تازه های سایت

5. مرداد 1395 - 9:56
135 هکتار از مناطق حفاظت شده استان طعمه حریق شدند
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: هکتار از مناطق حفاظت شده استان در آتش‌سوزی‌های اخیر طعمه حریق شدند.

 سید اسدالله هاشمی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس اظهار کرد: در آتش سوزی های اخیر مناطق حفاظت شده دنا و دنای غربی متحمل خسارات شدند و  آتش سوزی به گونه های گیاهی و جانوری این مناطق خسارت وارد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 135 هکتار از عرصه‌های حفاظت شده در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در آتش‌سوزی‌های اخیر طعمه حریق شدند.

وی گردشگران را عامل اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های متولی با گردشگری فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم را به گردشگران ارائه کنند.

هاشمی در ادامه اظهارات خود با ناکافی دانستن امکانات منابع طبیعی و گردشگری برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها گفت: با امکانات کنونی آتش‌بر و سایر امکانات لازم برای مهار آتش در جنگل‌ها و عرصه‌ها خریداری کردیم اما نیازمند تجهیزات بیشتری هستیم.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نیاز استان به بالگرد ضروری است و تا بالگرد بخواهد از استان‌های همجوار برای کمک به استان ما اعزام شود بخش اعظمی از جنگل‌ها و عرصه‌ها طعمه حریق شده‌اند.

وی اضافه کرد: خطر آتش‌سوزی همچنان مناطق بویراحمد و دنا و ذخایر جانوری و گیاهی استان را تهدید می‌کند لذا در این زمینه اقدام اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران