تازه های سایت

27. ارديبهشت 1395 - 8:46
واکنش 6نماینده مجلس به دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه بهائیت/
حقیقت‌پور: قوه قضاییه با "فائزه" برخورد کند/ کوثری: باید به هاشمی برای تربیت فرزندانش مدال داد/ آقامحمدی: شخص آقای هاشمی امروز زیر سوال است
فریبا کمال آبادی، یکی از اعضای ارشد بهائیت ایران است.وی سال 87 به 20 سال زندان محکوم شد و به تازگی بعد از 8 سال زندان به مرخصی آمده است. اما نکته قابل توجه دیدار فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اوست. دیداری که واکنش‌های گوناگونی را دربرداشت و افراد بسیاری از جمله نمایندگان مجلس به این موضوع واکنش های مختلفی نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبا کمال آبادی، یکی از اعضای ارشد بهائیت ایران است.وی سال 87 به 20 سال زندان محکوم شد و به تازگی بعد از 8 سال زندان به مرخصی آمده است. اما نکته قابل توجه دیدار فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اوست. دیداری که واکنش‌های گوناگونی را دربرداشت و افراد بسیاری از جمله نمایندگان مجلس به این موضوع واکنش های مختلفی نشان دادند.

در ادامه به بازخوانی برخی از این واکنش‌ها می‌پردازیم.

 

قوه قضاییه با "فائزه" برخورد کند

 

منصور حقیقت‌پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی، عضو ارشد بهائیت ایران که به تازگی از زندان به مرخصی آماده است گفت: بسیار کار اشتباهی کرده و حتما دستگاه قضا باید با فائزه هاشمی برخورد کند.

 

وی افزود: باید از فائزه هاشمی پرسید که شما چه کاری با بهایی دست‌نشانده انگلیس دارید؟ به نظر حتما باید با این اقدام فائزه هاشمی برخورد قضایی صورت گیرد.

 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های فائزه هاشمی در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار که با مرور خاطرات دوره بازداشت خود، از بهایی‌ها و مجاهدینی‌ها و منافقین به عنوان دوستان خود یاد کرده بود گفت: این منافقینی که فائزه هاشمی به آن‌ها می‌گوید مجاهدین، همان کسانی هستند که قصد ترور پدر او را داشتند.

 

حقیقت‌پور ادامه داد: آیت الله هاشمی زورش به فرزندانش نمی‌رسد و دستگاه قضایی ما باید با این افراد برخورد کند که چرا با یک‌سری آدم لاابالی، دلال سیاسی و یک عده آدم منحرف اعتقادی و جاسوس دیدار می‌کند.

 

 

باید به هاشمی برای تربیت فرزندانش مدال داد

 

 

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد بهائیت در ایران اظهار داشت: هرکسی باید ذات خودش را نشان دهد و فائزه هاشمی هم از بدو ورود به عالم سیاست با همین مسائل انس داشته است.

 

وی افزود: باید به آقای هاشمی برای تربیت چنین فرزندانی مدال داده شود تا دقیقا بدانند که فرزندانشان در خلاف مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه هاشمی خودش را عقل کل می‌داند گفت: آقای هاشمی باید نسبت به روند صحبت‌هایشان تامل بیشتری داشته باشند چرا که هاشمی از مردم انتظار دارد که برجام را تشخیص دهند در شرایطی که خودشان و خانواده‌شان مسیر انقلاب را تشخیص نداده‌اند.

 

کوثری تصریح کرد: اگر هاشمی نسبت به رفتارهای فرزندانش اعلام برائت کند، کار بسیار بزرگ و شایسته‌ای انجام داده است اما انقدری که ما اطلاع داریم ایشان تابع فرزندان و خانواده‌شان هستند و گرفتار تفکر و رفتار اعضای خانواده‌ شده‌اند.

 

وی درخصوص ورود قوه قضاییه در این زمینه اظهارداشت: وقتی کسی محکوم به جرمی می‌شود و به مرخصی می‌آید، آن هم شخصی که بهائی است که ما به هیچ وجه آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم و شخص دیگری با مجرم نشست و برخاست می‌کند یعنی تقابل با حکم قوه قضاییه.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قوه قضاییه باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و با فرد خاطی برخورد کند.

 

 

آیت الله هاشمی در صورت لزوم از فرزندان خود اعلام برائت کند

 

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد بهائیت ایران اظهار داشت: این اقدام فائزه هاشمی و تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است، بسیار فضاحت بار بود.

وی افزود: این اصلا پسندیده نیست که دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ما با اعضای فرقه بهائیت دیدار کند و تصاویر آن موجب سوء استفاده رسانه‌های غربی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فائزه هاشمی به نوعی به دنبال مشروعیت بخشیدن به فرقه بهائیت است و ما متاسفیم که امروز این اتفاق در دل خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی رخ می‌دهد.

جوکار با بیان اینکه آیت الله هاشمی باید از این اقدامات فرزندانش جلوگیری کند ادامه داد: قطعا آقای هاشمی باید مواضع خودشان را نسبت به این اقدامات به صورت شفاف بیان کنند و اگر لازم بودم از فرزندانشان اعلام برائت کنند، چرا که این از یک مسئول بلند پایه نظام ما پذیرفته نیست که فرزندانش چنین اقداماتی را برعلیه نظام جمهوری اسلامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید با فائزه هاشمی برخورد کند تصریح کرد: این اقدام فائزه هاشمی یک اقدام بر علیه امنیت ملی است و به قول معروف فائزه هاشمی دیگر "شور اقدامات خلاف را درآورده است" و بعد از این دیدار فائزه هاشمی در فضایی ضد دین و ضد نظام قرار خواهد گرفت.

 

 

شخص آقای هاشمی امروز زیر سوال است

 

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دیدار فائزه هاشمی با یکی از اعضای ارشد فرقه بهائیت اظهار داشت: این اقدام فائزه هاشمی در دین اسلام پذیرفته نیست. این اقدام قابل توجیه نیست که یک نفری که به ظاهر شهادتین گفته است به ملاقات افراد فرقه‌ای برود که دست‌ساز دیگران است و دین اسلام را خاتمه یافته تلقی کرده است.

وی افزود: این فرقه ضاله خداوند بزرگ را در حد یک انسان پایین آورده و خودشان جای خدا و پیغمبر و امام نشسته‌اند و یک دین جعلی را تبلیغ می‌کنند و مرکزشان هم امروز در رژیم صهیونیستی است و به عنوان جاسوس برای این رژیم فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه این فرقه ضاله هیچ احترامی در شریعت اسلام ندارد گفت: بهائیت در زمان رژیم پهلوی نیز جنایت‌های زیادی را برعلیه کشورمان انجام داده است و امروز هم افراد آن به عنوان جاسوس برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه دیدار فائزه هاشمی با یک محکوم بهائی بی‌معنا نیست عنوان کرد: این دیدارعلاقه فائزه هاشمی به بهائیت را نشان می‌دهد هماهنگونه که او بارها نیز از منافقان حمایت کرده بود و به آن‌ها علاقه نشان داده بود.

وی با بیان اینکه از وضعیت فعلی فائزه هاشمی با شوهرش بی‌اطلاع هستم ولی او قبلا عروس منافقین بوده است اظهارداشت: آیت الله هاشمی امروز در یک امتحان سنگین قرار گرفته است و باید ببینیم که با فرزندش چه برخوردی خواهد داشت. آن هم فرزندی که با خانواده‌ای رفت و آمد کرده که منکر وجود خداوند هستند و جاسوس رژیم صهیونیستی‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: شخص آقای هاشمی امروز زیر سوال است و تاریخ خانواده‌ هاشمی را قضاوت خواهد کرد، چرا که تاریخ خاطرات آقای هاشمی نیست که هرطور می‌خواهد آن‌ها را تغییر می‌دهد.

آقامحمدی گفت: آقای هاشمی در موقعیتی قرار گرفته که ممکن است تاریخ به عنوان خانواده‌ای مثل خانواده "دولت آبادی"ها از خانواده او یاد کند و باید ببینیم که آیت الله هاشمی و اعضای خانواده‌اش در مورد این موضوع چه موضعی خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه اگر فائزه هاشمی بهائی شده است باید این را بگوید تا همه مثل بهائی‌ها با او برخورد کنند افزود: اگر دختر آقای هاشمی بهائی نشده است باید بابت اشتباهی که انجام داده توبه کند و از مردم کشورمان عذرخواهی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: قوه قضاییه نیز حتما باید در این زمینه ورود پیدا کند، چرا که باید به دیدار با یک فردی که به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی محکوم است، آن‌ هم توسط فرزند یکی از بلندپایه‌ترین مقامات نظام به عنوان یک پرونده مهم امنیتی نگاه کرد و باید قوه قضاییه فائزه هاشمی را تحت تعقیب قرار دهد.

 

فائزه هاشمی عقلش نمی رسد که با خانواده شهدا دیدار کند؟

فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با "  زنان کویر " در خصوص عکس منتشر شده از فائزه هاشمی در کنار اعضای گروه فرقه ضاله بهائیت، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی و ریخته شدن خون شهدا، مردم و نظام جمهوری اسلامی تنها عملکردی که از اعضای خانواده هاشمی به یاد دارند ساختار شکنی بوده است تا شاید از این طریق خلاهای خود را پر کنند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال اجرای پروژه ی تغییر در سبک زندگی مردم است تا تغییراتی را ایجاد کند و به زعم خود بتدریج و لایه لایه بتواند ارزشهای نظام جمهوری اسلامی تضعیف ایجاد کند بنابراین برای به ثمر رساندن این پروژه نیاز دارد تا افرادی بله قربان گو و توپ جمع کن زمین او باشند.

عضو کیسیون اجتماعی با تاکید بر این که ملت ایران بیدار است عنوان کرد: دولت آمریکا و هم پیمانانش بعد از امتیازاتی که در موضوع برجام به دست آوردند و در فناوری هسته ای کنترل هایی را بوجود آوردند  به دنبال این هستند تا به بهانه ی موضوعات حقوق بشر برای ملت ما تحریم ایجاد کنند و ملت شریف ما را در فشار قرار دهند.

وی ادامه داد:یکی از مباحث حقوق بشری که مستمسک آمریکایی ها، صهیونیست ها و دولت های هم پیمان آنان است فرقه ی ضاله ی بهائیت در جمهوری اسلامی ایران است، این که یک نفر ساختار شکنی می کند و بله قربان گوی دشمنان اسلام و صهیونیست ها می شود و فرقه ی ضاله ی بهائیت را مطرح می کند بخشی از پروژه تغییر است.

آلیا خاطر نشان کرد: سوال این جاست که به چه دلیل فائزه ی هاشمی ،در حالی که قدم بعدی اقدامات دشمنان اسلام مسائل حقوق بشری است با فرقه ی ضاله ی بهائیت به بهانه ی این که مدتی در زندان بوده است به آن جا می رود و عکسش را منتشر می کند.

وی در خصوص عذر خواهی فائزه هاشمی و از طرفی اظهار بی اطلاعی در خصوص و انتشار این عکس گفت: قطعا انتشار عکس با اجازه ی ایشان بوده است چرا که در این گونه محافل چنین شخصیت هایی عکاسان خاص خود را به همراه دارند و با اجازه ی او نشر داده می شود.

آلیا ادامه داد: عذر خواهی یک ترفند است؛ وقتی مسئله ای قبح اش از بین رفت و در فضای مجازی پخش شد آنان در گوشه ای عذر خواهی کنند، ایشان از پدرشان آموختنه اند وقتی نتوانند توجیح کنند عذرخواهی می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حرکت زشت فائزه هاشمی بخشودنی نیست و سوال این جاست که آیا ایشان عقلشان نمی رسد که از این کارها در قبال خانواده شهدا انجام دهند و به دیدار خانواده ی شهدا بروند در حالیکه نفس کشیدن و زندگی اش را مدیون شهدا است؟ آیا کسی شنیده و یا دیده است که در دیدار با خانواده شهدا فائزه هاشمی عکسی در فضای مجازی پخش کرده باشد؟

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان این که دیداربا اعضای فرقه ی ضاله ی بهائیت وجاهت اخلاقی و اجتماعی دارد بیان داشت: مردم متوجه ضربه های وارده ی این خانواده به انقلاب اسلامی هستند خصوصا به اقداماتشان از سال 88 به بعد و قائله ی فتنه ی 88 آگاهند.

وی افزود: دیدار با اعضای فرقه ی ضاله بهائیت یک حرکت ضد مردمی و اجتماعی است و از سویی یک پیام بین المللی است برای محافل بشری که این افراد بله قربان گو و توپ جمع کن زمین دشمنان هستند.

آلیا بیان کرد: برای این خانواده متاسف هستیم که یک روزی در تاریخ انقلاب نقشی داشته است اکنون نیز پدر خانواده و فرزندان در فرایند انقلاب دست به تغییر می زند درست مثل بعضی از یاران پیامبر، البته از نگاه مردم مخفی نمی ماند، مردم هرگز اجازه نمی دهند که خون شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی و نظام به این صورت توسط یک فرد لطمه وارد کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی عنوان کرد: فائزه هاشمی چراغ سبز خود را به اربابش  داده است و قطعنا باید منتظر پاداش و یا دریافت جایزه های مختلف باشند البته شاید ایشان را به خاطر خوش خدمتی به اربابان آمریکایی و اسرائیلی کاندیدای جایزه ی نوبل کنند.

 

آقای هاشمی به جای دخالت در امور دولت، بیت نامبارک خود را مدیریت کند!

 

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده در گفت‌وگو با  آناج با اشاره به انتشار عکس‌های فائزه‌ هاشمی در کنار اعضاء ارشد فرقه ضاله بهائیت، تشریح کرد: فائزه هاشمی زاییده تفکر پدرش اکبر هاشمی است و در طول سال‌های گذشته به انقلاب و سران نظام توهین کرده است؛ بیت نامبارک آقای هاشمی دیگر غیر قابل تحمل شده و قانون‌شکنی آنان را مردم مشاهده می‌کنند.

نماینده مردم مهریز در مجلس نهم با انتقاد از عدم توجه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اقدامات فرزندان خود، بیان داشت: بهتر است آقای هاشمی به جای دخالت نابجا در کارهای دولت، خانواده خود را مدیریت کند تا بیش از این آبروی خاندانش ریخته نشود.

وی در پایان افزود: دیگر وقت آن رسیده که ایشان دست از سر دولت بردارند و اگر آب نمی‌آورند، کوزه را نشکنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران