تازه های سایت

25. خرداد 1395 - 19:53
آرایش بین زنان و مردان ایرانی تا چه اندازه درست است/نگاهی به رواج آرایش در میان مردان ایرانی
متاسفانه امروزه می بینیم حدو حدود مرد و زن مشخص نیست، زن ها هر روز تلاش می کنند که شبیه مردان بشن و مردها هر روز شبیه زن ها، زن ها هر روز لباسهایشان کوتاه و کوتاهتر می شود، مرد ها هر روز آرایش و گارد زنانه به خود می گیرند و ...

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به نقل از پاتوق وبلاگ نویسان باشتی: در دین مبین اسلام همیشه به زیبایی توجه زیادی داشته و دارد تا جایی که جمال و زیبایی را یکی از نشانه های قدرت خداوند می داند، همانطور که پیامبر گرامی اسلام به زیبایی خودش اهمیت می داد و خود را آراسته می کرد و برای خرید عطر بسیار هزینه می کرد، اسلام به زن مسلمان سفارش می کند که برای شوهرت بهترین لباس ها را بپوش و بهترین آرایش ها را انجام بده، ولی همین دین اسلام لباس پوشیدن زن شبیه مردان و لباس پوشیدن مرد شبیه زنان را حرام می داند، همین دین اسلام استفده از طلا را برای مرد حرام می داند، همین دین اسلام هر کاری را که باعث بشه طرف انگشت نما بشه حرام می داند خواه لباس خاصی باشد یا ابرو برداشتن باشد که همه اینها به دور از شان یک فرد مسلمان است.

               

متاسفانه امروزه می بینیم حدو حدود مرد و زن مشخص نیست، زن ها هر روز تلاش می کنند که شبیه مردان بشن و مردها هر روز شبیه زن ها،زن ها هر روز لباسهایشان کوتاه و کوتاهتر می شود، مرد ها هر روز آرایش و گارد زنانه به خود می گیرند، مردان زنجیر طلا می پوشن، مردها گردنبند طلا می پوشن، دختر ها روسری از سر بر می دارن، مردان اصلاح ابرو می کنند، دختران موتور سواری می کنند، مردان جراحی زیبایی می کنند.

 

براستی این آرایش امروزی بین زنان و مردان مسلمان ایرانی چقدر درست است؟ چقدر لازم است؟ چقدر مفید است؟

 

آیا لازم است که یه زن مسلمان با لباس های کوتاه و اندام نما و موهای بیرون ریخته وآرایش آنچنانی واردبازار شود؟ آیا لازم است که مردان مسلمان ایرانی با ابروهای اصلاح شده و گردنبندهای طلا و بینی های جراحی شده وارد بازار و وارد اجتماع شود؟

 

پیامبر گرامی اسلام فرمودند:

 

وَ نِساءٌ كاسياتٌ عارياتٌ مُميلاتٌ مائِلاتٌ رُؤُوسُهُنَّ كَأَسنِمَةِ البُختِ المائِلَةِ لايَدخُلنَ الجَنَّةَ و َلايَجِدنَ ريحَها وَ إنَّ رِيحَها لَيُوجَدُ مِن مَسيرَةِ كَذا وَ كَذا؛

(در آينده) زنانى پيدا مى شوند كه در عين پوشيدگى برهنه اند (لباس هاى بدن نما و جوراب هاى نازك مى پوشند) هوسباز و دلفريب مى باشند، موهاى خود را طورى آرايش مى كنند كه مانند كوهان شتر جلوه مى كند. اينان داخل بهشت نمى شوند و حتى بوى آن را استشمام نمى كنند، با اين كه بوى بهشت از راه بسيار دور شنيده مى شود.

 

بی شک از نظر دین مبین اسلام تمام این حرکات و اعمال حرام و است و به دور از شان و شخصیت یک مسلمان است.

 

چرا که زن باید مایع آرامش باشد نه سلب آسایش روانی جامعه و مردم باید ابهت مردانه داشته باشد نه خوی زنانه.

 

بیاید شخصیتی از خودمان بسازیم که مطابق با معیارهای اسلامی باشد، شخصیتی که باعث سر بلندی اسلام باشیم نه باعث ننگ و خواری اسلام.

 

شیخ امین مرتضی پور

 

انتهای پیام/ک308

 

نظرات کاربران