تازه های سایت

15. تير 1394 - 9:55
بیماری که به دلیل کار مداوم با کامپیوتر به سراغ شما می‌آید
تقریبا 3 تا 4 درصد کسانی که با کامپیوتر و مانیتور کار می‌کنند، گرفتار این بیماری و علائم آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، ساناز فردی پور متخصص چشم پزشکی با اشاره به عارضه خشکی چشم و بیماری چشم CVS اظهار کرد: عارضه خشکی و بیماری چشم CVS یک بیماری کار مداوم با مانیتور(صفحه نمایشگر) است.

تقریبا 3تا4 کسانی که زیاد با کامپیوتر کار می‌کنند گرفتار این علائم هستند.
مهمترین علائم بیماری CVS خستگی و خشکی چشم، سوزش، ریزش اشک، تاری دید هستند.
 
وی افزود: گاهی ممکن است این علائم باعث ایجاد درد در گردن و شانه‌ها نیز شود، یکی از مهمترین دلایل خشکی چشم و سوزش هنگام کار با کامپیوتر کاهش میزان پلک زدن است به طوری که افراد هنگام کار با کامپیوتر تقریبا یک پنجم حالت عادی پلک می‌زنند.
 
فردی پور در ادامه گفت: این مساله به همراه خیره شدن به صفحه مانیتور و تمرکز بر روی موضوع کار باعث می‌شود تا پلک‌ها مدت بیشتری باز بمانند و در نتیجه اشک روی سطح چشم سریع‌تر تبخیر شود .
 
این متخصص چشم پزشکی تصریح کرد: اگر پیوسته با کامپیوتر کار می‌کنید، بهتر است هنگام کار کردن با آن به طور ارادی پلک بزنید، این کار باعث می‌شود که سطح چشم با اشک آغشته شود و خشک نشود در صورتی که مشکل شما شدید باشد، می‌توانید از قطره‌های اشک مصنوعی هم استفاده کنید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی کنید هر 5تا10 دقیقه چشم خود را از مانیتور برداشته و به مدت 5 تا 10 ثانیه به نقطه‌ای دور نگاه کنید این کار باعث استراحت عضلات چشم می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران