تازه های سایت

1. خرداد 1395 - 8:47
مرگ آورترین نیروهای ویژه در جهان +تصاویر
نیروهای ویژه ی زبده و خبره، آموزش‌دیده‌ترین و مهیب‌ترین واحدهای ارتشی هستند که یک کشور می‌تواند به آنها ببالد. بعضی از نیروهای ویژه در جهان مرگ‌آورترین هستند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به نقل از بازده، آن‌ها به جاهایی می‌روند که سربازان دیگر می‌ترسند پا بگذارند، تهدیدهای بالقوه را بادقت بررسی و برطرف می‌کنند، هدف‌های استراتژیک را فتح می‌کنند، و مأموریت‌های ‌نجات شجاعانه را انجام می‌دهند.

 

 آن‌ها واقعا بهترین بهترین‌ها هستند. اگرچه رتبه‌بندی این نیروها در مقایسه با دیگری دشوار است، ولی بعضی از این نیروهای ویژه هستند که به خاطر کارنامه‌اشان و ترسی که در دشمنان‌شان می‌ریزد بالاتر از بقیه قرار می‌گیرند.

 

این سربازها از تمرینات آموزشی دشوار و طاقت‌فرسا نمرات قبولی دریافت کرده‌اند که هدف آن حذف کسانی است که استانداردهای لازم را ندارند.

 

در جهانی که اهمیت شمار نیروهای وظیفه‌ی ارتشی یک کشور دیگر عامل و فاکتوری برای اثربخشی و قدرت آن نیست این سربازها کسانی هستند که برای انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌های نظامی از آنها استفاده می‌شود و باعث تمایز ارتش‌های دولت‌های‌شان می‌شوند.

 

در ادامه با مخوف ترین و کشنده ترین نیروهای ویژه در جهان آشنا می شوید:

 

۹. گروه عملیات ویژه‌‌ی پاکستان، که در کشور خودشان با عنوان”لک‌لک‌های سیاه“، به خاطر کلاه‌های تریکویی مشکی کماندویی‌شان، شناخته می‌شوند در رتبه‌ی نهم قرار می‌گیرد.

آموزش آنان شامل پیاده‌روی ۳۶ مایلی در ۱۲ ساعت و دویدن ۵ مایل در ۵۰ دقیقه با تجهیزات کامل است.

 

 

ارتش

 

 

در اکتبر ۲۰۰۹ کماندوهای سرویس ویژه‌ی پاکستان به یک ساختمان اداری حمله کردند و ۳۹ نفر را که ستیزه‌جویان طالبان پس از حمله به ستاد مرکزی ارتش به گروگان گرفته بودند، نجات دادند.

 

 

 

۸. واحد عملیات ویژه‌ی اسپانیا، یا نیروی جنگی ویژه‌ی نیروی دریایی، که از ۲۰۰۹ برای جهانیان بهتر شناخته شده است یکی از قابل احترام‌ترین نیروهای ویژه‌ی اروپا است.

این نیرو که در اصل در ۱۹۵۲ به عنوان جوخه‌ی کوهنوردان آبی خالی تأسیس شد، چون از نیروی هوایی ویژه‌ی بریتانیا به عنوان سرمشق استفاده کرد حالا به یک نیروی رزمنده‌ی زبده تبدیل شده است.

 

 

 

 

با این وجود، کلاه‌سبزهای واحد عملیات ویژه‌ی اسپانیا، به دلیل نرخ بالای ردی داوطلبان ۷۰ تا ۸۰ درصد زیر سئوال بزرگی هستند. اصلا غیرعادی نیست که ۱۰۰ درصد داوطلبان هم در یک دوره مردود شوند.

 

 

 

۷. گروه آلفای روسیه از شناخته‌شده‌ترین نیروهای ویژه در جهان است.

این واحد ضدتروریستی زبده در ۱۹۷۴ توسط کاگ ب تاسیس شد و در دنیای پس از کمونیسم به عنوان همتای FBS باقی ماند.

 

 

5russias-alpha-group-is-one-of-the-best-known-special-forces-units-in-the-world-this-elite-antiterrorism-unit-was-created-by-the-kgb-i.jpg

 

 

نیروهای ویژه‌ی روسیه، و به ویژه گروه آلفا، در ۲۰۰۲ به خاطر بحران گروگان‌گیری مسکو، که در آن۱۲۹ گروگان به خاطر این‌که گاز اشک‌آور برای حمله ناگهانی به ستیزه‌جویان استفاده شد و آنها نیز برای تلافی در تئاتر مسکو به روی گروگان‌ها آتش گشودند شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت.

 

 

۶. در میان نیروهای ضدتروریستی جهان، تعداد انگشت شماری می‌توانند با گروه مداخله‌ی ژاندارمری ملی فرانسه رقابت کنند.

این گروه که متشکل از ۲۰۰ کماندوی قدرتمند و آموزش‌دیده‌ی ویژه هست در گروگان‌گیری‌های وخیم مداخله می‌کند. آنها مدعی هستند که از سال تاسیس‌شان در ۱۹۷۳ تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر را نجات داده‌اند. انتشار عکس صورت آنها برطبق قوانین فرانسه ممنوع است.

 

 

38DF44DXC.jpg

 

 

یکی از فراعادی‌ترین ماموریت‌ها در تاریخ گروه مداخله‌ی ژاندارمری ملی فرانسه تصرف “مسجد جامع” مکه در ۱۹۷۹ بود. از آن‌جا که ورود غیرمسلمانان به شهر مقدس مکه ممنوع بود، تیمی از این کماندوها قبل از این‌که به نیروی ارتش عربستان برای تسخیر مسجد کمک کنند موقتا به اسلام گرویدند.

 

 

 

۵. سایریت‌متکال نیز یکی دیگر از زبده‌ترین واحدهای ویژه‌ی جهان است.

هدف اصلی‌اش جمع‌آوری اطلاعات سری و گاهی عملیات نظامی پشت جبهه‌ی دشمنان است. داوطلبان در اردوی گزینش(گیبوش) باید آموزش‌های سخت را زیرنظر دائمی پزشکان و روان‌پزشکان بگذرانند. و فقط قوی‌ترین‌ها می‌توانند وارد این نیرو شوند.

 

 

502V5OT3.jpg

 

 

۴. نیروی قایق‌رانی ویژه‌ی امریکا همتای سیل‌های نیروی دریایی امریکا است.

فرآیند گزینش داوطلبان این نیرو متضمن آزمون استقامت خستگی، آموزش جنگلی در جنگل‌های بارانی برزیل، و آموزش جدال با مرگ است که شامل بازجویی‌ها و بازپرسی‌های جان‌فرسا از داوطلبان می‌شود. هر داوطلب فقط می‌تواند دو بار شانس خود را برای پیوستن به این نیرو امتحان کند.

 

 

00KNOFDPIH.jpg

 

 

۳. شما برای پیوستن به سیل‌های نیروی دریایی امریکا باید بتوانید حداقل ۴۲ شنا را در ۲دقیقه، ۵۰ نشست ‌پاشو را در ۲دقیقه و دوی ۵/۱مایلی را در ۱۱دقیقه انجام دهید. و آن‌ موقع تازه آموزش شروع می‌شود.

 

 

000-to-join-the-us-navy-seals-you-have-to-be-able-to-do-a-minimum-of-42-push-ups-in-two-minutes-50-sit-ups-in-two-minutes-and-run-15-mile.jpg

 

 

۲. نیروی دلتای ارتش امریکا حتی زبده‌تر از سیل‌ها هستند.

این واحد ضدتروریستی، که در اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ تاسیس شد در استخدام افراد بسیار محرمانه و سخت‌گیر عمل می‌کند. یکی از اعضای قبلی این گروه به نام هوو می‌گوید فقط ۱۲ یا ۱۴ داوطلب از بیش از ۲۴۰ مرد می‌توانند آزمونی را بگذرانند که او برای پیوستن به دلتا انجام داده بود.

 

 

0000RU62EDNZ.jpg

 

 

۱. SAS بریتانیا که جزء نیروی پیاده‌نظام است همتای نیروی قایق‌رانی ویژه‌ی امریکا است که در ۱۹۴۱ تاسیسس شده است.

این واحد به عنوان “منشاء و ریشه‌ی” اولیه‌ی واحدهای نیروهای ویژه‌ی جهان شناخته می‌شود و برای واحدهای مشابه در سراسر جهان قابل احترام و الگو است. شعار معروف‌شان این عبارت است”چه‌کسی برنده‌ها را به مبارزه می‌طلبد”. وقتی از اهمیت نقش SAS در جنگ عراق از ژنرال امریکایی استنلی مک‌کریستال پرسیده شد او جواب داد، ” حقیقتا بدون آنها نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم.”

 

 

000007EQ9TV4H.jpg

 

 

جایزه: ملوانان نیروی‌دریایی امریکا در آموزش‌های سخت شرکت می‌کنند. در زیر یک ملوان خون کبری را در تمرین نجات جنگلی در عملیات مشترک با ملوانان نیروی دریایی تایلند به عنوان بخشی از عملیات نظامی مشترک ” طلای کبری ۲۰۱۴” می‌نوشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران