تازه های سایت

24. مرداد 1393 - 22:02
راه اندازی نمایشگاه فن بازار در استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه‌اندازی نمایشگاه فن بازار، آخرین دستاوردهای پژوهشی استان در معرض دید قرار می‌گیرد و می توانیم دستاوردها را به شرکت‌ها ارائه دهیم.

سید موسی خادمی درنشست هم اندیشی چرخه تجاری سازی ایده ها در جمع نخبگان استان با تأکید بر اینکه باید از دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهی استان به درستی استفاده شود، اظهار داشت: دولت به تجاری سازی ایده های علمی نخبگان نگاه ویژه ای دارد.

وی در ادامه به بودجه های کلان پژوهشی و منابع بانکی برای اجرای طرح های تحقیقاتی درقالب حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد افزود: وجود این منابع و فرصت های بالقوه بیانگر نگاه دولت به مقوله مهم تجاری سازی ایده های علمی نخبگان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به توجه دولت و رییس جمهوری دراعطای تسهلات بانکی به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد وبیان داشت: هرچه ایده نحبگان بیشتر متناسب با نیاز جامعه باشد تاثیرعلمی و اقتصاد بیشتری برای رونق فعالیت ها در این بخش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات و موانع تجاری سازی ایده ها کشوری است و در عین حال تشکیل کارگروهی دراستان برای کمک به نخبگان و تجاری سازی ایده های آن ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

خادمی تأکید کرد: برای عملیاتی کردن چرخه ایده به تجاری سازی باید از شعار و کلی گویی پرهیز کرد و راهکارهای علمی برای برون رفت از این مشکل پیدا کرد و به همت بیش از پیش جامعه دانشگاهی نیاز دارد.

وی گفت: در استان بیشتر در جلسات به موضوع توصیف‌ها اشاره می‌شود و کمتر به تجویزها و کاربردی شدن تاکید می شود و باید همراه با توصیفاتی که از کمبودها و نواقص داریم به تجویزها و عملیاتی کردن راهکارها توجه داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولویت‌های توسعه استان به خصوص در بخش صنعت و گردشگری است، تصریح کرد: باید در این بخش‌ها ایده‌ها را تبدیل به پروژه کنیم.

استاندار با تاکید به لزوم پای کار آمدن همه دستگاه ها بخصوص دستگاه توانمندی مانند شرکت نفت اشاره کرد و گفت: باید پژوهشگران ما با تعامل با شرکت نفت ایده‌های خود را در این شرکت به پروژه تبدیل کنند.

وی با تاکید به اینکه، نمایشگاه فن‌بازار در استان برپا شود، افزود: با راه‌اندازی نمایشگاه فن بازار، آخرین دستاوردهای پژوهشی استان در معرض دید قرار می‌گیرد و می توانیم دستاوردها را به شرکت‌ها ارائه دهیم.

نظرات کاربران