تازه های سایت

5. مرداد 1395 - 10:24
واکنش شرکت نفت وگاز گچساران به انتشار فیش‌های حقوقی مدیرانش
روابط عمومی شرکت بهره بهرداری نفت و گاز گچساران درخصوص انتشار فیش های حقوقی برخی مدیران این شرکت واکنش نشان داد.

روابط عمومی شرکت بهره بهرداری نفت و گاز گچساران در نامه ای در خصوص انتشار فیش های حقوقی برخی مدیران این شرکت در سایت های خبری واکنش نشان داد.

با سلام و احترام

در روزهای گذشته از سوی برخی سایت های محلی و متعاقب آن توسط تعداد دیگری از این سایت‌ها اقدام به انتشار تصاویر فیش‌های حقوقی تعدادی از کارمندان شریف این شرکت گردید که به جهات زیر قابل توجه است. خواهشمند است طبق ضوابط و قوانین حاکم بر مسئولیت‌های رسانه، نسبت به انعکاس کامل مندرجات نامه به شرح ذیل در این سایت ها اقدام لازم به عمل آید.

۱- انتشار گزینشی تصاویر حقوق تعدادی از مدیران و مسئولین که عمده ایشان از جانبازان دفاع مقدس بوده‌اند، از چند روز گذشته تاکنون در فضای مجازی و در سطح کشور متأسفانه به دستاویزی برای برخی اقدامات نسنجیده و دور از انصاف برخی افراد بدل شده که مشخصاً در سایت شما و برخی دیگر از سایت‌ها مشاهده شده است. به نظر می‌رسد مدیریت سایت بدون تحقیق و بررسی لازم و فقط با نگاهی سطحی به رقم آخر مندرج در برخی تصاویر حقوق که تعمداً و به صورت گزینشی انتخاب شده است، سعی گردیده که کارمندان صنعت نفت را نیز در زمره حقوق بگیران نجومی قرار دهد که از این حیث بایستی عمیقاً اظهار  تأسف نمود. ذکر این نکته ضروری است که در تصاویر گزینشی ارائه شده قسمت کسورات و بخشی از پرداخت‌ها به شکل تعمدی حذف شده که باعث تشویش اذهان عمومی گردیده است.

۲- ارقام منتشر شده در تصاویر گزینشی مذکور مربوط به مواردی است که کارکنان از وام‌ها و تسهیلات و پرداخت‌های قانونی که عمده آنها از وجوه مربوط به صندوق‌های مشارکتی و قرض‌الحسنه کارکنان تأمین می‌گردد، از جمله وام پس انداز، وام صندوق‌های قرض‌الحسنه، علی الحساب دو ماه حقوق، وام صندوق حمایتی حراست و تعدیلات حقوق و جانبازی استفاده نموده‌اند، بدیهی است که این موارد شامل دریافتی ماهانه و مستمر افراد مورد نظر نمی‌باشد و عواملی که باعث انتشار این صورتحساب‌ها شده‌اند خود بر این نکته نیز واقفند. لیکن شواهد نشان می‌دهد که این حرکت‌های نابخردانه و غیرقانونی، با هدف سوء استفاده و بدبین کردن مردم از مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته است. لازم بذکر است وام های فوق الذکر بصورت اقساط درطول سال از حقوق پرسنل کسر وضمن پس انداز در این نوع صندوق ها بهنگام رسیدن موعد اعطای وام به ایشان پرداخت میگردد.

۳- عمده تصاویر منتشر شده مربوط به مدیران و مسئولان جانبار این شرکت بوده که با عنایت به مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی مشمول معافیت کسورات بازنشستگی، بیمه و مالیات گردیده و بر همین اساس سطح حقوقی و دریافتی بالاتری از هم ردیفات خود دارند.

۴- شکی نیست که این حرکت با هدف غوغا سالاری و جنجال آفرینی و سلب آرامش روانی جامعه و بدنام کردن کارکنان زحمتکش این شرکت صورت گرفته است.

۵- هر ساله حقوق و مزایای مدیران، روسا و کارکنان این شرکت توسط دیوان محاسبات و بازرس قانونی مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه طی گزارش رسمی به مراجع قانونی شامل قوای مقننه و مجریه ارایه می‌گردد.

(حقوق و مزایای کارکنان شریف صنعت نفت تابع یک سیستم یکپارچه و کاملاً قانونمند است و تحت هیچ شرایطی اضافه پرداخت خارج از حیطه و حدود قانون و مقررات مقدور نمی‌باشد).

به هر حال ذکر این نکته نیز ضروری است که برخی رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی بدون توجه به پیامدها و مسئولیت‌های قضایی ناشی از انتشار تصاویر گزینشی حقوق کارکنان و منتسب نمودن آن به حقوق‌های نجومی و نیز بدون رعایت اصل احترام به حفظ اطلاعات شخصی افراد، صرفاً با هدف جذب مخاطب و تزریق حس یأس و نارضایتی عمومی، مبادرت به چنین اقداماتی می‌کنند و متأسفانه از رسالت اصلی خود که انتشار واقعیت‌های جامعه است دور می‌شوند.

در پایان ضمن اعلام آمادگی این شرکت جهت رسیدگی و پاسخگویی به مراجع قانونی در راستای شفاف سازی اذهان عمومی از مدیریت این سایت ها انتظار می‌رود بدون هرگونه حب و بغض و حذف مطالب فوق، آگاهی بخشی به عموم مردم شریف استان را در اسرع وقت بعمل آورند و مطالب عیناً در آن سایت انعکاس داده شود.

سامان حبیبیسرپرست روابط عمومی

آفتاب جنوب

انتهای پیام/م/

دیدگاه‌ها

کارگر پیمانکاری شرکت نفت،ماشین پیکاب واسه خودش و خانواده اش در اخیار دارد چه برسه به کارمند چرا کارمند شرکت نفت باید ماهی 30میلیون تومان بگیرد ولی مردم گچساران شکم گرسنه بخوابند.به خدا این حقش نیست
روابط عمومی هم زیر مجموعه اقایون هست و میبایستی توجیه کنید....فقط توجیه میکنید....البته نه تنها شما بلکه خیلی از ماها کارمون توجیه کردن اعمال نادرستی هست که ازمون سرزده....در هر حالی اینچنین دریافتهایی غیرقابل قبول هست چرا که در جامعه کنونی جز دریافتهای نامتعارف حساب میشه جه وام گرفته باشن و چه در لوای قوانین تعدیل پرداختی صورت گرفته باشه

نظرات کاربران