تازه های سایت

13. خرداد 1395 - 18:50
مشاور فرمانده کل و فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر
بیش از 15 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور اجرا شد‌ه است
فرمانده قرارگاه قرب کوثر گفت: بیش از 15 هزار و 600 پروژه محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه سازندگی قرب کوثر در کشور اجرای شده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، سردار سید ضیا‌ءالدین حزنی در حاشیه ی نشست مشارکت در ساخت و توشعه مساجد که در شهرستان باشت برگزار شده بود گفت: بیش از 15 هزار و 600 پروژه محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه سازندگی قرب کوثر تا کنون در سطح کشور اجرای شده است.

 

وی با بیان اینکه، از سال 90 تاکنون بیش از 419 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کشور هزینه شده است، افزود: مهمترین برنامه های این قرارگاه در جهت محرومیت زدایی از استان های مرزی و محروم نظیر خوزستان، آذربایجان، کردستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بوده است.

 

حزنی، کمک به کاهش فقر و محرومیت، پیوند مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی، اثبات کارآمدی نظام مقدس ایران، ایجاد امید و نشاط در مردم، رشد اقتصادی مردم، بهبود وضعیت معیشت مردم، ترمیم خرابی های و آبادانی مملکت و حل مشکلات مردم مظلوم و ستمدیده را از اهداف پروژه های محرومیت زدایی قرارگاه سازندگی قرب کوثر دانست.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر بیان داشت: فعالیت های محرومیت زدایی عمدتاً در نقاط دور افتاده، فوق العاده محروم، صعب العبور، مرزی و حساس انجام می شود.

 

وی احداث جاده، پل ارتباطی، ساخت مسجد، تسطیح اراضی کشاورزی، لایروبی انهار، تامین آب آشامیدنی و اجرای طرح های برقرسانی را از اقدامات و برنامه های سپاه در این خصوص عنوان کرد.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر، احداث 2 هزار متر جاده روستایی، احداث 54 فقره موج شکن در استانهای هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان، احداث 5 هزار و 540 واحد مسکونی در مناطق محروم، مرزی و صعب العبور را از دیگر اقدامت این قرارگاه عنوان کرد.

 

حزنی با بیان اینکه، ما مسئول محرومیت زدایی نیستیم بلکه کمک رسان دولت در بحث محرومیت زدایی هستیم، تصریح کرد: ورود قرارگاه به بحث محرومیت زدایی باید به شکلی مطرح شود که نزد افکار قرارگاه مسئول محرومیت زدایی شناخته نشود تا توقعات از آن بالا نرود.

 

مشاور فرمانده کل قوا، گروه های تخصصی و مؤسسات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، نیروی زمینی،دریایی و هوافضای سپاه، قرارگاه های عملیاتی و سپاه های استانی سراسر کشور، گروهای جهادی، دانشجویی، دانش آموزی و جهاد و نیز سایر گروه های مردمی را از جمله رده هایی دانست که با قرارگاه قرب کوثر همکاری می کنند.

 

وی در ادامه پروژه های عمرانی محرومیت زدایی استان کهگیلویه و بویراحمد را 382 مورد عنوان کرد و گفت: از این مجموع، حدود 216 حسینه و مسجد، 16خانه بهداشت، احداث 4 غسالخانه، احداث 59 سرویس بهداشتی و حمام، احداث 2 مدرسه، 26 خانه عالم و اجرای 19 پروژه آبرسانی از مهمترین این اقدامات بوده که با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 796 میلیون تومان اجرایی شده است.

 

مشاور فرمانده کل قوا، توزیع بسته های بهداشتی و درمانی به تعداد 4 هزار و پانصد بسته، توزیع فرش سجاده ای به متراژ یک هزار و 350 متر مربع، برگزاری کنگره های شهدا و کمک هزینه درمان بیماران کم درآمد را از دیگر اقدامات قرارگاه سازندگی قرب کوثر در بحث پروژه های غیر عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران