تازه های سایت

1. تير 1395 - 9:05
دستگیری اعضای باند خانوادگی قاچاق عتیقه داخل تونل
اعضای باند خانوادگی قاچاق عتیقه در تالش در داخل تونل رسیدن به گنج عتیقه دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، میزان، سرهنگ عباس اسماعیلی درباره دستگیری قاچاقچیان عتیقه و جستجو گران گنج،گفت: در پی گزارشات مردمی‌مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط عده ای در زیر زمین یک واحد مسکونی در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: ماموران آگاهی تالش طی تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند باشناسایی آدرس ومحل حفاری،اعضای باند قاچاقچیان آثار باستانی را حین حفاری دستگیر کنند.

 

این مقام انتظامی‌تصریح کرد: در تحقیقات اولیه و در بازرسی از اعضای باند 6 نفره، 6 شی ءعتیقه شامل سفالینه‌های شکسته که بر اثر حفاری غیر اصولی تخریب شده، یک عدد ظرف سفالی و یک عددالنگوی مفرغی کشف شد. فرمانده انتظامی‌شهرستان تالش با اعلام اینکه بررسی‌ها برای تاریخی بودن این اشیا انجام شده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره میراث فرهنگی ظرف سفالی متعلق به دوره اسلامی ‌و النگوی مفرغی مربوط به دوره هزاره اول قبل از میلاد(سه هزار سال پیش) تعیین کرده اند.

 

سرهنگ اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه که 4 تن از متهمان از اعضای یک خانواده گیلانی و دونفر دیگر اهل استان‌های تهران و مازندران هستند که برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران