تازه های سایت

18. فروردين 1395 - 19:51
انتخابات بویراحمد و دنا از آغاز تاکنون:
پرونده انتخابات بویراحمد و دنا بسته شد / زارعی به بهارستان رفت
پرونده بررسی نتایج مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای نگهبان قانون اساسی بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به نقل از صبح زاگرس، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا هفتم اسفند 95  همزمان با سراسر کشور برگزار شد و در این دوره در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مسلم افروز، عبدالنبی انصاری، محمد بهرامی سیف‌آباد، عبدالخالق خرسندیان، غلامحسین رهبرنیا، مهدی روشنفکر، ستار هدایتخواه، غلام‌محمد زارعی، عنایت محمدپور، محمدرضا نیکبخت و سید محسن محمودی‌نیکو با هم به رقابت پرداختند.

 

 براساس آرای مآخوذه غلام محمد زارعی با 48 هزار و 768 رأی به عنوان منتخب مردم بویراحمد و دنا معرفی شد.

 

 ستار هدایت‌خواه با 46 هزار و 180 رای نفردوم ، مهدی روشنفکر با 37 هزار و 874 رای نفر سوم و محمد بهرامی 35 هزار 29 هزار رأی را کسب کرد.

 

 محمدرضا نیکبخت هفت هزار و ۳۱ رای ، عبدالخالق خرسندیان دو هزار ۶۷۵ رای، عنایت محمدپور هزار و ۱۱، غلامحسین رهبرنیا۳۹۱ رای، عبدالنبی انصاری ۲۷۱ رای، سید محسن محمودی نیکو ۳۹۳ و مسلم افروز ۶۳۴  را در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی کسب کردند.

 

به گفته رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد 180 هزار و 951 نفر در انتخابات بویراحمد و دنا  شرکت کردند.

 

به دنبال اعتراض کاندیداهای انتخابات دهم در “بویراحمد و دنا ” به نتیجه انتخابات این حوزه انتخابیه، شورای نگهبان تصمیم به اعزام بازرس‌های ویژه برای شمارش مجدد آراء و بررسی چگونگی اجرای انتخابات در این حوزه گرفت و نهم فروردین 95 نیز هیات 10 نفره از بازرسان کشوری شورای نگهبان به یاسوج سفر کردند.

 

پس از آن بازشماری 290 صندوق انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا با حضور تیم ۱۰ نفره از بازرسان کشوری شورای نگهبان از سه‌شنبه ۱۰ فروردین در فرمانداری بویراحمد آغاز و 11 فروردین به پایان رسید تا پس از آن نتیجه نهایی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شود.

 

با پایان یافتن کار بازشماری این هیئت و جمع‌بندی نهایی نتیجه قطعی در مورد انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور  اعلام شد.

 

در جلسه امروز چهارشنبه (18 فروردین 95)  شورای نگهبان، نتایج تحقیقات و بررسی های میدانی درخصوص صحت برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس در پنج حوزه انتخابیه " ایلام " ، " بویراحمد " ، " پاکدشت " ، " کهنوج " و " ماکو و چالدران " را بررسی و نتایج آن را اعلام کرد.

 

بر اساس گزارش 9 اسفند 94 ستاد انتخابات وزارت کشور در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از مجموع 181 هزار و 456 آرای صحیح ماخوذه غلام محمد زارعی با کسب 48 هزار و 768 رای به عنوان منتخب مردم به مجلس دهم راه یافت.
 

شورای نگهبان قانون اساسی اواخر اسفند در جلسات متعدد صحت برگزاری انتخابات در 202 حوزه انتخابیه را تایید کرد. 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران