تازه های سایت

25. خرداد 1395 - 23:59
انتقاد امام جمعه یاسوج از روند نامگذری فرزندان در استان
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه وبویراحمدبا انتقاد از رویه‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد برای نام‌گذاری افراد و اماکن در پیش گرفته شده است اشاره داشت و افزود:متأسفانه امروز رویه نادرست در استان مانند کهگیلویه وبویراحمد رخ داده که خود نمود بارز جنگ فرهنگی دشمن و نفوذ تفکرات غربی است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حجت الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در  اولین خطبه‌های نماز جمعه ماه مبارک رمضان 1437مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد به ظرفیت محدود و اندک مصلی بزرگ مرکز استان اشاره کرد و گفت: کمبود فضای فیزیکی  یکی از مشکلاتی است که به وفور در مصلاها ی استان و به خصوص مصلای شهر یاسوج است که جوابگوی برنامه‌ها فرهنگی و برگزاری نمازهای جمعه نمازگزاران نیست.

 

ظرفیت مصلای یاسوج دیگر جوابگو نیست

وی با بیان اینکه این مصلا در سال‌های آینده جوابگوی برنامه‌های مختلف در استان و در شهر یاسوج نخواهد بود،تصریح کرد: چندین استاندار در استان حضور یافتند و مأموریتشان به اتمام رسید و ما چنین دغدغه ای را بازگو کردیم ،پس مسئولین باید به فکر این موضوع اساسی باشند .

 

اگر فرهنگ نباشد ،یک ملت نابود خواهد شد

خطیب نماز جمعه مرکز استان در ادامه به مسئله فرهنگی و توجه به مسئله فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ برگرفته از تمامی مسائل و تفکرات یک ملت است و اگر فرهنگ یک ملت خدشه دار شود ملتی ضعیف خواهد بود.

 

حسینی با بیان اینکه اگر فرهنگ یک ملت قوی نباشد ،تخطه فرهنگی خواهد شد، تصریح کرد: اگر اقتصاد ،سیاست و نیروی نظامی یک ملت قوی باشد و فرهنگ آن قوی نباشد آن ملتف ملتی شکست خورده است.

 

اینگونه نامگذاری ها نشان از نفوذ فرهنگی دشمن است

وی در ادامه با انتقاد از رویه‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد برای نام‌گذاری فرزندان و اماکن در پیش گرفته شده است اشاره داشت و افزود:متأسفانه امروز رویه نادرست در استان مانند کهگیلویه وبویراحمد رخ داده که خود نمود بارز جنگ فرهنگی دشمن و نفوذ تفکرات غربی است.

 

امام جمعه مرکز استان ابراز کرد: با بودن این همه اسامی خوب در فرهنگ ایرانی و اسلامی معلوم نیست چرا بعضی نسبت به نام‌گذاری غربی بر روی فرزندان خود اصرار دارند و اسامی غربی را برای فرزندان خود انتخاب می کنند.

 

مسئولین فرهنگی،مواظب باشند

حسینی با ابراز گلایه نام‌گذاری غربی بر روی اماکن عمومی در مرکز استان گفت: دلیلی ندارد که بر روی فرزندان و اماکن در شهرها نام‌های نامأنوس غربی بگذاریم که در فرهنگ ما هیچ معنا و مفهومی ندارد.

 

وی با اشاره به این موضوع که یکی از حقوق فرزندان این است که نام‌های نیک بر روی آن‌ها بگذاریم،بیان کرد: نام‌گذاری اسامی با فرهنگ اسلامی و ایرانی بر روی فرزندان و اماکن در این استان باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

تا نابودی رژیم جعلی اسرائیل پیش خواهیم رفت

امام جمعه مرکز شهر یاسوج در ادامه به دشمنی‌هایی که اسرائیل غاصب در چند دهه گذشته بر ملت های اسلامی تحمیل کرده اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره در مقابله و تضاد با این دشمن صهیونیستی بوده و تا نابودی این رژیم غاصب این روند را ادامه خواهند داد.

 

حسینی ابراز کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و تفکرات صهیونیزمی جایگاهی در امت های اسلامی ندارد.

 

امام جمعه مرکز شهر یاسوج افزود: امت اسلامی برای پایان حیات ننگین این جرثومه فساد باید تلاش کنند تا قدس شریف آزاد شود.

 

اقتصاد را باید درعمل به مردم نشان داد نه در شعار

وی در اد امه به آغازبه فعالیت مجلس دهم و دیدار مجلسیان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و فرمود: همانگونه که رهبری فرمودند برخی از کارها در شعار باقی مانده و باید در عمل به جامعه تحویل داده شود که وظیفه و رسالت مجلس در اجرای چنین کاری بسیار سخت و حساس است.

 

مجلس شورای اسلامی دژی در برابر توطئه استعمار گران است

امام جمعه مرکز استان به رهنمود های معظم له در جمع مجلسیان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در جمع نمایندگان جدید مجلس دهم اشاره داشتند،مجلس به عنوان سنگر و دژی مستحکم باید در جلوی توطئه های استعمار بایستد و مانند سدی جلوی نفوذ آنها باشد.

 

سازمان حقوق بشر حرفی پوچ است

حسینی در ادامه به خارج کردن نام رژیم کودک کش آل سعود از لیست ترویست های کودک کش توسط باکی مون اشاره کرد و گفت: اینجاست که حقوق توخالی وبی صدای بشر بر همگان آشکار می شود و نشان می دهد که آل سعود که با خیانت حرمین شیرفین را غصب کرده چگونه با پول سازمان توخالی حقوق بشر را خریده است.

 

خطیب جمعه مرکز استان در خطبه های اول نماز دشمن شکن جمعه این هفته مرکز استان به فرا رسیدن ماه پربرکت رمضان اشاره کردو گفت: ماه رمضان ماه مغفرت، رهایی از چنگال نفس است.

 

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران