تازه های سایت

25. خرداد 1395 - 19:02
وبلاگ شهدا نوشت:
آیامصرف گرایی افتخار است؟
مصرف گرایی یعنی اینکه ما هر چه بدست می آوریم صرف اموری کنیم که جزء ضروریات زندگی ما نیست.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به نقل از پاتوق وبلاگنویسان باشتی، شیخ امین مرتضی پور در وبلاگ شهدا نوشت:

 

متاسفانه امروز عده ای گرفتار بیماری مصرف گرایی شدن به طوری که مصرف گرایی شده جزء تفریحات زندگی این افراد و مصرف گرایی بیشتر به خاطر بدست آمدن پول های کلان و بی زحمت و بی حساب کتاب است وگرنه یه کارگر یا یه کارمند ساده دولت که با خون دل و زحمت پولی را بدست آورده هیچ وقت گرفتار مصرف گرای نمی شود و تمام تلاشش را می کند تا با این پول نیازهای ضروری  خود وخانواده اش را برطرف کند.

 

آیا اینکه ما توی هر اتاق خونه یه تلویزیون یا ال سی دی داشته باشیم افتخاره؟ آیا اینکه توی پارکینگ خونه دوتا ماشین داشته باشیم افتخار هستش؟ آیا اینها جزء ضروریات زندگی است؟ آیا داشتن ماشین لوکس میلیاردی جزء ضروریات زندگی است؟

 

یکی از عواملی که باعث مصرف گرایی می شود، چشم و هم چشمی است که متاسفانه اکثر ما ایرانی ها گرفتار این معظل شدیم. مبلمان منزل هنوز کارآیی دارد ولی به خاطر اینکه مثلا با جناق مبلمان منزلش را عوض کرده ما هم عوض می کنیم،همسایه مبلمان عوض کرده نو نوار شده ما هم عوض می کنیم.دوستمان رفته بالای شهر خونه خریده ما هم خونه را می فروشیم و بالای شهر خونه می خریم،پسر عمو ماشین میلیاردی خریدی ما هم دار و ندارمان را می فروشیم تا یه مدل بالا تر بخریم از قافله عقب نمونیم. اینها همه مصرف گرایی است همه نشات گرفته از چشم و هم چشمی است.

 

آیا این نوع زندگی کردن،این نوع مصرف کردن افتخار محسوب می شود؟

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران