به گزارش باشت نیوز،
،به نقل ازسایت زنان استان کهگیویه و بویراحمد(ایل بانو)رشد نظام سرمایه داری حاکم،توأم با رقابت های اقتصادی در کلیه ی زمینه های بهره گیری و استعمار جمعمی موجب آن شد که زن به عنوان یک وسیله ی تبلیغات،در تجارت آزاد و رشد اقتصادی آزاد،استثمار شود.
قابل تردید نیست که دنیا جز ماده و درآمد تولید چیزی دیگری را فکر نمی کرد و از همه ارزش ها، برای رشد اقتصادی استفاده می نمود. از شخصیت زن به عنوان وسیله ی تبلیغ در کالاها و ایجاد بازارهای جدید مصرف،استفاده می کرد.
ایجاد بازارهای جدید مصرف جز از طریق به خدمت گرفتن ارزش و شخصیت زنان امکان پذیر نبود پدیده بی حجابی را دنیا استعمار کننده به وجود آورد تا بر اساس پدیده بی حجابی بتواند شخصیت زن را خرد سازد و او را به عنوان یک کالای تجاری بی ارزش در جهت ایجاد بازارهای جدید معروف سقوط دهد.
و از سوی دیگر رشد روزافزون صنعت و گسترش بازار کار در دنیای سرمایه داری موجب شد که از همه نیروهای کار،استفاده شود، بعضی از نیروهای پنهانی در جامعه نیروی کار زنان بودند. نیروی کار زنان به بازار کشانده شد. اما مانع بزرگ بهره گیری و استثمار از زن حجاب بود،با دریدن حجاب زن و زمینه سازی برای پدیده ی بی حجابی نیروی خلاق زنان در خدمت استثمار قرار گرفت.
به عبارتی کوتاه تر نظام سرمایه داری چون می خواست از زن به عنوان وسیله ای برای مصرف کردن و مصرف شدن بهره ببرد لذا او را از حجاب و خانه خارج کرد و برهنه به اجتماع و بازار و خیابان کشاند.
مستبدین داخلی:
استعمار خارجی برای اجرای نقشه ها ی توسعه طلبانه خود، در جوامع شرقی همواره از استبداد داخلی مدد جسته است از این رو برای ترویج پدیده ی بی حجابی و سایر مظاهر فرهنگ مبتذل غربی در جوامع مسلمان،در آغاز قرن جاری سه عنصر پلید را مأمور کردند که همزمان در ایران و ترکیه و افغانستان به اسلام زدایی بپردازند و فرهنگ غرب را جایگزین اسلام کنند:
رضا خانان در ایران،امان الله خان در افغانستان و کمال آتاترک در ترکیه.این سه نفر هر کدام ضربات شدیدی بر اسلام و اجتماع وارد کردند.پسر رضا خان محمد رضا پهلوی روز 17 دی سال 1314 را به عنوان روز کشف حجاب روز جشن ملی اعلام کرد. به هرحال تجری و تجاسر رضا خان و دستور کشف حجاب او که خود و خانواده ی نگون بختش به منظور جلب نظر و خوش آیند ارباب در این راه پیش قدم بودند در پیدایش و گسترش این پدیده بسیار پر تأثیر بود.
هر چند مقاومت گسترده ملت مسلمان در برابر آن به ویژه حماسه ی غرور آفرین ماجرای مسجد گوهر شاد مشهد،در خور ستایش و تحسین است و سند افتخار ملتی است که تا پای جان می کوشد از معنویت و فرهنگ الهی خود دفاع کند.
مسلک های استعماری
فرقه های بابیت و بهائیت که به قصد درهم شکستن و نابودی فرهنگ اسلامی به وجود آمدند نیز از عوامل ترویج و بی بندوباری جنسی و اخلاقی بودند.
یکی از احکام و قوانین آیین باب، تصریحی است که او درباره ی تساوی حقوق زن و مرد و رفع حجاب از زنان کرده است. و این دستور او یعنی رفع حجاب در کتاب تفسیر سوره یوسف بیان کرده است. یکی از پیروان باب در ترویج بی حجابی و بی بندوباری جنسی تأثیر زیادی داشته است زنی است معروف به نام قره العین. نام اصلی قره العین زرین تاج و دختر حاج ملا صادق قزوینی برادر ملا محمد تقی معروف به شهید ثالث و زن پسر عموی خود بود.
این زن مجلس خود را چون حجله عروس آرایش می داد و خود مانند طاووس بهشت می آراست و بی پرده بر منبر می نشست و چون واعظان ابتدا از بهشت و دوزخ یاد می کرد و آن گاه می گفت:امروز زحمت تکلیف بر خود روا مدارید بلکه زنان و اموالتان را با یکدیگر شریک و سهیم سازید که در دوره ی فترت بر این امور عقابی نخواهد بود.
مسلک استعماری بهائیت که ادامه بابیت بود نیز بنا به درخواست و فرمان اربابان خویش در ترویج بی بند و باری و فساد جنسی تلاش می کردند و به کشف حجاب دست زد.شبکه محارم جنسی در آیئن بها بسیار محدود و کم شده و بهاالله به جز زن پدر همه زنان مانند:خواهر،مادر،دختر خواهر،دختر برادر،عمه و خاله را برای ازدواج حلال دانسته است او حکم این موارد را در اقدس (کتاب بهائیت) بیان کرده است.
فقط ازدواج شما مردان،با زنان پدرانتان حرام شد ما حیا می کنیم که حکم پسران جوان را ذکر کنیم.
انتهای پیام/
نظرات کاربران