تازه های سایت

24. مرداد 1393 - 19:42
هزینه جابجایی زندان یاسوج 3 برابر هزینه تطویل باند فرودگاه
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در جلسه تعیین و تکلیف زیرساختهای فرودگاه یاسوج گفت: جابجایی زندان یاسوج به بیرون از شهر طبق مصوبه جدید قوه قضاییه و دولت بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که عملا حدود نیمی از کل اعتبارات عمرانی این استان است.

به نقل ازخبرنگار بویرخبر، پژمان نیک اقبالی در جلسه تعیین و تکلیف نهایی برای توسعه فرودگاه یاسوج گفت: تطویل کردن باند فرودگاه یاسوج به منظور فراهم شدن امکان پرواز انواع مختلفی از هواپیماها  در مرکز استان است که وجود زندان در کنار این فرودگاه مانع بزرگی است.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که تطویل کردن باند فرودگاه یاسوج بیست میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد،ابراز داشت: جابجایی زندان یاسوج به بیرون از شهر طبق مصوبه جدید قوه قضاییه و دولت بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که عملا حدود نیمی از کل اعتبارات عمرانی این استان است.

معاون عمرانی استانداری استان گفت: وقتی هواپیمای آسمان که امکان پرواز در فرودگاه یاسوج را دارد، زمین‌گیر شده است ما چکار کنیم؟ از طرفی بدون فرودگاه مناسب عمده هدف‌گذاری‌های ما به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری زمین‌گیر می‌شود و در این شرایط باید با شناخت جنس مشکلات، تدریجاً و بر اساس اولویت به جلو برویم.

نیک اقبالی در ادامه با بیان این موضوع که راه توسعه استان برنامه ریزی برتوسعه راههای هوایی است گفت: طبق مصوبه جلسات گذشته ، زندان مرکزی شهر یاسوج با تزریق بودجه به زودی از این مکان نقل مکان کرده و به جایی دیگر برای توسعه فرودگاه شهر یاسوج منتقل خواهد شد.
وی در ادامه با تاکید بر این‌که فرودگاه یاسوج به عنوان یک مرکز مهم در استان تلقی می‌شود و همه باید در راستای کاهش مشکلات آن گام برداریم، اذعان کرد: تمام تلاش مجموعه استان و مسئولان کشوری رفع موانع و مشکلات فرودگاه یاسوج است.

نیک اقبالی در ادامه با اشاره به این موضوع که اهمیت دادن به بخش مسافرت‌های هوایی در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در جذب هر چه بهتر گردشگران داخلی و حتی خارجی موثر واقع شود، گفت: امیدواریم بتوان با هم‌افزایی و تعامل خوب مسئولان و مجمع نمایندگان مشکلات پیش‌روی فرودگاه یاسوج را مرتفع سازیم.

معاون عمرانی استانداری یکی از مشکلات فرودگاه یاسوج را توسعه و بهسازی عوامل پروازی و تطویل باند فرودگاه عنوان کرد و گفت: در دیدار با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تفاهم‌نامه‌ای برای تصویب اعتبار 200 میلیارد ریالی جهت توسعه 600 متر از طول باند این فرودگاه داشتیم.

نیک اقبالی  خاطرنشان کرد: این میزان اعتبارات به صورت مشترک از محل اعتبارات استانی و شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود که امید می‌رود در افقی روشن شاهد ارتقاء و تطویل هر چه بیشتر باند فرودگاه یاسوج باشیم.

نیک‌اقبالی در پایان ابراز داشت: با چارتر شدن هواپیما در فرودگاه یاسوج حدود 20 هزار تومان به بلیط یاسوج به تهران اضافه می شود که با این تغییر تعرفه می توانیم پرواز روزانه داشته باشیم.

نظرات کاربران