تازه های سایت

24. مهر 1393 - 12:47
مدیر جهاد کشاورزی باشت:
برداشت ذرت از 2050 هكتار از مزارع باشت آغاز شد
مدير جهاد كشاورزي باشت گفت: برداشت محصول ذرت علوفه اي و دانه اي از دو هزار و 50 هكتار از مزارع كشاورزي اين شهرستان آغاز شده است.

علي مرادي در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خامی افزود: بيشتر مراكز توليد محصول ذرت اين شهرستان در بخش بوستان، روستاهای خان احمد، بهره عنا، منصورآباد و حومه خود شهر باشت قرار دارد.

 

وي با بیان اینکه برداشت ذرت از مزارع باشت از 20 مهرماه شروع شده است؛ گفت: بيشتر محصول توليد شده ذرت علوفه اي به مصرف دامداران بومي مي رسد و توليد مازاد بر مصرف نيز به شهرستان هاي همجوار ارسال خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی باشت بیان داشت: با توجه به دغدغه که کشاورزان محترم در خصوص فروش محصول ذرت تولیدی خود دارند، اداره تعاون روستایی شهرستان گچساران و باشت مبادرت به خرید تضمینی ذرت به ازای هر گیلو هشت هزار و 700 ریال از کشاورزان خواهد کرد.

 

مرادی با بیان اینکه نصف سطح ذرت زیر کشت استان در این شهرستان است؛ گفت: اميد است امسال بيش از 14 هزار تن محصول ذرت از مزارع زيركشت اين شهرستان برداشت شود.

 

وی استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار و خرید تضمینی ذرت توسط تعاونی روستایی را از مهم‌ترین عوامل افزایش سطح زیر کشت ذرت در سال جاری عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران