تازه های سایت

24. مرداد 1393 - 21:26
رقابت‌های نادرست به استان ضربات زیادی تحمیل کرد
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد از نیروهای انسانی توانمند و متخصص به عنوان سرمایه ارزشمند هر منطقه یاد کرد و گفت: باید در سایه وفاق، همدلی و هم افزایی فضای کار و تلاش برای توسعه استان بیش را از پیش فراهم کرد.

جمعی از مدیران و کارکنان گچسارانی مقیم یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کردند.

آیت‌الله ملک‌حسینی در این دیدار اظهار کرد: این استان نسبت به مقیاس جمعیت و نیروی تحصیلکرده کشور از لحاط نیروی انسانی مدیر و متخصص جایگاه بالایی دارد،اما از لحاظ جذب نیروهای متخصص دراستان مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری سرمایه هر منطقه را نیروی انسانی اندیشمند آن منطقه دانست و افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد از استانهای صادرکننده نیروی انسانی مدیر ومتخصص است که این مشخصه خوبی برای استان نیست بلکه این امر بیانگر وجود برخی تعرضات و مسایل بازدارنده در استان است.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه آهن، سوله، سیمان و دیگر ابزار برای استان سرمایه نمی شود بلکه نیروی انسانی به عنوان سرمایه فکری می تواند استان را بسازد و متحول کند افزود: خروج نیروهای انسانی توانمند از استان بیانگر برخی اختلافات نادرست فکری، ندیدن ها، کم دیدن ها، نبود طرفیت و خودزنی است.

وی به لزوم توجه به مدیریت زمان اشاره کرد وگفت: در گذشته برخی رقابت های نادرست به استان زیان های زیادی را تحمیل کرد که توسعه نیافتگی آن برگرفته از این برخوردهاست، زیرا زمانی دلار ارزان بود استانهای دیگر نظیر فارس، اصفهان، یزد ودیگر مناطق با جذب سرمایه گذاری دولتی پیشرفت کرد ولی استان کوچک و برخوردار ما توسعه یافته باقی ماند.

نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: در صحبت معاون برنامه ریزی استاندار یک نکته ظریف وجود داشت،جذب نکردن سرمایه گذاری دراستان در۳۰سال گذشته که باید به دلایل و آسیب شناسی این نکته ظریف بیش از پیش تامل کرد و برای رفع آن کوشید زیرا آثار اختلافات سیاسی مقطعی نیست بلکه آینده را هم دربر می گیرد،مصداق محرومیت کنونی استان.

وی وجود دیدگاه سردسیری و گرمسیری را یک امر قبیح و نکبت بار برای استان خواند و افزود: نخبگان استان باید با برخورد منطقی وتبیین مقیاس های پاسخگویی با این نگاه غیرعلمی و تعصبی نسبت به اصلاح آن در رفتار و گفتار عامه مردم همت گمارند.

وی جور و ظلم را دو نشانه ستمگری و تضییع حق دیگران خواند و افزود: با برقراری قسط وعدل می توان درجامعه هرچیزی را در جای خود قرار دارد واز بی عدالتی وتبعیض جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه واگذاری سپردن مسئولیت به افراد لایق هیچ منافاتی با عدالت ندارد و اقدامی درست است افزود: برکنارکردن افراد لایق از کار و بهادادن به افراد نالایق چیزی جز خسران و تضییع حق نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه به ویژگی های انسان مومن و منتظر اشاره کرد وافزود:در سایه حفط وحدت و همدلی ،ترویج و روحیه تعاون و وفاق می توان جامعه ای ساخت که دینی و ولایت مدار درعین حال روبه پیشرفت باشد.

به گزارش کبنانیوز، پیش از  صحبت‌های آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان، علی‌حسن نوروزی معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش و وحید محمدی‌تبار مدیرکل تحول منابع انسانی سخنانی را ارائه دادند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران