تازه های سایت

7. فروردين 1394 - 16:45
رد درخواست رژیم صهیونیستی برای تعلیق مذکرات هسته‌ای/ عراقچی: اختلاف ها جدی است اما تلاش می کنیم این اختلاف ها را کم کنیم
ظریف دقایقی پیش اعلام کرد که طرف های مذاکره کننده دیدگاه های متفاوت و گاه متناقضی دارند.

به گزارش باشت نیوز، تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف چهارشنبه شب به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات هسته‌ای وارد شهر لوزان شد.

 

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در شهر لوزان بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

 

در ادامه اخبار مخابره شده توسط خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به لوزان از آخرین تحولات مذاکرات را مشاهده می کنید.

 

- وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه به محل مذاکرات می رود.

 

- ظریف دقایقی پیش اعلام کرد که طرف های مذاکره کننده دیدگاه های متفاوت و گاه متناقضی دارند.

 

- عراقچی دقایقی پیش گفت: هنوز نمی توان گفت در پایان این دوز از مذاکرات ایا می توان در خصوص راه حل ها به تفاهم مشترکی رسید یا نه. وی افزود: تا هر زمان لازم باشد اینجا می مانیم تا بحث ها را به پیش برده و به یک راه حل مشترک برسیم اما هنوز در موقعیتی نیستیم که بتوانیم در این خصوص قضاوت کنیم. عراقچی در پایان گفت: احتلاف ها جدی است اما تلاش می کنیم این اختلاف ها را کم کنیم

 

- امیرحسین متقی خبرنگار ایسکانیوز که به دولت سوییس پناهنده شده است دلیل این اقدام خود را ممانعت های وزارت خارجه از انتشاراخبار واقعی مذاکرات توسط خبرنگاران در سفرهای مختلف بیان کرده است و این درحالی است که متقی حتی یک سفر هم با تیم مذاکره کننده همراه نبوده است. او در اولین سفر خود و پیش از ارسال هرگونه خبری به دفتر پناهندگی سازمان ملل در سوییس رفته و خود را خبرنگار سیاسی و فعال رسانه ای معرفی کرده است. این در حالی است که وی خبرنگار ورزشی بوده و نقریبا هیچ سابقه کار سیاسی خبری ندارد و هیچ گاه هم با تیم مذاکره کننده همراه نبوده است. در این بین نوری زاده اخیرا در مصاحبه با متقی از وی به عنوان یک عضو نزدیک به تیم مذاکره کننده یاد کرده و خواستار ارایه تحلیل مذاکرات شده بود. این درحالی است که متقی هیچ سابقه فعالیت رسانه ای در حوزه بین الملل ندارد و همکاران او نیز این مساله را مضحک و خنده دار می خوانند.

 

آخرین اخبار از روند مذاکرات

 

15:38 معاونان وزیر خارجه ایران و نماینده چین در گروه 1+5 دقایقی پیش به گفت‌‌وگو پرداختند و گفت‌وگوی دوجانبه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا از سر گرفته شد.

15:04 رایزنی‌های هسته‌ای صبح امروز در لوزان در سومین روز خود و بین هیأت‌های ایران و آمریکا پایان یافت.

13:50 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه اختلاف‌ها جدی است، گفت: ناامید نیستیم و هنوز خوشبین‌ هستیم و تا هر موقع که لازم باشد در لوزان می‌مانیم.

13:32 دستیار ویژه رئیس جمهور کشورمان امروز (جمعه)‌ به مذاکرات لوزان پیوست.

13:31 یک مقام بلند پایه اسبق صهیونیستی گفت: بعید است رویدادهای یمن در مواضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای اثر گذارد.

12:19 مقام‌های رژیم صهیونیستی از مذاکره‌کنندگان ایران و گروه ۱+۵ خواسته‌اند این گفت‌وگوها را به دلیل تحولات یمن معلق کنند.

12:05 وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه معاونانشان و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر انرژی آمریکا و معاون موگرینی ساعت ١٠ به وقت محلی، ١٣:٣٠ به وقت تهران به گفت‌وگو می‌پردازند.

11:29  عقب‌نشینی نتانیاهو شروع شده/ پیام‌‌ ضمنی «بی‌بی» در پذیرش توافق هسته‌ای ایران با 1+5

09:04  ریاض: خواستار اطلاع از جزئیات مذاکرات هسته‌ای با ایران هستیم

 

نظرات کاربران