تازه های سایت

27. ارديبهشت 1394 - 8:14
6 راه حل برای جلوگیری از نفخ شکم
نفخ‬ ‫شکم‬ و بالا آمدن آن نشانه های نفخ وحشتناک است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، بعد از وعده غذا حداقل 10 دقیقه پیاده روی داشته باشید. بسیاری پس از آنکه از پای سفره بلند می شوند سریع پشت میز کار می نشینند یا شروع به تماشای تلویزیون می کنند اما 10 دقیقه پیاده روی در خانه می تواند باد غذا را کاملا از بین ببرد.

آرام غذاخوردن
تند غذا خوردن را فراموش کنید. سریع خوردن غذا و فرو بردن خوراکی ها بدون توجه به عملی که انجام می دهید باعث می شود تا هوای زیادی وارد روده شما گردد. جمع شدن هوا سبب به وجود آمدن باد و نفخ خواهد شد.
 
دمنوش‬
راه دیگر از بین بدن باد خوراکی های مختلف نوشیدن چای و دمنوش های گیاهی است. یک فنجان چای نعنا، بابونه و رازیانه می تواند باد معده شما را برای همیشه نابود کند.
 
‏غلات‬ ‏سبوس‬ دار
غلات سبوس دار، خوراکی های فیبری می توانند در عرض چند دقیقه تمام باد معده شما را از بین ببرند. استفاده از نان سنگک یکی از این موارد است که باید در نظر داشته باشید.
 
ترک لبنیات
شیر از جمله لبنیات است که ایجاد باد می کند ولی به خاطر شیر نیازی نیست به طور کلی لبنیات را فراموش کنید. خوردن ماست به همراه عذا کمی جلوی باد گرفتگی را می تواند بگیرد.
 
غذای ولرم
از خوردن خوراکی های داغ و یا خیلی سرد پرهیز کنید. به هنگام خوردن این خوراکی های معمولا هوای زیادی وارد بدن می شود. آدامس نیز یکی دیگر از خوراکی هایی است که به طور کلی آن را باید فراموش کرد.
 
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران