تازه های سایت

15. بهمن 1394 - 10:46

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، اخبار مهم کهگیلویه و بویراحمد را در این بسته ویژه خبری  بخوانید.

 

18 نفر از اراذل و اوباش یاسوج دستگیر شدند

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 18 نفر از عوامل نزاع های دسته جمعی و اراذل و اوباش یاسوج که موجب سلب آسایش مردم شده بودند، دستگیر شدند.

سردار غلامعباس غلامزاده افزود: این افراد با تشکیل پروند تحویل مراجع قضایی شده و برخورد قضایی مناسب با این افراد به عمل خواهد آمد.
وی اظهارکرد: برخورد با هنجارشکنان و کسانی که دنبال اخلال نظم عمومی و ایجاد ناامنی در جامعه اولویت کار نیروی انتظامی است.
غلامزاده تصریح کرد: انتظار می رود مردم در صورت آگاهی از افرادی که بصورت باندی مبادرت به شرارت و ایجاد رعب و وحشت می کنند با سامانه 110 با نیروی انتظامی همکاری کنند.

***

فرماندار بویراحمد خطاب به دهیاران: استعفا بدهید

فرماندار بویراحمد گفت: اگر دهیاری توان انجام امور روستا و مکاتبات اداری را ندارد استعفا دهد تا فردی که این توانایی را دارد جایگزین آن شود.

محمدکاظم نظری در جمع دهیاران بخش مرکزی بویراحمد با بیان اینکه دهیاران به عنوان نماینده دولت در سطح روستاها هستند، اظهار کرد: دهیاران در روستاها وظایفی دارند که انجام این امور باید در راستای اهداف و سیاست‌های دولت باشد.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: دهیاران به حداقل امکانات بیشترین کارهای عمرانی را در سطح روستاها انجام دادند.

نظری با تاکید بر اینکه دهیاران زبان گویای مردم هستند، گفت: انتظار می‌رود دهیاران با حضور در روستا مشکلات و نواقصات را بررسی و نسبت به رفع آن‌ها مراتب و مکاتبات لازم با مدیران و مسئولان مربوطه را انجام دهند.

وی بر لزوم رعایت قوانین و مقررات و همچنین همکاری لازم با فرمانداری و بخشداری تاکید داشت و اذعان کرد: دهیاران با همکاری شوراها بر هزینه‌کرد بیت‌المال نظارت داشته و پاسخگوی مکاتبات در زمان مقرر باشند و مدافع خدمات دولت بوده و پاسخگوی انتقادهای مردم باشند.

نظری با اشاره به در پیش رو بودن تعطیلات نوروز بر لزوم ساماندهی و پاکسازی مناطق گردشگرپذیر تاکید کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالای گردشگری در سطح شهرستان بویراحمد روستاهای هدف گردشگری متعددی در این شهرستان وجود دارد که دهیاران باید نسبت به انجام امور و پاکسازی مناطق اقدام کنند.

نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در بویراحمد که در جمع دهیاران دهیاران بخش مرکزی سخن می‌گفت با اشاره به برخی گلایه‌های بی‌اساس دهیاران و ناتوانی در مکاتبات اداری اذعان کرد: اگر دهیاری توان انجام امور روستا و مکاتبات اداری را ندارد استعفا دهد تا فردی که این توانایی را دارد جایگزین آن شود.

نظری در بخش پایانی سخنان خود از انتخابات به عنوان یک رویداد مهم سیاسی در کشور یاد کرد و گفت: قطعا دهیاران به عنوان نماینده دولت در سطح روستاها نقش مهم و موثری در حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی دارند.

وی ضمن تاکید به دهیاران در خصوص رعایت اصل قانون در انتخابات اذعان کرد: دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستاها هستند و نباید از شخص خاصی در انتخابات حمایت کنند لذا استفاده از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبین مجلس ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون به شدت برخورد می‌شود.

***

تخریب نامزدهای انتخاباتی بازی با شعور مردم است

انتخابات مجلس شورای اسلامی به خاطر اهمیتی که به لحاظ برخی دیدگاه‌های رایج در بین مردم و مسئولین وجود دارد دارای اهمیت و ویژگی خاصی می‌باشد که با نزدیک شدن به زمان انتخابات فضای حاکم بر آن سنگین‌تر می‌شود.

انتخابات سالم و رقابتی می‌تواند زمینه را برای پیشرفت و توسعه شهر فراهم نماید و موجب می‌شود مردم با فراغ خاطر و دیدگاه درست، با عقلانیت نامزد انتخاباتی مورد نظر را روانه مجلس کنند تا پیگیر مطالبات و خواسته‌های آنان در سطح منطقه‌ای و کشوری باشد.

رقابت سالم نیازمند فضایی بدور از بداخلاقی، تحقیر، توهین و تخریب می‌باشد و نامزدهای انتخاباتی به تناسب برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند و یا تشریح سوابق و عملکرد خود پا به عرصه رقابت انتخاباتی می‌گذارند تا مردم نیز با شناخت و آگاهی لازم از روی برنامه و عملکرد نامزد‌ها سرنوشت چهار ساله شهر خود را رقم بزنند.

متاسفانه برخی از نامزدهای انتخاباتی دراتاق فکرخود نقشه‌های شومی را برای شهرستان کهگیلویه‌ی بزرگ تدارک دیده‌اند و سعی در مسموم سازی فضای انتخاباتی شهر دارند و در صدد جریان سازی و تخریب، توهین و ترور شخصیتی نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی می‌باشند.

تئورسین‌ها و لیدرهای این جریان با تشکیل اتاق فکری در تلاش هستند تا با یک تیر و دونشان خود ضمن تخریب نامزدهای احتمالی بتوانند ازآب گل آلود ماهی گرفته و خود را به اثبات برسانند.

از ابزارهای مورد استفاده این گروه استفاده از رسانه‌ها و وبلاگ‌های بی‌نام و نشان و بی‌هویت و انتشار اخبار کذب و دروغ‌پردازی و توهین و افترا در این رسانه‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی می‌باشد شیوه‌ای که علاوه بر بد اخلاقی انتخاباتی موجب تشویش اذهان عمومی می‌گردد و عرصه انتخابات را که می‌دانی برای رقابت سالم است به فضایی برای کینه توزی‌های شخصی و گروهی تبدیل کرده است.

بدون شک هر رسانه‌ای دیدگاه خاص خود را دارد و جهت گیری‌هایی با توجه به دیدگاهش را انتخاب می‌کند و ممکن است با جریانی اختلاف سلیقه داشته باشد. اما این اختلاف سلیقه نباید منجر به تخریب، تهمت، توهین و حتی تحقیر جریانی یا شخص خاصی شود اما باید در نظر بگیریم رسانه‌هایی که مخفیانه و بدون شناسنامه فعالیت می‌کنند و از آشکار نمودن هویت واقعی خود هراس دارند بزدلانی هستند که خیر و صلاح این مردم را نمی‌خواهند بلکه تنها برای فریبکاری و تخریب فضای سالم رقابت انتخاباتی وارد عرصه شدند و عملکردی کاملا منافقانه را در پیش گرفتند.

این گروه از نامزدهای انتخاتی به خاطر عدم مقبولیتی که در بین مردم دارند و اندیشه‌های پوچ و واهی که در ذهن خود دارند نه ازمردم که در مقابل مردم هستند و دیدگاه‌ها و طرز فکر آن‌ها گویای این است آن‌ها به هیچ قانونی پایبند نیستند و تنها قانون آن‌ها رسیدن به منفعت طلبی‌های شخصی و گروهی با هر وسیله‌ای می‌باشد حتی اگر اخلاق اسلامی را نیز زیر پا بگذارند.

از شیوه‌های این گروه ورشکسته سیاسی برای بهره گیری از تخریب نامزدهای احتمالی، انتشار مطالب یکطرفه و خارج انصاف و وارونه جلوه دادن قضایا می‌باشد البته مخاطبان و اهل فهم این مسائل را درک می‌کنند و در دراز مدت انتشار این مطالب نه تنها تاثیری بر جامعه نخواهد داشت بلکه باعث دلزدگی مخاطب از چنین افکار و اندیشه‌های مسمومی خواهد شد.

تخریب چهره‌های انتخاباتی که هر کدام سال‌ها در مسئولیت‌ها و سمت‌های مختلف خدمتگزار مردم بودند و برای رشد و تعالی شهرستان کهگیلویه‌ی بزرگ قدمی در خور حد و توان خود برداشته‌اند به هیچ عنوان کار شایسته و پسندیده‌ای نیست چرا که همه آنان محترم هستند و هرکدام در بین مردم جایگاه و محبوبیت خاص خود را دارند و تخریب آن‌ها به معنی توهین به شعور و فهم این مردم بزرگوار می‌باشد که در هر انتخاباتی با جان و دل پای صندوق‌های رای می‌روند البته مردم به اندازه‌ای از فهم و شعور انتخاباتی رسیده‌اند که افراد تخریب چی که حرف و عملکردی برای گفتن ندارند و به هوچی‌گری و تخریب روی آوردند را به خوبی بشناسند و دست اینگونه افراد برای آن‌ها روشده است و بی‌شک با گذر زمان در مقابل ملت آگاه و فهیم رسوا خواهند شد.

***

جوان 19 ساله یاسوجی به پنج بیمار حیات دوباره بخشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیامک آبدار، جوان 19 ساله یاسوجی با اهداء اعضای خود به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید.

پرویز یزدان پناه افزود: دوکلیه، کبد، پانکراس و روده کوچک این جوان پس از خارج کردن از بدن بیماردر به بیمارستان نمازی شیراز به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
وی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیست و سومین بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است که اعضای بدن وی به نیازمندان اهداء می شود.
یزدان پناه تصریح کرد: در سال گذشته 16 بیمار مرگ مغزی با رضایت خانواده 56 عضو بدن خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
وی عنوان کرد: سیامک آبدار از اهالی روستای باگ از توابع پاتاوه در 50کیلومتری یاسوج به دلیل سانحه تصادف، دچار خونریزی مغزی و مرگ مغزی شده بود.

 

منبع: صبح زاگرس

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران