تازه های سایت

3. آذر 1394 - 9:24
انتقاد شدید شهردار یاسوج از دانشگاه یاسوج/ التیماتوم جاوید به دستگاه های اجرایی بدهکار
شهردار یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج می تواند قبض برق و گاز خود را پرداخت کند اما 26 میلیارد تومان پول عوارض نوسازی و پسماند خود به شهرداری را پرداخت نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، صبح زاگرس محمد علی جاوید در نشست کمیسیون عوارض نوسازی و پسماند که ظهر امروز به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و شهرداران مناطق مختلف استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه  شهرداری یاسوج از 35 دستگاه اجرایی 4میلیارد و 200 میلیون تومان عوارض نوسازی وپسماند طلبکار است ،گفت:شهرداری یاسوج به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود از دستگاه های اجراِیی با مشکلات زیادی روبه رو شده است.

 

شهردار یاسوج بیان کرد: شهرداری یک نهاد عمومی وغیر دولتی است که از جایی پول دریافت نمی کند و دولت اعتباری برای پرداخت هزینه های جاری در اختیار شهرداری قرار نمی دهد.

 

وی با بیان این سوال که چرا دانشگاه یاسوج می تواند قبض برق و گاز خود را پرداخت کند اما 26 میلیارد تومان پول عوارض نوسازی و پسماند خود به شهرداری رانمی تواند پرداخت کند گفت: چرا رئیس این دانشگاه در این جلسه حضور نیافت که پاسخ گو باشد.؟

 

جاویدبا بیان اینکه شهرداری یاسوج بیش از یک هزار و200 نفر نیروی خدماتی،پیمانی و رسمی دارد ،اظهار کرد: ماهانه بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان به آنها حقوق پرداخت می کند  که حقوق این افراد از محل عوارضاتی که قانون تعیین کرده تهیه و پرداخت می شود.

 

عضو کارگروه پسماند استان تصریح کرد:شهرداری یاسوج 124 میلیارد تومان مطالبات از دستگاه های اجرائی طلب دارد که ممکن است ساخت و ساز های جدید این دستگاه ها در این آمار نیامده باشد که اگر دستگاه های اجرائی مطالبات خود را پرداخت نکنند شهرداری خدمات خود به این دستگاه ها را متوقف می کند.

 

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال 92و93 آمده که دستگاه های دولتی ملزم هستند بدهی های شهرداری راپرداخت کنند ابراز کرد:چرا دستگاه ها این قانون را اجرائی نکردند و چرا مسئول دستگاه های اجراِی برای اجرای این قانون اقدامی نمی کنند.

 

وی تشریح کرد: به دلیل دریافت نکردن عوارضات شهرداری ما مقدور به پرداخت به موقع حقوق کارگران و رفتگرانی که با مشکلات زیادی روبه رو هستند، نیستیم که به همین دلیل باید روزانه به آنها ،خانواده هایشان ورسانه ها پاسخ گو باشیم.

 

جاوید در پایان گفت: اگر دستگاه های اجرایی هر چه زود تر اقدام به پرداخت بدهی خود به شهرداری نکنند خدمات پسماند و زباله به هیچ کدام از آنها صورت نمی گیرد و شهرداری تنها زباله های مردم را جمع آوری می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران