تازه های سایت

25. خرداد 1395 - 19:33
حقوق افراد را چقدر رعایت می کنیم/گاهی حق الناس شکستن دلی است
حق و حقوق افراد فقط بی اجازه وارد اتاقش شدن نیست، بی اجازه دست بی وسایلش زدن نیست، بی اجازه سر جایش نشستن نیست، گاهی حق الناس شکستن دلی است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به نقل از پاتوق وبلاگ نویسان باشتی: امام صادق (ع)فرموده است: «خداوند به چیزی برتر از ادای حقّ مؤمن پرستش نشده است.»

 

احترام گذاشتن به حقوق دیگران باعث می شود دیگران هم به حقوق ما احترام بگذارند وبه ما و شخصیت ما  احترام بگذارند، حق الناس همیشه پول نیست، مال نیست، حق و حقوق افراد فقط پرداخت بدهی و قرض نیست،حق و حقوق افراد فقط بی اجازه وارد اتاقش شدن نیست، بی اجازه دست بی وسایلش زدن نیست، بی اجازه سر جایش نشستن نیست، گاهی حق الناس شکستن دلی است.

 

هرجایی قانونی دارد و افراد آنجا حق و حقوقی دارند، حق همسایه این است که از دست ما آرامش داشته باشد، حق پدر و مادر این است که کمکشون کنیم به آنها احترام بگذاریم ،حق همشهریان این است که شهری سالم و ساکت داشته باشند،ح ق هم اتاقی و هم خوابگاهی این است که آرامش و آسایش داشته باشد.

 

متاسفانه امروزه شاهد ناهنجاری های اجتماعی هستیم که حق و حقوق دیگران را نادیده می گیرند، به عنوان مثال جشن عروس ها را تا بامداد ادامه می دهند و باعث سلب آسایش از همسایه ها می شوند و در آخر هم با راه انداختن کاروان عروسی در سطح شهر و تیراندازی و بوق های ممتد آرامش و آسایش را از مردم می گیرند واین حق الناس است و حرام است و عروسی که قرار باشد با گناه های ایچنینی شروع بشود و حقوق افراد نادیده گرفته شود بی شک معلوم نیست چقدر دوام داشته باشد.

 

امام علی علیه السلام می فرماید:

افضل اعمال‌ متقيان، اداي حقوق برادران ديني است که محبّت فرشتگان مقربيّن و اشتياق حوريان بهشتي را براي خود به دنبال خواهد داشت.

 

منبع:

1-(بحار، ج 74، ص 229)

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران