تازه های سایت

8. فروردين 1394 - 23:31
کمک‌خلبانِ آلمانی:کاری می‌کنم که ...
کمک خلبانِ هواپیمای سرنگون شدۀ آلمان در فرانسه، به نزدیکانِ خود گفته بود قصد دارد کاری تاریخی انجام دهد.

به گزارش باشت نیوز، به نقل از العالم، روزنامه آلمانی "بیلد" به نقل از دوست "آندریاس لابیتس" کمک خلبانِ 28 سالۀ آلمانی نوشت: او گفته بود می خواهد کاری کند که همه او را به یاد داشته باشند.

دوست لابیتس افزود: در آن زمان، من منظور او را نفهمیدم، اما وقتی خبر سقوط هواپیما را شنیدم، این جمله در ذهنم زنده شد.

وی تاکید کرد که لابیتس، شخصی درونگرا، پنهان کار و منفعل بود و نیمه شب ها از خواب می پرید و فریاد می زد که "داریم سقوط می کنیم".

دوست کمک خلبان هواپیمای آلمانی خاطرنشان کرد: وقتی از سقوط هواپیما باخبرشدم جمله لابیتس بارها و بارها در ذهنم مرور شد، او می گفت: یک روز، کاری خواهم کرد که سازمان را تغییر دهد، آن روز همه، مرا به اسم خواهند شناخت و مرا به خاطر خواهند سپرد.

دادستانی کل دوسلدورف آلمان، روز جمعه اعلام کرد لابیتس که به مسبب بودن در سقوط هواپیمای ایرباس آلمانی در کوه های آلپ مظنون است، مرخصی استعلاجی خود در روز حادثه را پنهان کرده بود.

بر اساس بیانیه صادر شده از دادستانی دوسلدورف، بازرسان، در منزل لابیتس، چندین فرم مرخصی استعلاجی مفصل یافتند که پاره پاره شده بود. یکی از این فرم ها مربوط به روز حادثه بود اما نوع بیماری در این فرم مشخص نشده بود.

روزنامه بیلد روز جمعه به نقل از منابع رسمی تاکید کرد که کمک خلبانِ هواپیمای ایرباس ای-320، در سال 2009، دچار افسردگی حاد بوده است. این منابع همچنین با استناد به اطلاعات جعبه سیاه هواپیما خاطرنشان کردند که خلبان، پس از خروج از اتاقک خلبان و بسته شدن در اتاقک خلبان، سعی کرد با تبر، در را بشکند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، اسناد رسمی کمیته نظارت بر حمل و نقل هوایی آلمان "ال.بی.ای" فاش کرد که کمک خلبان ایرباس آلمانی، تحت درمان ویژه و مداوم بود. این اطلاعات را شرکت لوفتانزا به عنوان شرکت مادرِ "جرمن وینگز" به کمیته پرواز داده است.

"کارستن شپور" رئیس شرکت هواپیمایی لوفتانزا، روز پنج شنبه اعلام کرد که آندریاس لابیتس، آموزش خلبانی را که از سال 2008 آغاز کرده بود، تا مدتی متوقف کرد بدون این که توضیحی در این زمینه بدهد، آن گاه آموزش دیدن در این زمینه را از سرگرفت و دوره آموزشی را به طور طبیعی ادامه داد تا این که در سال 2013 کار با ایرباس ای230 را آغاز کرد.

هواپیمای ایرباس A320، متعلق به شرکت جرمن وینگز بود که در تاریخ 24 مارس (4 فروردین 94) از بارسلون عازم دوسلدورف بود، به سبب برخورد به کوه های آلپ در فرانسه، منهدم شد و 150 سرنشینِ آن کشته شدند.

   

نظرات کاربران