تازه های سایت

6. تير 1394 - 7:19
ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای برای دفاع از منافع ملی متحد هستند‌
امام جمعه باشت گفت: ما در خصوص مسئله مذاکرات برخلاف تیم مقابل، در درون کشور درباره مذاکرات، خط قرمز و دفاع از منافع ملی متحد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا معیار برتری انسان‌ها در عالم بوده و می‌تواند انسان را به سعادت ابدی و برتری بر دیگر مخلوقات برساند.

وی در ادامه به یکی از درس‌های مهم ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: توجه به فقرا و نیازمندان یکی از درس‌های مهمی است که در دعاهای این ماه پر برکت می‌خوانیم بنابراین هر فردی باید آن را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهد.

این استاد حوزه با بیان اینکه دعاها تنها برای خواندن نیستند، افزود: توجه و کمک به قشر فقیر و محروم جامعه یک وظیفه همگانی است و بر اساس روایات بی‌تفاوتی نسبت به محرومان تکذیب دین است لذا ما به عنوان فرد مسلمان و اهل دین باید همواره کمک به نیازمندان را سرلوحه قرار دهیم و بدانیم یکی از فلسفه‌های روزه گرفتن نیز همین مسئله است که به یاد نیازمندان باشیم.

خطیب جمعه باشت یکی از موانع کمک به فقرا را روحیه مصرف‌گرایی برشمرد و آن را بلای بزرگی برای جامعه دانست که اگر این روحیه در جامعه زیاد شود توجه به نیازمند کم خواهد شد.

امام جمعه باشت در ادامه به ولادت با سعادت امام مجتبی (ع) و نام‌گذاری روز میلاد آن امام بزرگوار به نام اکرام فقرا و ایتام پرداخت و با تشریح علل این نام‌گذاری تصریح کرد: فقرا وسیله‌ای برای امتحان افراد غنی است لذا اگر همه ما جهت رفع فقر و کمک به نیازمندان اهتمام کنیم فقر برچیده خواهد شد.

وی در ادامه بر برپایی سفره اطعام و ضیافت‌های افطاری با عنایت مقام معظم رهبری و توسط کمیته امداد امام خمینی در سطح شهرستان اشاره کرد.

‌عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت به 5 تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پرداخت و یادآور شد: همه آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها باید در خصوص پیشگیری از اعتیاد تلاش کنند و بدانند مواد مخدر مسئله‌ای فراگیر است که آمارهای بسیار تکان‌دهنده‌ای از آن ارائه می‌شود که نیازمند هوشیاری و توجه خاصی از سوی مسئولان و خانواده‌هاست.

این استاد حوزه همچنین به وفات حضرت خدیجه (س) و عظمت ایشان اشاره کرد و در تشریح عظمت آن بانوی گرانقدر بیان کرد: جبرئیل امین پس از معراج از پیامبر خواست تا سلام وی را به حضرت خدیجه برساند و این بیانگر مقام و منزلت آن حضرت است.

امام جمعه باشت در ادامه به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش پرداخت.

عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به روز قوه قضائیه اشاره کرد و عملکرد قوه قضائیه در سطح کشور به ویژه در برخورد با مفاسد اقتصادی را بسیار خوب و ارزشمند برشمرد و تأکید کرد: اگر چه در بسیاری از موارد قوه قضائیه زیر فشارهای بسیار بوده اما عملکرد و برخوردهای خوبی انجام شده که باعث افزایش اعتماد مردم به نظام خواهد شد.

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام پرداخت و اضافه کرد: ما در خصوص مسئله مذاکرات برخلاف تیم مقابل در درون کشور درباره مذاکرات، خط قرمز و دفاع از منافع ملی متحد هستیم.

 

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران