تازه های سایت

2. فروردين 1394 - 2:34
دستگاه های اجرایی استان نسبت به تحویل گرفتن اردوگاه‌های تفریحی رغبتی ندارند/ دست درازی برخی افراد سودجو به میراث تاریخی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از رویکردی که نسبت به اردوگاه‌های تفریحی بین راهی در استان وجود دارد انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم اعلام به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ ها هیچکدام حاضر به تحویل گرفتن این اردوگاه‌ها نیستند.

به گزارش باشت نیوز، مدیرکل و کارکنان  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهکیلویه وبویراحمد با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

 

در ابتدای این دیدار محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد به اهم برنامه های اجرا شده این اداره کل در سال جاری پرداخت وگفت: یکی از مهمترین مولفه های این نهاد توسعه مناطق گردشگری و شناسایی ظرفیت های نهفته استان بود که در این زمینه تاکنون پنج طرح گردشگری را در قالب برنامه جامع و با حضور سرمایه گذار برای دریافت تسهیلات به بانک های متبوع ارسال کرده ایم.

 

قدم های بلند میراث فرهنگی و گردشگری استان برای توسعه زیرساخت ها

وی با بیان اینکه نهاد گردشگری و صنایع دستی استان در راستای خصوصی سازی طرح های گردشگری قدم های مثبتی برداشته است؛ افزود:پرداخت هفت میلیارد ریال به سرمایه گذاران پروژه های گردشگری و اختصاص بودجه عمرانی ملی به پروژه های از قبیل تفرجگاه های خه کلون یاسوج؛ پارک سربندان سی سخت؛ پارک جنگلی یاسوج؛ منطقه تفریحی کوه گل از‌جمله  این پروژه ها بوده است.

میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در ادامه به چاپ کتاب جدید این نهاد برای معرفی ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری با چاپ جدید خبر داد و گفت: برای هرچه آشنا تر شدن سرمایه گذاران و گردشگران به مناطق گردشگری و توریستی استان کتابی جدید را به انتشار رسانده ایم که تمامی ظرفیت ها و زیرساخت های سرمایه گذاری در آن لحاظ شده است.

 

ارائه پنج پروِِژة گردشگری استان به موسسه کوثر و برکت

باقری ادامه داد: همچنین این نهاد توانسته است با همکاری و مساعدت استاندار پر تلاش استان پنج پروژه مطرح استان در بخش گردشگری را به موسسه  کوثر و برکت برای احداث و سرمایه گذاری سرمایه گذاران معرفی کند.

 

وی به تصویب شهرنمونه گردشگری استان در شورای گردشگری اشاره کرد و گفت:شهر سی سخت به لحاظ داشتن فضایی ژئوپلوتیک وآب و هوای مطلوب در حال حاضرباحضور مشاور زبده به عنوان شهر نمونه گردشگری استان در حال پالایش و ساخت است.

 

ساخت اولین تورمجازی سه بعدی در معرفی جاذبه های گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد به ساخت اولین سامانه تور سه بعدی گردشگری استان  اشاره کردو گفت: این تور سه بعدی با فضای بسیار متنوع و زیبا بر روی پورتال این نهاد قرار گرفته و گردشگران و توریست هایی که نمی توانند به این استان سفر کنند می تواند جاذبه های توریستی این استان را از این سامانه نگاه کنند.

 

برپایی اولین نمایشگاه عکس ظرفیت های استان در مجلس شورای اسلامی

باقری در ادامه به برپایی 20نمایشگاه عکس در سراسر کشور وبرپایی نمایگاه دستاوردها و محرومیت های استان درمجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود:برپایی این نمایشگاه در نوبه خود توانست کمک بسزایی برای رفع محرومیت و بازکو کردن زیرساختهای گردشگری و فرهنگی استان داشته باشد.

میراث فرهنگی

وی به پخش مستند گردشگری توریستی استان درشبکه استانی دنا ورسانه ملی درآینده نزدیک خبرداد و گفت:تهیه و تدوین پنج فیلم تبلیغاتی جاذبه های گردشگری استان با حضور بازیگران و فیلمبرداران مطرح کشور از جمله برنامه های انجام  گرفته این سازمان در سالجاری بوده است.

 

راه اندازی سامانه خانه مسافر در استان

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: برای اولین بار در استان راه اندازی سامانه خانه مسافر را برای حال و رفاه مسافران و گردشگران که می تواند در نوبه خود کار زیبنده ای برای رونق و توسعه گردشگری شهرهای استان باشد.

 

اشتغال 1200نفر از طریق آموزش صنایع دستی

وی با بیان اینکه توسعه صنایع دستی استان می تواند حرکتی روبه جلو برای توسعه اقتصادی استان باشد؛ ابراز کرد: در همین زمینه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اجرای تعاونی و کارگاه های صنایع دستی در 150روستای استان در سالجاری توانسته است 1200شغل پایدار را ایجاد کند.

 

باقری به فرا رسیدن ایام عید و سیرگردشگران به استان اشاره کرد وگفت:نهادینه کردن فرهنگ اصیل استان  دربرنامه های گردشگری و سفرهای نوروزی باید نشان داده شود.

 

دست درازی برخی افراد  سود جو به میراث تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد به دست درازی افرادی سودجو به میراث تاریخی و کهن استان با خاکبرداری و کوبرداری غیرمجاز اشاره کرد و افزود: میراث فرهنگی از نشانه های هرملتی هستند که باید به نحو احسن از آن مواظب کرد.

 

باقری با بیان اینکه در ایام عید باستانی نوروز برنامه‌های فرهنگی، هنری متناسبی با هم افزایی دستگاههای اجرایی استان برگزار خواهد شد افزود:در این ایام که مصادف با شهادت دخت گرامی نبی اکرم بوده حرمت این ایام گرامی داشته خواهد شد و با متخلفان برخورد جدی می شود.

 

بی میلی ادارات استان نسبت به تحویل  گرفتن اردوگاههای تفریحی

ویاز رویکردی که نسبت به اردوگاه‌های تفریحی بین راهی در استان وجود داردانتقاد کرد و گفت: علی‌رغم اعلام به شهرداری‌ها  و دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها هیچکدام حاضر به تحویل گرفتن این اردوگاه‌ها نیستند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد:از طرف دیگر چون زمان بهره‌برداری از اردوگاه‌ها تنها یک تا دو ماه است بخش خصوصی هم رغبتی برای ورود به این کار و نگهداری آن‌ها ندارد.

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/

نظرات کاربران