تازه های سایت

25. تير 1395 - 23:59
کهگیلویه وبویراحمدعید فطر امسال میزبان بیش از یک میلیون مسافر بود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: یک میلیون و 14هزار و 500نفر در تعطیلات سه روز عید فطر امسال از جاذبه ها و مناظر طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.

به نقل از فارس،محمود باقری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 432 هزار و 180 نفر نیز در هتل ها، مهمانسراها ، کمپینگ ها و مدارس استان در این مدت اسکان یافتند.

 

وی بیان کرد: جاذبه های توریستی و تاریخی شهرهای یاسوج، سی سخت و چرام به ترتیب بیشترین میزان گردشگر را ظرف سه روز تعطیلات عید فطر امسال داشتند.

 

باقری با بیان اینکه زیرساخت ها و امکانات موجود به هیچ وجه جوابگوی خیل عظیم مسافران و گردشگران درتعطیلات عید فطر امسال نبود، افزود: دستگاه های خدمات رسان نیز سعی کردند از تمامی ظرفیت ها و تلاش مضاعف رضایتمندی نسبی مسافران را فراهم کنند.

کهگیلویه وبویراحمد با داشتن بیش از 300تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزارو 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران در طول ایام سال خواهد بود. 

 

یکی از مناطق بکر و توریستی این استان شهر سی سخت درفاصله 35 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مناظر بدیع ستیغ های برفی دنا،چشمه میشی و دریاچه کوه گل بود که در سه روز تعطیلات عید فطر و گرمای سوزان این روزهای تابستان آماده پذیرایی از مسافران از اقصی نقاط کشورمان بود. 

 

شهر یاسوج نیز از دیگر مناطق سردسیری کهگیلویه وبویراحمد است که به دلیل جاذبه های طبیعی، توریستی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده و این روزها خیل مسافران خسته از اقصی نقاط کشور شور و نشاط دیگری را با وجود کمبود امکانات وزیرساخت ها به این شهر بخشیده بودند. 

 

گرداگرد این شهر را رودخانه های خروشان بشار، مهریان و کوه های سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگلهای بلوط و بنه و کیکم فرا گرفته است به طوری که برخی این منطقه را شمالی در جنوب کشور می نامند. 

3016/6162

 

انتهای پیام /*

نظرات کاربران