تازه های سایت

1. خرداد 1395 - 9:07
بازتاب یک اقدام توجیه‌ناپذیر؛
چرا روزنامه‌های اصلاح‌طلب جرأت انتقاد از فائزه هاشمی را ندارند؟
برخورد روزنامه‌های اصلاح‌طلب با آقازاده هاشمی مانند برخورد زیردستان با فرزند نازپروده صاحب‌خانه است که اگرچه کار زشتی از این بچه سرزده اما توان برخورد با آن را ندارند و با ناز و نوازش با او برخورد و دق و دلی خود را بر سر همسایه خالی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، پس از روانه شدن سیل انتقادات نسبت به حضور فرزند هاشمی رفسنجانی در محفل عنصر بهایی، روزنامه‌های زنجیره‌ای با عصبانیت دست به کار توجیه اقدام فائزه هاشمی شدند و در حمایت از وی و پدرش قلم فرسایی کردند.

 

روزنامه آرمان که روزنامه حامی خانواده هاشمی است، عکس یک خود را به فائزه هاشمی اختصاص داد و در موضعی حمایتی از هاشمی رفسنجانی، اقدام وی نسبت به تذکر به فرزندش را ارج نهاد اما از سوی دیگر به جای تقبیح کار فائزه هاشمی معترض شد که چرا عکس‌های حضور وی در محفل بهایی‌ها انتشار یافته و آنرا خلاف اخلاق نامید. روزنامه حامی هاشمی انتظار داشت که رسانه‌های دیگر چون این اقدام از فرزند هاشمی رفسنجانی سر زده از آن چشم پوشی کنند و از کنار آن رد شوند و استاندارد دوگانه‌ای را در این زمینه به‌وجود بیاورند. [1]

این درحالی است که عکس مذکور در شبکه اجتماعی تلگرام توسط کاربران این شبکه اجتماعی به طور گسترده انتشار پیدار کرده و موضوع حضور فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خانه یک بهایی مسئله‌ای نیست که بتوان از دید افکار عمومی آنرا پنهان کرد.

 

چرا روزنامه‌های اصلاح‌طلب توان برخورد با فائزه هاشمی را ندارند؟/ عصبانیت رسانه‌های زنجیره‌ای از دردسرسازی یک آقازاده

 

 

 

 

جالب اینجاست که تبعات حضور دختر هاشمی در محفل بهایی‌ها بسیار زیاد است و ابعاد ماجرا آنقدر زیاد بوده که هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه‌ای کوتاه و فوری با روزنامه جمهوری اسلامی که نزدیک به وی است این کار فرزند خویش را ناپسند خواند و بیان داشته فائزه باید این کار خود را جبران کند.

 

اما امروز همین روزنامه در مطلبی جالب توجه که بیشتر به یک نامه دلجویی می‌مانست خطاب به فائزه هاشمی نوشت: «صاحب این قلم، عمیقاً بر این عقیده است که اینهمه اعتراض و جنجال که به بهانه گفتارها و رفتارهای شما و سایر فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی علیه ایشان می‌شود، اعتراض به شما نیست بلکه هدف اینست که این استوانه نظام جمهوری اسلامی خرد شود ... با این حال، این واقعیت را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که اگر شما همواره منضبط رفتار می‌کردید، آقای هاشمی رفسنجانی در این کارزار نابرابر، پیروزی‌های بزرگ‌تری به دست می‌آوردند. به همین دلیل، انتظار از شما خانم فائزه هاشمی اینست که برای پدرتان بازوئی توانا باشید و با اشتباهاتتان از قدرت بازوهای ایشان نکاهید.»

[2]

چرا روزنامه‌های اصلاح‌طلب توان برخورد با فائزه هاشمی را ندارند؟/ عصبانیت رسانه‌های زنجیره‌ای از دردسرسازی یک آقازادهروزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز با «دردسرساز» نامیدن حضور فائزه هاشمی در محفل بهایی‌ها نوشت: «‌انتشار یک عکس چنان تأثیری بر فضای سیاسی ایران گذاشت که شاید کسی تصورش را نمی‌کرد. فائزه هاشمی‌رفسنجانی به دیدار فریبا کمال‌آبادی، زندانی بهایی که به مرخصی آمده بود، رفته که زمانی در زندان اوین با او هم‌بند بوده است. پس از این دیدار، تصویر آن در برخی رسانه‌ها منتشر شد که اعتراضات بسیاری را به‌همراه داشت.» [3]

این روزنامه البته در ابتدا سعی کرده که مسئله را ناچیز جلوه دهد اما ابعاد ماجرا آنقدر زیاد بوده که در روایت این مسائل این ترفند روزنامه اصلاح‌طلب نیز ره به جایی نبرده است. در پی اقدام فائزه هاشمی مراجع، رئیس قوه قضائیه حتی حسام الدین آ‌شنا، مشاور رئیس‌جمهور به این موضوع واکنش منفی نشان داده‌اند.

