تازه های سایت

22. اسفند 1393 - 5:09
پروژه احیای چاه آب شرب لیکک با آبدهی 30لیتر بر ثانیه افتتاح شد+عکس
با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، چاه تامین آب شرب لیکک وارد شبکه آبرسانی این شهر شد.

به گزارش باشت نیوز، ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ،نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی چاه تامین آب شرب لیکک وارد شبکه آبرسانی این شهر شد.

 

پروژه احیای این چاه آبی عمیق که به خاطر خشکسالی سالهای گذشته از مدار خارج شده بود، از محل اعتبارات تنش آبی شهرستان بهمئی در شهریور امسال آغاز شد که در بهمن ماه امسال اتمام یافت.

 

برای احیای این چاه آب شرب 110 میلیون تومان اعتبار از محل اعبتارات  تنش آبی هزینه شد که میزان آبدهی آن 30 لیتر بر ثانیه است.

 

سید علی لدنی نژاد ،مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه این طرح گفت:این چاه 90 متر عمق دارد که در عمق 65 متری آن دو حفره افقی جهت ذخیره آب ایجاد شد .

 

لدنی نژاد افزود: عملیات احیای این چاه با کمک دست و توسط کارگران افغانی صورت گرفت که کار بسیار سخت بود و  کارگران با دستگاه اکسیژن اقدام به این کار می کردند.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: آب موجود دراین چاه از فسفات بالایی برخوردار است که پس از ورود به آب تصفیه کن بزرگ شهر لیکک به آب شرب این شهر اضافه می شود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران