تازه های سایت

10. تير 1394 - 13:09
به دنبال توافقی روشن، شفاف و منطقی هستیم تا جایی برای بهانه جویی‌ غرب باقی نماند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در خصوص راستی آزمایی که ایران طی دو سال گذشته انجام داده است عنوان کرد: آنچه که تا امروز از دست داده‌ایم قابل احصا است ولی قطعاً از ما زمان می گیرد و ما نمی خواهیم تجربه تلخ گذشته را تکرار کنیم.

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص مانور رسانه‌های غربی بر روی شکست مذاکرات و مقصر جلوه دادن طرف ایرانی در این شکست احتمالی اظهار داشت: اگر غیر از این بود جای تعجب داشت.

 

وی در ادامه گفت: رسانه هایی که به بنگاه های خبری دروغ پراکنی شهرت داشته و وابسته به صهیونیست ها و اجیرشده دولت‌های مرتبط با آنها هستند به دنبال دروغ پراکنی و ایجاد یک فضای غالب بر افکار عمومی هستند که شکست احتمالی را بر گردن ملت ایران و یا نماینده‌های مجلس بیاندازند.

 

عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه این موضوع که شکست احتمالی در مذاکرات از ناحیه ایران خواهد بود، کذب محض و یک دروغ جهانی است خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه‌ای که ایران در مسیر مذاکرات دارد، افکار جهانی این دروغ را از جانب رسانه های غربی و سیاستمداران آنها نخواهند پذیرفت.

 

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت شکست احتمالی بیشترین ضرر متوجه کدام طرف خواهد بود تصریح کرد: طرف ایرانی به تعهدات خود عمل کرده است و متناسب با منافع ملی کشور به دنبال دستاوردهای صلح جویانه هسته ای برای کشور خود هستیم.

 

وی در خصوص راستی آزمایی که ایران طی دو سال گذشته انجام داده است عنوان کرد: آنچه که تا امروز از دست داده‌ایم قابل احصا است ولی قطعاً از ما زمان می گیرد و ما نمی خواهیم تجربه تلخ گذشته را تکرار کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دنبال یک توافق کاملاً روشن، شفاف و منطقی هستیم که در پی آن وظایف هر یک از طرفین کاملا شفاف و مشخص باشد و جایی برای بهانه جویی‌ برای غرب باقی نگذارد.

 

زاکانی در توضیح یک توافق پایدار از سوی دو طرف اظهار داشت: تعهدی پایدار است که برای دو طرف تعهد آور بوده و در آن وظایف طرفین مشخص باشد به طوری که به ازای گام به گامی که در توافق مشخص شده است،‌ اقدامات طرفین قابل بررسی باشد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران