و تمام مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند. هر فردی هم که بیمه نیست می‌تواند ثبت نام کند و تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

* تا کنون در این دولت حداقل 7 میلیارد دلار از اموال مسدود شده مردم از چنگ قدرت‌های بزرگ درآمده است.

* اگر طرحی به مردم و چشمه‌سارهای استان چهارمحال و بختیاری لطمه وارد کند، این دولت خود مانع خواهد بود.
* همه مردم ایران بدانند در زمینه آب هم باید صرفه‌جویی شود و هم به طریق علمی از آب استفاده کنیم.

*دنیا می داند دیگر تهدید و یا تحریم این ملت بزرگ اثرگذار نیست . نرمش ذلیلانه و تسلیم در برابر قدرتهای بزرگ ممنوع است ، همانطوری که رهبری فرمودند ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت.

* رییس جمهوری از اجرای 79 طرح در استان چهارمحال و بختیاری در سالهای 92 و 93 و در زمینه های مختلف با سرمایه ای بالغ بر 206 میلیارد تومان خبر داد.

* طرح اتصال راه آهن اصفهان به اهواز از طریق استان چهارمحال و بختیاری با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار اجرا خواهد شد.

دیدار با علما و برگزیدگان استان / آینده بسیار روشنی داریم

دیدار با روحانیون ،علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان چهار محال و بختیاری از اولین برنامه کاری رئیس جمهور در استان چهارمحال و بختیاری بود .

روحانی در جمع علما و برگزیدگان این استان با تاکید بر اینکه ملت ایران قدرتمندترین ملت منطقه است ، تصریح کرد: اگر هدایت های رهبری، اتحاد، وحدت و فداکاری این ملت نباشد، توطئه نیل تا فرات محقق می شد و دشمنان بر امت اسلامی غلبه می کردند.

همچنین روحانی تاکید کرد : ایران بزرگترین قدرت منطقه ای است که به عراق ، سوریه و لبنان در مبارزه با تروریسم و به ملت فلسطین در برابر صهیونیسم جنایتکار، کمک می کند.

محور سخنان روحانی در جمع علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان چهار محال و بختیاری بر این اساس است:

 

*اگر امروز ما در برابر فشار قدرت های بزرگ و جنایتکاران جهانی ، ایستادگی کرده ایم، این به معنای احترام به شهیدان است.

* از پیکره دنیای اسلام و امت اسلام خون می چکد و دشمنان قسم خورده ای که روزی شعار نیل تا فرات می دادند، امروز از نیل تا فراتش آغشته به خون است.

* اگر نتوانیم روند خشک شدن دریاچه ارومیه را مهار کنیم، طوفان نمک 10 تا 14 استان کشور را نابود خواهد کرد.

* آمار بیکاری در کشور تکان دهنده است . از سال 86 تا 91 یک اشتغال خالص نداریم و آمار به ما می گوید اشتغال صفر بوده است.

* نقد دولت نه حق شما که وظیفه شما است همه ملت ایران به عنوان صاحبان کشور، انقلاب و نظام وظیفه دارندکه ما را نقد کنند.

* در تاریخ اقتصاد ایران این بی نظیر بوده که طی کمتر از یکسال 31 درصد تورم کاهش یابد. اکنون تورم از 45 درصد به 14 درصد رسیده است.

* در بحث اقتصادی همه باید به صحنه بیاییم . کارآفرینان و بخش خصوصی با امید تمام به صحنه بیایند و بدانند به رغم همه مشکلات ، آینده بسیار روشنی داریم.

نشست توسعه و سرمایه گذاری استان/همه تخم مرغ هایمان را در یک سبد نگذاشته ایم

رئیس جمهور در ادامه اولین روز از سفر خود به استان و چهارمحل و بختیاری  در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری شرکت کرد.

روحانی در این نشست با تاکید براینکه همه تخم مرغ هایمان را در بخش سیاست خارجی و رونق اقتصادی، در یک سبد نگذاشته ایم اعلام کرد:بخش خصوصی به آینده اقتصاد کشور مطمئن باشد و این اطمینان دادن براساس برنامه، اطلاعات و نگاه دقیق به سیاست داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام روحانی ، خروج از رکود و رسیدن به توسعه را با حضور فعال بخش خصوصی امکان پذیر دانست و گفت: دولت رقیب بخش خصوصی نیست بلکه باید با این بخش تعامل کند و شفاف باشد.

رئیس جمهور همچنین در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری بر این محورها تاکید کرد:

* شرایط امروز ما به گونه ای است که از تحریم هم در حال خروج هستیم و این کار را خواهیم کرد البته ما همه تخم مرغ هایمان را در بخش سیاست خارجی و رونق اقتصادی، در یک سبد نگذاشته ایم ، یکی از آن سبدها 5+1 است.

*جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را بکار می بندد که شرایط تعامل اقتصادی با دنیا مهیا شود و در این عرصه سفارتخانه های ما در بخش اقتصادی باید فعال شوند.

*دولت در زمینه های مختلف اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی و اجتماعی گام های موثری برداشته است تا ثبا

دیدار با عشایر / عشایر مدافعان آزادی، دین و مرزها هستند

همچنین روحانی در ادامه برنامه کاری خود در اولین روز از سفر به استان چهارمحال و بختیاری جمعی از عشایر و روستاییان استان چهارمحال و بختیاری دیدار کرد.

رییس جمهوری در این دیدار با بیان اینکه دولت در این سفر برای پیشرفت استان چهار محال و بختیاری ، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده ، گفت: برنامه دولت بر مبنای تقویت کشاورزی در کنار صنعت و خدمات است . حرکت دولت به این سمت است که کشاورزی مدرنیزه شود تا با مصرف اندک آب ،محصول بیشتری بدست آوریم.

اهم سخنان روحانی در جمع عشایر و روستاییان استان چهارمحال و بختیاری بدین شرح است:

*دولت 10 میلیارد دلار طی 11 ماه گذشته برای تحول در آب ، مهار منابع آبی کشور و یا مدرن کردن آبیاری ، برنامه ریزی کرده و اعتبارش را کنار گذاشته است و بی تردید این اقدام دولت بی نظیر است.

*عشایر در همه عرصه ها پیشگام و پیشرو بوده و به عنوان ذخایر انقلاب، پیوسته مدافع آزادی، دین و مرزها هستند.

*برنامه دولت بر مبنای تقویت کشاورزی در کنار صنعت و خدمات است.

*رییس جمهوری با تاکید بر اینکه بی تردید اقدامات این دولت در مدت زمان یکساله در بخش آب ، بی نظیر بوده است، اظهارداشت: دولت ۱۰ میلیارد دلار طی ۱۱ ماه گذشته برای تحول در آب ، مهار منابع آبی کشور و یا مدرن کردن آبیاری ، برنامه ریزی کرده و اعتبارش را کنار گذاشته است.

*امروز روستائیان ما به دانش و فرهنگ جدید نیاز دارند و نمی توان انتظار داشت که بطور مثال بخش کشاورزی با امکانات و شرایط صد سال گذشته به کار خود ادامه دهد.
 

بازدید از مجتمع فولاد/ فاز نخست فولاد چهار محال و بختیاری در سال ۹۴ افتتاح می شود

روحانی ادامه برنامه های کاری خود در ششمین سفر استانی از مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

رییس جمهور در جریان بازدید از مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری از افتتاح این مجتمع در سال ۹۴ خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاء الله فاز دوم مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری سال ۹۵ و فاز سوم نیز در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

روحانی در این این بازدید بر محورهای زیر تاکید کرد:

*با بهره‌برداری از این مجتمع سالانه یک میلیون تن فولاد خام تولید می‌شود و ۱۰ درصد به تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد.

*ظرفیت‌های طبیعی خوبی برخوردار است و نباید از مزیت‌های صنعتی استان غافل شد.

*با احداث راه‌آهن اصفهان – سفیددشت – شهرکرد علاوه بر جابه‌جایی مسافران فلات مرکزی به جنوب، سالانه ۵۵ میلیون تن بار جابه‌جا خواهد شد و موجب اتصال زنجیره تولید و توزیع صنایع فولاد و سایر صنایع خواهد شد و تحول عظیمی را در افق پیش‌روی استان خواهد گشود.

نشست خبری با خبرنگاران استانی

رییس‌ جمهوری در پایان سفر به استان چهار محال و بختیاری در جمع خبرنگاران استانی حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

رییس جمهوری در این نشست با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران کشورمان، اظهار داشت: با اهتمام دولت، آیین‌نامه اجرایی قانون شفاف‌سازی اطلاعات که می‌تواند به کار حرفه‌ای خبرنگاران کمک کند، بعد از سالیان دراز تهیه شده و به زودی اجرا خواهد شد.

اهم سخنان رئیس جمهور در جمع خبرنگاران بدین شرح است:

*دولت لایحه‌ای را در زمینه انجمن مربوط به صنف خبرنگاران تهیه خواهد کرد تا این انجمن بتواند در زمینه کار خبرنگاران فعال باشد و اگر تخلفی انجام گرفت، این انجمن در مورد آن اعلام نظر کند.

*دولت با توجه به شرایط جدید، برای انجام اصلاحات مورد نیاز در قانون مطبوعات تلاش خواهد کرد و قبل از تقدیم این دو لایحه به مجلس، نظرات صاحب‌نظران را اخذ خواهیم کرد.

*در بخش رفاهی برای خبرنگاران نیز اگر در شرایط خاصی مشکل بیکاری برای خبرنگاران بوجود بیاید، نسبت به بیمه تکمیلی آنها اقدام خواهد شد و در روز خبرنگار به وزیر ارشاد و وزیر کار و امور اجتماعی ابلاغ می‌شود که این مسأله را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کنند.

* آموزش رایگان فنی کار خبرنگاری را از دیگر اقداماتی است که دولت به عنوان هدیه آن را به خبرنگاران عزیز کشور تقدیم می‌کند.

*خبرنگاران باید بتوانند فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در سطح استانی و ملی دنبال کرده و رابط خوبی بین دولت، مردم و بخش‌های مختلف تخصصی در سطح استان و کشور باشند.

*راه مقابله با شایعه‌پراکنی، فعال شدن خبرنگاران و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع به مردم عزیز و شریف کشورمان است.

*این استان با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های زیبا و زیادی که دارد باید به یکی از مراکز گردشگری کشور تبدیل شود.

*پروژه دیگری که دولت برای این استان در دستور کار دارد، پروژه راه کارون ۴ است که این پروژه نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

* این استان استعدادهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد و چندین طرح توسط بخش خصوصی و عمومی غیردولتی در زمینه دامپروری و آبزیان در سطح استان اجرا خواهد شد و دولت نیز از آن حمایت می‌کند.

از کارهایی که دولت در ماه‌های اخیر آن را به طور مستمر پیگیری می‌کند، موضوع خروج از رکود است. از آنجا که در بحث تورم، گام‌هایی برای مهار آن برداشته شده است، بیشترین تلاش دولت، اکنون روی موضوع خروج از رکود متمرکز است. بخشی از بسته خروج از رکود نیاز به قانون دارد و در این خصوص لایحه‌ای با قید فوریت تهیه و به مجلس تقدیم خواهد شد و مواردی هم که نیاز به قانون ندارد، از سوی دولت به مجموعه دولت ابلاغ خواهد شد.

*مهم‌ترین کار دولت در سال جاری خروج اقتصاد از رکود است البته معتقدم از رکود خارج شده ایم و به فضل الهی امسال رشد اقتصادی ما منفی نخواهد بود، اما اینکه چه زمانی به رونق خواهیم رسید، این موضوع نیاز به زمان دارد و تلاش دولت این است که اولین علائم رونق را در اواخر سال شاهد باشیم.

*به مردم قول داده بودم که تا پایان سال جاری تورم به ۲۵ درصد کاهش پیدا کند، اما در هفته آینده رقم جدیدی را اعلام خواهم کرد که کمتر از رقم اعلام شده است و امیدوارم به جایی برسیم که وضعیت اقتصادی برای مردم امیدآفرین باشد.

بنابراین گزارش امروز عصر رئیس جمهور  پس از شرکت در نشست خبری پایانی ششمین سفر استانی هیئت دولت، شهرکرد را به مقصد تهران ترک کرد.

نظرات کاربران