تازه های سایت

17. ارديبهشت 1395 - 8:25
گزارش کوتاه تاجگردون به موکلینش
اعتبارات و تسهیلات مناطقی که نرخ بیکاری آنان بالاست افزایش خواهد یافت
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در گزارش کوتاهی خطاب به موکلینش گفت: سهم اعتبارات، تسهیلات و تخفیفات مناطقی که نرخ بیکاری آنان بالاتر از میانگین کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، غلامرضا تاجگردون در آخرین پست تلگرامی خود نوشت: این روزها مجلس دوره نهم آخرین روزهای کاری خودش رو طی میکنه. خیلی از نمایندگان انگیزه ندارند و در اکثر مباحث مشارکت ندارند. بودجه ۹۵ در همین بی‌انگیزگی تمام شد و قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه هم که من رییس کمیسیون ویژه اون بودم تقریباً در صحن تموم شد. میمونه برنامه ششم که امیدوارم در این مجلس تصویب نشه. البته در همین شرایط نیز برخی از نمایندگانی که رأی هم نیاورده‌اند خیلی با انگیزه حضور دارند مثل دکتر توکلی. امثال من هم که رأی اوردیم چون میدونیم خیلی از این مباحث و مصوبات را در دور بعد مشغولش هستیم باید توجهمون به اون بیشتر بشه.

 

در قانون احکام دائمی مباحث مهمی توجه شد. برخی ملی و برخی کاربرد محلی و استانیش زیاده. مباحث جانبازان و ایثارگران که خیلی اهمیت داشت تقریباً کامل بررسی کردیم و مباحثی مثل توجه به تولید و زیرساخت‌ها هم توجه کافی شد. اما اونایی که برای مردم استان و حوزه و مناطق محروم خیلی اهمیت داشت و تونستم مصوبه‌اش را از مجلس بگیریم و میتونم در چند بند خلاصه بگم:

 

اول اینکه بالاخره در آخرین روزهای مجلس تونستیم سهم دو درصدی نفت و گاز برای مناطق نفت‌خیز و توسعه‌نیافته را به سه درصد افزایش بدیم؛ یعنی ۵۰ درصد افزایش. به عبارتی از سال ۹۵این سهم ۵۰ درصد افزایش میابد. امیدوارم شورای نگهبان ایرادی به این موضوع نگیرد. البته اصلاح دیگری هم شد که تا حدود قابل توجهی سهم مناطق نفت‌خیز که سال‌ها تضییع می‌شد اصلاح گردید.

 

مصوبه دیگرمون در خصوص افزایش سهم اعتباری و تسهیلاتی و همچنین تخفیفات خوب برای مناطقی که نرخ بیکاریشون بالاتر از میانگین کشور باشد. این یک کار بسیارخوبیه که خیلی به نفع استانمونه که نرخ بیکاریش بالاست.

 

مصوبات لازم در خصوص زمین‌های عرفی عشایر، اسنادشون و از این قبیل مصوبات که میتونه خیلی از گیرهای موجود را حل کنه. انشالله فرصت بشه این نوع قوانین را متناسب با نیاز جامعه و بالأخص مردم مستضعف اصلاح کنیم.

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

سلام بنازمت شیرنر .خداقوت.

نظرات کاربران