حسام‌الدین آشنا، در این باره در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «ای‌کاش آنانی که نام بزرگشان بر نام کوچکشان غلبه دارد به‌جای انتشار تصاویر عیددیدنی‌های پسانوروزی، کمی هم در عواقب امور اندیشه و نصیحت پدر را آویزه گوش می‌کردند. کاش می‌دانستند که با این کار نه کمکی به میزبان کرده‌اند و نه باری از ایران برداشته‌اند.»

چرا روزنامه‌های اصلاح‌طلب توان برخورد با فائزه هاشمی را ندارند؟/ عصبانیت رسانه‌های زنجیره‌ای از دردسرسازی یک آقازادهروزنامه اصلاح‌طلب اعتماد اما کمی از این موضوع عصبانی بود. البته عصبانیت این روزنامه از اقدام فائزه هاشمی نیز مانند دیگر روزنامه‌های اصلاحات و حامی هاشمی از این مساله بود که چرا آقازاده حاشیه‌ساز برای این جریان و پدرش بازهم دردسرساز شده است.

« تحمل هزینه از سر بی‌تدبیری»‌ عنوان مطلبی بود که علی شکوهی در این روزنامه به نگارش در آورده بود. ستون‌نویس روزنامه اعتماد که با قلمی عصبانی منتقدان را نیز نواخته درباره اقدام آقازاده هاشمی نوشت:‌ « در اين وضعيت كه كليت نظام هرگونه ارتباط تشكيلاتي ميان فرقه بهاييت در ايران با سازمان اصلي آن در اسراييل را جرم تلقي مي‌كند و برخي از اين عناصر تشكيلاتي را به دليل ارتباط با دشمن، مجرم مي‌شناسد، يك چهره سياسي شناخته شده به اين دليل كه مدتي را با چند بهايي در زندان بوده، به ملاقات آنان مي‌رود و اساسا لحاظ نمي‌كند كه پيشينه خودش چيست، به كدام جريان سياسي تعلق دارد، فرزند چه كسي است، نتيجه اين اقدامش چقدر به زيان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تمام مي‌شود و مخالفانش چگونه از اين ماجرا عليه نيروهاي اصلاح‌طلب و پدر بزرگوارش بهره خواهند برد. اين بي‌تدبيري را چگونه مي‌توان توجيه كرد؟ طبيعي است كه اين تصميم فائزه هاشمي كاملا اقدام شخصي و فردي اوست و بدون مشورت با ديگران صورت گرفته است. اما مگر مي‌شود پيامدهاي منفي چنين اقدامي را در نظر نگرفت و صرفا بر اساس ظاهر دين و مباني اخلاق اقدام كرد؟»[4]

چرا روزنامه‌های اصلاح‌طلب توان برخورد با فائزه هاشمی را ندارند؟/ عصبانیت زنجیره‌ای‌ها از دردسرسازی یک آقازاده

البته دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز سعی در کتمان و پنهان‌کاری ابعاد ماجرا داشتند و در مورد اقدام اشتباه فائزه هاشمی روزه سکوت گرفتند یا اینکه در چند بند خبر موضع پدر در مقابل کار غلط فرزند را لابه‌لای اخبار خود منتشر کردند. اما آنچه از مطالب روزنامه‌های زنجیره‌ای دریافت می‌شود عصبانیت از اقدام اشتباهی است که قابل توجیه نیست و بی‌دفاعی این موضوع و عدم توانایی در پاسخ دادن به انتقادات باعث شده که رسانه‌های اصلاح‌طلب بیشتر عصبانی شوند و طرف مقابل را به سبب انتقاد به این موضوع ملامت کنند که از این فرصت برای تخریب هاشمی بهره‌برداری می‌کنند. اما در این میان برخورد آ‌نان با آقازاده هاشمی رفسنجانی مانند برخورد زیردستان با فرزند نازپروده صاحب‌خانه است که اگرچه کار زشتی از این بچه سرزده اما توان برخورد با آن را ندارند و با ناز و نوازش با او برخورد و دق و دلی خود را بر سر همسایه خالی می‌کنند.

هیچ یک از روزنامه‌های اصلاح طلب درباره این رفتار زشت و به تعبیر دیگر مجرمانه فائزه هاشمی حرفی نزدند و هیچ یک خواستار مجازات این دختر خانم نشدند، حال باید از رسانه های اصلاح طلب پرسید که برای آن‌ها منافع ملی، دین اسلام، تشیع، خیانت به جمهوری اسلامی ایران، همکاری با دشمن قسم خورده ملت و .... معنایی دارد یا همه اصول به دلیل منافع حزبی، قابل چشم پوشی است؟

 

نظرات کاربران