تازه های سایت

25. خرداد 1394 - 15:45
ترکیه بارها از حماس خواسته تا عملیات‌ها علیه اسرائیل را کاهش دهد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصمیم مجلس در قبال جلوگیری از واردات و حمایت از تولید ملی چه خواهد بود، عنوان کرد: در مورد واردات باید توجه داشته باشیم که برخی از کالا ها مثل گندم استراتژیک هستند و ما در حین وارد کردن این کالاها باید تولیدات را نیز حمایت کنیم تا وابسته به دیگران نباشیم.

محمد حسن نژاد در گفت و گو با آناج با اشاره به ربط دادن قضیه آب خوردن با رفع تحریم و مذاکرات هسته ای، بیان کرد: اگر برخی ادعا دارند که تحریم ها در اقتصاد زندگی ما اثرگذار نیست، حرف اشتباهی است اما هر کسی هم ادعا کند که هرچه مشکل داریم از جانب تحریم ها و در اثر آن به وجود می اید قطعا ادعای اشتباهی است.

وی ادامه داد: بیست تا سی درصد مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم ها است و قسمت عمده ی آن ناشی از سوء مدیریت می باشد.

اینکه ما با وجود کمبود منابع آبی سه برابر متوسط جهانی آب مصرف می کنیم ربطی به تحریم ندارد

وی افزود: برای مثال یکی از مشکلات ما خشک شدن آب دریاچه ی ارومیه است که هرچند اگر ما تحریم نبودیم و نفتمان را می فروختیم، می توانستیکم بودجه ی زیادی را جهت احیای دریاچه ی ارومیه اختصاص بدهیم اما اینکه با وجود کمبود آب دریاچه ما در اطراف آن گوجه فرنگی می کاریم، به ترحیم ربط ندارد به فرهنگ و مدیریت ما ربط دارد.

حسن نژاد بیان کرد: اگر ما بجای آبیاری قطره ای از روش آبیاری غرقابی استفاده می کنیم به تحریم هیچ ربطی ندارد، هرچند اگر تحریم ها نبود ما می توانستیم از تکنولوژی برتری برای رفع بحران استفاده کنیم اما اینکه ما سه برابر متوسط جهانی آب مصرف می کنیم به فرهنگ ما ربط دارد نه تحریم ها!

وی خاطرنشان کرد: اگر ما با آب شرب درخت آبیاری می کنیم، اگر با آب شرب ماشین می شوییم، اگر آب شرب را به گاو می دهیم و با آن اسب می شوییم، هیچ ربطی به تحریم ها ندارد.

چرا باید از سایپا و ایران خودرو حمایت کنیم؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصمیم مجلس در قبال جلوگیری از واردات و حمایت از تولید ملی چه خواهد بود، عنوان کرد: در مورد واردات باید توجه داشته باشیم که برخی از کالا ها مثل گندم استراتژیک هستند و ما در حین وارد کردن این کالاها باید تولیدات را نیز حمایت کنیم تا وابسته به دیگران نباشیم.

وی ادامه داد: برخی از کالا ها نیز وجود دارد که حیاتی نیستند و ما باید رفاه مردم را ارجح بدانیم. مثلا سایپا و ایران خودرو تا کی باید مردم را به کشتن بدهند؟! ما چرا باید از آنها حمایت کنیم؟! تولید ملی باید حمایت شود اما نه هر تولیدی؛ ما ایران خودرو و سایپا را سر پا نگه داشته ایم اما تعطیل شدنشان از فعال بودنشان خیلی بهتر است.

چرخ سانتیرفیوژها و چرخ زندگی مردم با هم بچرخند

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در مورد نامه جمعی از نمایندگان برای بررسی الویت دار طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای نیز اظهار کرد: هر کشوری دستاوردهایی دارد که با اعداد و ارقام قابل محاسبه نیست، مثلا در جنگ ما صدها هزار شهید می دهیم، موضوع عزت و شرافت یک کشور است و نمی گذاریم یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه بیافتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهایی مثل استقلال قابل مقایسه با اعداد و ارقام نیستند که دستاورد هسته ای نیز از همین قبیل است و با حیثیت و شرافت کشور ما گره خورده است و به هر قیمتی باید آن را حفظ کنیم، ما نمی گوییم که با دنیا تعامل نکنیم و مذاکره انجام ندهیم بلکه امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد اما ما می خواهیم در مذاکرات حق غنی سازی ما به رسمیت شناخته شود، می خواهیم طبق گفته ی رئیس جمهور چرخ سانتیرفیوژها و چرخ زندگی مردم بچرخد.

 

انتهای پیام/خ

نظرات کاربران