تازه های سایت

23. تير 1394 - 1:43
اخراج گلر ملی‌پوش پرتغال به‌خاطر دروازه‌بان سابق پرسپولیس
نیلسون‌ کوریا جونیور گلر محبوب پرسپولیسی‌ها در سه فصل اخیر فوتبال ایران ترجیح داد به لیگ‌برتر پرتغال بازگردد و در یک تیم لیگ برتری این کشور بازی کند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، برزیلی سیه‌چرده از هفته چهارم لیگ دوازدهم پای به چارچوب دروازه قرمزها گذاشت. اتفاقا پرسپولیس در دو دیدار نخستش کنار نیلسون به صبا و داماش باخت. با این حال خیلی زود دروازه‌بان مورد علاقه سرمربی وقت قرمزها- مانوئل خوزه- به شماره یک محبوب پرسپولیس هم تبدیل شد.

گلری با 18کلین‌شیت
نیلسون در لیگ سیزدهم عملکردی فوق‌العاده داشت. این گلر 38ساله در هر 30بازی پرسپولیس 90دقیقه حضور پیدا کرد تا رکورد 18کلین‌شیت را برای خود دست و پا کند. در کنار درخشش نیلسون، پرسپولیس هم لیگ را غافلگیر کرد تا در ایستگاه پایانی رقابت‌ها با شکست دادن استقلال‌صنعتی نایب‌قهرمان دوره سیزدهم مسابقات شود.
 

اخراج گلر ملی‌پوش پرتغال به‌خاطر دروازه بان سابق پرسپولیس

2فصل و نیم تلاش قرمز
لیگ چهاردهم که شروع شد سوشا مکانی هم وارد لیست پرسپولیس شد تا حواشی اطراف دروازه قرمزها شکل بگیرد.

نیم‌فصل که شد سرمربی وقت پرسپولیس- حمید درخشان- تصمیم گرفت عذر نیلسون کوریا را بخواهد تا بلکه دروازه قرمزها رنگ آرامش را ببیند. به این ترتیب پرونده حضور نیلسون برزیلی پس از دو فصل و نیم تلاش قرمزها در فوتبال ایران بسته شد.

کوریا در لیگ‌برتر پرتغال
نیلسون بعد از«نیم‌فصل» بیرون ماندن دوباره به لیگ‌برتر پرتغال برگشت. این انتقال نشان داد کوریای 39ساله همچنان کیفیت لازم برای ایستادن درون دروازه یک تیم سطح‌بالا را حفظ کرده است. نیلسون 7 فصل را با ویتوریا گیمارش در پرتغال بازی کرده بود.

کوریا که شاید می‌توانست همچنان در لیگ‌برتر فوتبال ایران مثمرثمر باشد برخلاف نظر برخی‌ها نه‌تنها بدون تیم نماند که راهی موریرنزه شد که فصل قبل میان 18تیم لیگ‌برتر پرتغال یازدهم شد.
 

اخراج گلر ملی‌پوش پرتغال به‌خاطر دروازه بان سابق پرسپولیس

شاید بعد از حضور مجدد نیلسون در فوتبال پرتغال متولیان تیمی مثل تراکتورسازی از عدم ارسال درخواست‌شان برای مذاکره و جذب این بازیکن پشیمان شده باشند. آن‌هم در شرایطی که شاید هنوز خیال‌شان از بابت دروازه‌بان راحت نشده است.

رقیبی با 10کلین‌شیت
اما شرایط نیلسون در تیم جدیدش چگونه است؟ کادر فنی موریرنزه فصل قبل در تمام 34بازی خود از خوزه کارلوس مارافونای 28ساله درون دروازه‌اش بهره برد. گلر پرتغالی مورینزه طی 34دیدار و 3060دقیقه بازی، 10کلین‌شیت داشت و 42گل دریافت کرد؛ یعنی به طور متوسط در هر بازی1.23 گل.
 

اخراج گلر ملی‌پوش پرتغال به‌خاطر دروازه بان سابق پرسپولیس

در فصل15-2014 لیگ‌برتر پرتغال گلر دوم موریرنزه، گیدوا لیمای برزیلی بود. هموطن نیلسون 27ساله است و 21مرتبه روی نیمکت مورینزه به عنوان گلر ذخیره جای گرفت.

گلر سوم تیم جدید جونیور کوریا هم آندره کامپوس پرتغالی بود. این گلر 19ساله، 13مرتبه روی نیمکت نشست تا در فصل جدید با حضور نیلسون از لیست مورینزه خارج شود. آندره 192سانتی‌متری در سال14-2013 برای تیم زیر 19سال پرتغال در مسابقات اروپایی به میدان رفت و همراه با این تیم نایب‌قهرمان شد.

اینکه متولیان موریرنزه قرارداد آندره آینده‌دار را فسخ کرده‌اند تا نیلسون 39ساله را وارد لیست خود کنند، نشان می‌دهد تا چه اندازه به توانایی‌های کوریا اعتقاد دارند.

 

نظرات کاربران